Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Användas med skivor eller extern hårddisk?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Användas med skivor eller extern hårddisk?

    Hej!

    Har en Xbox 360 Arcade som jag är sugen på att flasha. Har fått den av en kompis och har inte alls mycket pengar nu så jag skulle vilja få detta att bli så billigt som möjligt. (kommer självklart göra flashningen och ev de andra köpen på PSXCARE )
    Kommer bara spela med kompisar på samma skärm, alltså ingenting över internet.

    Är väldigt ny inom att flasha xbox 360 men jag har förstått det så att med den vanliga flashningen behöver man bränna spelen från dator till skivor. Skivorna som används heter dual.... alltså skrivna på båda sidor.
    1. Måste jag då ha en speciell brännare på datorn? Hur ser jag att jag har just en sån brännare som behövs? Dessutom, vad är det jag behöver köpa för detta?

    Men jag har också läst att man kan köpa till någon slags port så att jag kan ha spelen på en extern hårddisk och spela över den.
    2. Vad är det jag behöver köpa för att göra detta?

    3. Vad rekommenderar ni mig att göra? Skulle helst vilja köra över extern hårddisk.

    4. Skulle det inte gå att köpa till en 250gig xbox hårddisk och tanka över spelen från datorn till den så slipper man ev extra kostnader?


    Har inte fått xboxen ännu så jag har inte koll på när den är gjord och alla dessa nummer som spelar roll.

    Kommer antagligen ha fler frågor under tidens gång så vi kan ha denna tråd som en noob-tråd.

    Sjukt tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Farbror Fritzel Visa Inlägg
    Hej!

    Har en Xbox 360 Arcade som jag är sugen på att flasha. Har fått den av en kompis och har inte alls mycket pengar nu så jag skulle vilja få detta att bli så billigt som möjligt. (kommer självklart göra flashningen och ev de andra köpen på PSXCARE )
    Kommer bara spela med kompisar på samma skärm, alltså ingenting över internet.

    Är väldigt ny inom att flasha xbox 360 men jag har förstått det så att med den vanliga flashningen behöver man bränna spelen från dator till skivor. Skivorna som används heter dual.... alltså skrivna på båda sidor.
    1. Måste jag då ha en speciell brännare på datorn? Hur ser jag att jag har just en sån brännare som behövs? Dessutom, vad är det jag behöver köpa för detta?

    Men jag har också läst att man kan köpa till någon slags port så att jag kan ha spelen på en extern hårddisk och spela över den.
    2. Vad är det jag behöver köpa för att göra detta?

    3. Vad rekommenderar ni mig att göra? Skulle helst vilja köra över extern hårddisk.

    4. Skulle det inte gå att köpa till en 250gig xbox hårddisk och tanka över spelen från datorn till den så slipper man ev extra kostnader?


    Har inte fått xboxen ännu så jag har inte koll på när den är gjord och alla dessa nummer som spelar roll.

    Kommer antagligen ha fler frågor under tidens gång så vi kan ha denna tråd som en noob-tråd.

    Sjukt tacksam för svar!
    1. nja, du bränner fakstisk bara på en sida med dual/double-skivor.. men du bränner i två lager.
    2. nej, det finns tyvärr inte. du måste ha en jtag xbox för att kunna köra spel från usb-hårddisk eller utan dvd. jtag boxar kostar dock en del.
    3. eftersom du inte har ekonomi för jtag så finns bara flashning som alternativ för dig.
    4. jo, men det krävs jtag xbox.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    tack för svaret! Så det jag behöver göra är alltså att flasha den sen är det bara att börja bränna spel eller?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    hade inte fått xboxet och nu visar det sig att jäveln har slängt det.
    Men jag har hittat ett annat på *******: http://www.*******.se/stockholm/Xbox....htm?ca=11&w=1
    Tror ni detta skulle vara ett bra alternativ för mig?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Farbror Fritzel Visa Inlägg
    hade inte fått xboxet och nu visar det sig att jäveln har slängt det.
    Men jag har hittat ett annat på *******: http://www.*******.se/stockholm/Xbox....htm?ca=11&w=1
    Tror ni detta skulle vara ett bra alternativ för mig?
    jag tycker du ska vänta tills nya firmwaren kommer, LT+. denna firmware kommer klara de nya checkarna som ms smugit in i nya dashboarden. du kan inte spela nyare spel som har denna kontroll med nuvarande firmware. om du inte orkar vänta och köper en box ska det vara ixtreme LT firmware i den så du kan spela alla nuvarande backuper med undantag av de som har ap2.5.

    annars ska du leta efter elite boxarna, de har de nyaste moderkortet, jasper.. vilket betyder mindre risk för rrod.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    annars ska du leta efter elite boxarna, de har de nyaste moderkortet, jasper.. vilket betyder mindre risk för rrod.
    Super Elite då, Elite kan ha Zephyr (skit!!) Falcon eller Jasper (bästa hittils)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Mina skivor börjar få repor av att användas...
    By Turbis in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 11:39
  2. Extern hårddisk
    By StunE in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 13:38
  3. Extern hårddisk?
    By Liquid__ in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 15:45
  4. Extern Hårddisk
    By Olle44 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 14:45
  5. Hårddisk eller skivor?
    By G83_STHLM in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-24, 17:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •