Visa Omröstnings-resultat: Är du intresserad av PS3 nergradering?

Voters
39. Du får inte rösta på denna omröstning
  • Kan tänka mig köpa en komplett PS Jailbreak + en nergradering c:a 1.200:-

    5 12.82%
  • Har redan PS Jailbreak. Vill köpa nergradering för c:a 350:-

    3 7.69%
  • Vill köpa tjänsten i butik för c:a 500:-

    6 15.38%
  • Väntar på att nergradering skall bli "gratis" tillgänglig till andra jailbreakdonglar

    9 23.08%
  • Väntar på en riktig jailbreak till 3.50 istället (som troligen aldrig kommer)

    4 10.26%
  • Min PS3 har redan önskad version

    15 38.46%
Multiple Choice Poll.
Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Poll - Kan du tänka dig betala för att nergradera din PS3 från 3.42+ till 3.41 igen?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Poll - Kan du tänka dig betala för att nergradera din PS3 från 3.42+ till 3.41 igen?

    Om man har en PSJAILBREAK (original) så kan man köpa till en engångskod för att nergradera sin PS3 från t.ex. 3.50 till t.ex. 3.42 eller till och med ännu lägre version om man är ute efter OtherOS (max 3.15) eller annan anledning.

    Priset för en sådan engångskod är tänkt att vara c:a 350:-

    Men vi måste köpa in minst 250st för att få ÅF-pris, och kan vi då bara sälja t.ex. 50st så måste vi ta nästan 1000:- för att gå jämnt ut...

    Jag försöker ta reda på om vi kan använda samma psjailbreak-dongle flera gånger (man måste fortfarande köpa en ny engångskod varje gång) så att vi kan erbjuda nergradering i butiken utan att behöva köpa/äga en psjailbreak.

    Man får välja flera alternativ när man röstar, t.ex. för att indikera att man helst vill få det utfört här i butiken men även kan tänka sig att köpa en komplett psjailbreak+psdowgrade combo.
    Last edited by Hansi; 2010-11-17 at 18:10.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Sitter redan med en önskvärd version. Det känns inte helt otänkbart att Sony i framtiden lyckas pusha ut 3.42+ och då kanske saker ser annorlunda ut för min del iaf.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi lyckades uppgradera den Ps3 slim vi köpte nyss idag från 3.40 till 3.41 ( testade JB ) uppgraderade till 3.50 ( sniffade lite USB trafik ) och nedgraderade till 3.41.
    Vår Ps3 slim står just nu i Factory/service mode

    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Undrar om det går att återställa in Jailbreakad ps3 genom att helt enket plocka ut JBn och uppdatera den till 3.50 och sedan tryggt och säkert spela online?

    Lika så, att från 3.50 nedgradera till 3.41 och om man sedan ångrar sig, bara plocka ur JBn och uppdaterar till 3.50 igen, är den då helt clean och kan användas tryggt och säkert Online ? eller lämnar JBn något spår i ps3an som löper risk för en banning ?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Frågan är hur mycket info som lagrats på din Ps3 som sedan Sony kan kontrollera om du haft installerat ( registerfiler etc ) som de automatiskt sedan med nyare mjukvara säg 3.60 säger till att leta efter o hittar de filer så fular den sönder maskinen o talar om att den måste in på service...

    Har man Jailbreakat en gång skulle jag inte kalla den Livesäker för fem öre
    Vissa tredjepartsdonglar ( Teensy ) kan spoofa 3.50 mjukvara i System info delen på din Ps3 för att du skall kunna komma åt PSN. Ps3KEy gör det inte, den ligger kvar på 3.41 med 3.4 mjukvaran de släppt. Min Teensy visar snyggt 3.50 hemma.

    Jag skulle rekommendera att man har en Jailbreakad isf o en original.

    Uppgraderar man en 3.41 till 3.50 som vi gjort måste man nedgradera med PSJailbreakdongeln o det skall tydligen bara tillåtas en gång per dongel... ( för en kredit/downgrade token och kostnad på 40Dollar per kredit/token ) men det är dina pengar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu har jag gjort som så att jag beställt hem några få psdowngrade "tickets".

    Eftersom jag köpt så få så har jag inte någon åf-rabatt, jag har alltså betalt $40/st för dessa.

    Jag säljer nu dessa för 500:-, antingen i paket med psjailbreak (795:- + 500:- = 1295:-) eller så ordnar vi upgrade av din egen dongel.

    Har du redan en egen dongel så kan du givetvis besöka ps-downgrade.com själv, då slipper du troligen bry dig om momsen och priset blir bara c:a 300:- med dagens dollarkurs.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Coolt att det kommit möjligheter till nergradering *gilla*
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    PSJAILBREAK har ändrat sin psdowngrade policy till hur det borde ha varit från början: Den blir GRATIS och OBEGRÄNSAD!

    Så vem som helst som har en psjailbreak kan hjälpa sig själv och sina vänner att nergradera. Och vi kommer kunna erbjuda nergradering till överkomliga priser i butiken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Konstigt att psjailbreak ändrade det till gratis samtidigt som psx-scene.com håller på att fixa så vem som helst kan negradera hur många gånger man vill och med vilken usb kort man än har

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Konstigt att psjailbreak ändrade det till gratis samtidigt som psx-scene.com håller på att fixa så vem som helst kan negradera hur många gånger man vill och med vilken usb kort man än har
    Jag tror det betyder att så fort jag dumpat hv (troligen imorgon) och zAxis hittat nyckeln så kommer det vara klart :-)
    Men ni kan väl vara bussiga och köpa lite av mina psjailbreak ändå som support, jag har c:a 100st kvar på lager...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag tror det betyder att så fort jag dumpat hv (troligen imorgon) och zAxis hittat nyckeln så kommer det vara klart :-)
    Men ni kan väl vara bussiga och köpa lite av mina psjailbreak ändå som support, jag har c:a 100st kvar på lager...
    Jag beställde men fick fel har skickat mail om detta så hoppas på svar

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av elitgeten Visa Inlägg
    Jag beställde men fick fel har skickat mail om detta så hoppas på svar
    Det löser vi, inga problem :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det löser vi, inga problem :-)
    Men det är så att jag upptäcka det efter att jag öppnat förpackningen :/ hoppas det går att lösa endå då jag beställt ps3 jailbreak för att kunna nedgradera...men ps3 key kanske är bättre trots att man i dagsläget inte kan nedgraderea med den?

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av elitgeten Visa Inlägg
    Men det är så att jag upptäcka det efter att jag öppnat förpackningen :/ hoppas det går att lösa endå då jag beställt ps3 jailbreak för att kunna nedgradera...men ps3 key kanske är bättre trots att man i dagsläget inte kan nedgraderea med den?
    Så länge du inte kastat etiketten med serienumret eller registrerat den så är jag nöjd, det är ju trots allt vi som gjorde fel från början. Ps3key är en bättre jailbreakdongel än psjailbreak, men vill du nergradera så är psjailbreak det säkraste kortet just nu. Men det kan ju ha ändrat sig redan imorgon :-) Vill du behålla ps3key så mailar du bara ditt kontonummer, clearingnummer och vilken bank du har så får du tillbaka mellanskillnaden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag tror det betyder att så fort jag dumpat hv (troligen imorgon) och zAxis hittat nyckeln så kommer det vara klart :-)
    Men ni kan väl vara bussiga och köpa lite av mina psjailbreak ändå som support, jag har c:a 100st kvar på lager...
    Det låter briljant det!! Det är alltså du som är Hansi på psx-scene också?
    Jag ska beställa en psjailbreak snart, tänker nog inte använda den, men alltid roligt att hjälpa folk som hjälper folk

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag vill kunna få min CECHCxx fixad. Har fått nys om en teknik tråden

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av srea Visa Inlägg
    Jag vill kunna få min CECHCxx fixad. Har fått nys om en teknik tråden
    Den här tråden är över 2 år gammal... på den tiden fanns det bara Jailbreak donglar som t.ex. ps3key, psjailbreak etc. detta var alltså innan CFW'n kom i huvudtaget...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  3. Guide: Nergradera till 1.5 från 2.71 utan gta.
    By Lynx in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 96
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 10:17
  4. Kan Psxcare nergradera från 2.71 till 1.5 ?!
    By Serran in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 22:15
  5. Ang nergradera från 2.5 till 1.5
    By mdredfox8 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 10:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •