Hade tänkt börja spela lite Xbox igen. Jag har en flashad Hitachi V78 med ixtreme 1.51 nu är min fråga, är det live säkert att lira bla black ops online?
Hade tänkt börja spela lite Xbox igen. Jag har en flashad Hitachi V78 med ixtreme 1.51 nu är min fråga, är det live säkert att lira bla black ops online?
Nej, iXtreme 1.51 är inte säker i huvudtaget på live
Det ända som är säkert med moddat är iXtreme LT som tyvär inte finns till Hitachi... dock är inte det heller 100% säkert...
Det ända som är 100% säkert är att kröa med en original maskin
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Alla äldre mjukvaror är osäkrare än de nyare mjukvarorna, Hitatchi har bara iXtreme 1.51 som mjukvara o den är inte säker för fem öre.
Ingen mjukvara är 100% o man spelar Live på egen risk med en moddad 360.
Med detta i åtanke o om man vill spela spel utan att bli bannad så köper man en maskin som inte är moddad o originalspel o spelar live på...
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
De skippar den checken och äldre Samsungar med ja, nej det gör dem inte säkrare.
Säkrast är man ju nyare mjukvara man har o ju mer noga man gjort egna kontroller.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Vad sitter de för läsare i arcade xboxarna som finns att köpa i affärerna?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Oki, får väl läsa lite om jtag för jag vet inte vad det är.
jtag är en förkortning på en xbox som kan köra osignerad kod. dvs, den kan köra egenutvecklade program, patchade spel etc.
eftersom den kan köra osignerad kod så kan man köra andra dashboards. några av de trevliga funktionerna i en sådan är att man kan köra spel från hårddisk utan dvd (eller köra dem från extern usb hårddisk), du kan låsa upp xbla spel (sådana du laddar från live) och få en fullversion, du kan lira emulatorer för tex super nintendo m.m. 360:n blir i stort sett mer användbar, ungefär som den tidiga xboxen.
däremot är det inte alla boxar som går att uföra jtag (hacket) på. det krävs att den har en dashboard som inte är högre än 7371, dvs inte uppdaterad efter sommaren 2009, det krävs också att lite annat stämmer i mjukvaran. att den inte får ha en högra dashboard än 7371 är för att senare dashboards täpper till ett säkerhetshål som används för att göra allt möjligt. det går däremot att uppdatera boxen efter till andra hackade dashboards, så du får det allra senaste. det krävs en del lödning och att koppla in boxen till din pc för att skriva in "hackad" mjukvara i boxen så det är inte lika lätt som att flasha den. lite smått i korta drag, finns en forumdel för jtag om du vill läsa mer.
AP 2.5 är ett nytt kopierings skydd från microsoft sida, samsungar och tidiga hitachi spelare har inte stöd för dom här sektorerna därför har man valt att exkludera checkarna på dessa...
Det krävs så himmla många mjukvaror till hitachi, och för att slippa hålla på arbeta fram massa olika versioner valde man när man man släppte 1.51 att låta den skita i allt som har med stealth checkar att göra
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Det gör dom inte säkrare på live eftersom microsoft fortfarande kan se mjukvaru skillnaden, det gör dom bara aningen mer bekväma för folk som har sådana maskiner som det från början sitter en sådan läsare då man slipper oroa sig för att AP 2.5 kommer slå ut dina backuper...
Google is your friend!
Bookmarks