Hej!
Har en Xbox 360 Arcade som jag är sugen på att flasha. Har fått den av en kompis och har inte alls mycket pengar nu så jag skulle vilja få detta att bli så billigt som möjligt. (kommer självklart göra flashningen och ev de andra köpen på PSXCARE
)
Kommer bara spela med kompisar på samma skärm, alltså ingenting över internet.
Är väldigt ny inom att flasha xbox 360 men jag har förstått det så att med den vanliga flashningen behöver man bränna spelen från dator till skivor. Skivorna som används heter dual.... alltså skrivna på båda sidor.
1. Måste jag då ha en speciell brännare på datorn? Hur ser jag att jag har just en sån brännare som behövs? Dessutom, vad är det jag behöver köpa för detta?
Men jag har också läst att man kan köpa till någon slags port så att jag kan ha spelen på en extern hårddisk och spela över den.
2. Vad är det jag behöver köpa för att göra detta?
3. Vad rekommenderar ni mig att göra? Skulle helst vilja köra över extern hårddisk.
4. Skulle det inte gå att köpa till en 250gig xbox hårddisk och tanka över spelen från datorn till den så slipper man ev extra kostnader?
Har inte fått xboxen ännu så jag har inte koll på när den är gjord och alla dessa nummer som spelar roll.
Kommer antagligen ha fler frågor under tidens gång så vi kan ha denna tråd som en noob-tråd.
Sjukt tacksam för svar!
Bookmarks