Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Drivrutiner för att ladda xbox 360 controller i Windows 7

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Drivrutiner för att ladda xbox 360 controller i Windows 7

    Efter ett antal misslyckades google-sökningar tänkte jag försöka med de gamla fina killarna.

    Ironiskt nog kan man inte ladda en microsoftprodukt i en annan microsoftprodukt... eller batterierna är väl gjorda av ett separat företag men ändå...

    Intressant nog accepterar ett linux-system kontrollerna och bara laddar...

    Vet någon var det finns drivers? Det vore jättepraktiskt att kunna ladda dem i laptoppen medans den laddar.

    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag kan ladda min 360 handkontroll via datorn... wierd... jag kör iofs på 3:e parts kabeln då
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Det gör jag också? : S ... Har inget namn på den, finns det flera olika?
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=696&xSec=91
    Tror jag har den ni säljer.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jokkopokko Visa Inlägg
    Det gör jag också? : S ... Har inget namn på den, finns det flera olika?
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=696&xSec=91
    Tror jag har den ni säljer.
    Jag köpte den här 3:e parts varianten på ett annat ställe... kabel med batteri pack, kabeln fungerar även med original batterierna

    Faktum är att originalet bara är ett skal med 2x vanliga laddningsbara batterier!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Right-o ... Tack för snabba svar iaf

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag köpte den här 3:e parts varianten på ett annat ställe... kabel med batteri pack, kabeln fungerar även med original batterierna

    Faktum är att originalet bara är ett skal med 2x vanliga laddningsbara batterier!
    Fungerar det att köra vanliga uppladdningsbara batterier i standardskalet och använda kabeln?

    Har ett sånt kít du länkar men batteritiden tycker jag inte är den bästa fast man fulladdar batterierna som följde med i kitet.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag kan inte svära på att det går o bara köra med vilka laddningsbara batterier som helst i skalet, men kolla på dom som sitter i och jämför
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Play N charge kitten ger ström till de gjutna accen via de fyra kontaktstiften på batteriepackets mitt på undersidan så nej man kan inte ladda normala AA batterier med den officiella kabeln eller tredjepartaren mig veterligen.

    En trådad 360 kontroll kan kopplas till en PC som kör Win OS och Win Os 7 hittar drivisar automagiskt då.
    HAr du en trådlös måste du ha MS oficiella dongel eller en sån här kopia: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1300&xSec=91
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Play N charge kitten ger ström till de gjutna accen via de fyra kontaktstiften på batteriepackets mitt på undersidan så nej man kan inte ladda normala AA batterier med den officiella kabeln eller tredjepartaren mig veterligen.

    En trådad 360 kontroll kan kopplas till en PC som kör Win OS och Win Os 7 hittar drivisar automagiskt då.
    HAr du en trådlös måste du ha MS oficiella dongel eller en sån här kopia: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1300&xSec=91
    Om du byter batterierna i det packet jo, det är inte gjutet, det är snarare ihop tryckt bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Okej, intressant detta. Hoppades på att nån grym lirare gjort drivisar till även den ...
    I-landsproblem på hög nivå xD

Liknande diskussioner

  1. Windows 7 + Xbox 360
    By lejonel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 11:30
  2. Xbox 360, ingen bild. lampor för controller lyser ej
    By tech2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 01:41
  3. Mounta xbox-hd i Windows?
    By mejner in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-05, 09:17
  4. Windows XP förberett för xbox
    By Kojak in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-28, 00:03
  5. När kommer Xbox Controller S?!
    By podden in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-05-02, 17:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •