Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Hitachi v78 med ixtreme 1.51 säker?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17

    Hitachi v78 med ixtreme 1.51 säker?

    Hade tänkt börja spela lite Xbox igen. Jag har en flashad Hitachi V78 med ixtreme 1.51 nu är min fråga, är det live säkert att lira bla black ops online?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nej, iXtreme 1.51 är inte säker i huvudtaget på live

    Det ända som är säkert med moddat är iXtreme LT som tyvär inte finns till Hitachi... dock är inte det heller 100% säkert...

    Det ända som är 100% säkert är att kröa med en original maskin
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nej, iXtreme 1.51 är inte säker i huvudtaget på live

    Det ända som är säkert med moddat är iXtreme LT som tyvär inte finns till Hitachi... dock är inte det heller 100% säkert...

    Det ända som är 100% säkert är att kröa med en original maskin
    Så jag kan inte spela Live oavsett vilket flash/Chipp jag har i min box?

    Edit: Såg att det var en Hitachi 0047dj som sitter i min box. Är den också live osäker?
    Last edited by hejpådig; 2010-11-17 at 11:53.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Alla äldre mjukvaror är osäkrare än de nyare mjukvarorna, Hitatchi har bara iXtreme 1.51 som mjukvara o den är inte säker för fem öre.
    Ingen mjukvara är 100% o man spelar Live på egen risk med en moddad 360.

    Med detta i åtanke o om man vill spela spel utan att bli bannad så köper man en maskin som inte är moddad o originalspel o spelar live på...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Alla äldre mjukvaror är osäkrare än de nyare mjukvarorna, Hitatchi har bara iXtreme 1.51 som mjukvara o den är inte säker för fem öre.
    Ingen mjukvara är 100% o man spelar Live på egen risk med en moddad 360.

    Med detta i åtanke o om man vill spela spel utan att bli bannad så köper man en maskin som inte är moddad o originalspel o spelar live på...
    Att inget flash är 100% vet jag. Men jag har hört att dem äldre Hitachi läsarna inte går genom ap 2.5. Gör inte det xboxarna med gamla Hitachi säkrare?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    De skippar den checken och äldre Samsungar med ja, nej det gör dem inte säkrare.
    Säkrast är man ju nyare mjukvara man har o ju mer noga man gjort egna kontroller.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Vad sitter de för läsare i arcade xboxarna som finns att köpa i affärerna?

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    De skippar den checken och äldre Samsungar med ja, nej det gör dem inte säkrare.
    Säkrast är man ju nyare mjukvara man har o ju mer noga man gjort egna kontroller.
    Varför har man ap 2.5 isf :S kommer det någon ny mjukvara till Hitachi snart? Den har ju inte förnyas på flera år.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Vad sitter de för läsare i arcade xboxarna som finns att köpa i affärerna?
    Hittar du arcadeboxar nära stockholm så säg var så åker jag och köper dom och berättar sedan... Troligen liteon.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Hittar du arcadeboxar nära stockholm så säg var så åker jag och köper dom och berättar sedan... Troligen liteon.
    Varför vill du så gärna ha arcade boxar?
    Tänkte mest på om man skulle hitta sånna.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Varför vill du så gärna ha arcade boxar?
    Tänkte mest på om man skulle hitta sånna.
    dels, för att de är flashbara och för de andra är arcade av äldre modell och troligtvis har rätt gammal dashboard, dvs förhoppningsvis användbara för jtag.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Oki, får väl läsa lite om jtag för jag vet inte vad det är.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Oki, får väl läsa lite om jtag för jag vet inte vad det är.
    jtag är en förkortning på en xbox som kan köra osignerad kod. dvs, den kan köra egenutvecklade program, patchade spel etc.

    eftersom den kan köra osignerad kod så kan man köra andra dashboards. några av de trevliga funktionerna i en sådan är att man kan köra spel från hårddisk utan dvd (eller köra dem från extern usb hårddisk), du kan låsa upp xbla spel (sådana du laddar från live) och få en fullversion, du kan lira emulatorer för tex super nintendo m.m. 360:n blir i stort sett mer användbar, ungefär som den tidiga xboxen.

    däremot är det inte alla boxar som går att uföra jtag (hacket) på. det krävs att den har en dashboard som inte är högre än 7371, dvs inte uppdaterad efter sommaren 2009, det krävs också att lite annat stämmer i mjukvaran. att den inte får ha en högra dashboard än 7371 är för att senare dashboards täpper till ett säkerhetshål som används för att göra allt möjligt. det går däremot att uppdatera boxen efter till andra hackade dashboards, så du får det allra senaste. det krävs en del lödning och att koppla in boxen till din pc för att skriva in "hackad" mjukvara i boxen så det är inte lika lätt som att flasha den. lite smått i korta drag, finns en forumdel för jtag om du vill läsa mer.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
    Varför har man ap 2.5 isf :S kommer det någon ny mjukvara till Hitachi snart? Den har ju inte förnyas på flera år.
    AP 2.5 är ett nytt kopierings skydd från microsoft sida, samsungar och tidiga hitachi spelare har inte stöd för dom här sektorerna därför har man valt att exkludera checkarna på dessa...

    Det krävs så himmla många mjukvaror till hitachi, och för att slippa hålla på arbeta fram massa olika versioner valde man när man man släppte 1.51 att låta den skita i allt som har med stealth checkar att göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
    Att inget flash är 100% vet jag. Men jag har hört att dem äldre Hitachi läsarna inte går genom ap 2.5. Gör inte det xboxarna med gamla Hitachi säkrare?
    Det gör dom inte säkrare på live eftersom microsoft fortfarande kan se mjukvaru skillnaden, det gör dom bara aningen mer bekväma för folk som har sådana maskiner som det från början sitter en sådan läsare då man slipper oroa sig för att AP 2.5 kommer slå ut dina backuper...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. iXtreme LT - Säker till 100%... eller hur har året gått?
    By lastninja in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-24, 05:16
  2. Uppgradering av 1.40 Ixtreme Hitachi
    By hejpådig in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 17:25
  3. iXTREME 1.2 Hitachi
    By `rzr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 40
    Senaste inlägg: 2007-07-11, 23:26
  4. Hur går de med iXtreme för Hitachi-spelarna?
    By Krutan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 31
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 16:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •