Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 38 av 38

Diskussion: Förklaring på AP25

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    hej!

    vet att tråden är gammal, google förde mig hit.
    Men jag har inte bränt ut något nytt spel sen jag hörde om ap25, och jag har inte fattat även fast jag läst tråden. eller ja.

    "Samsung maskiner och vissa tidiga hitachi maskiner har inte stöd för dom här checkarna från början, därför frågar inte dashboarden dom läsarna OBS: det måste vara samsung/hitachi i maskinen från början, det går alltså inte att spoofa en samsung/hitachi och tro att det ska fungera... "

    Jag har en ms28, och kör 1.6 ixtreme med activation skivan. kör aldrig live, har bestämt mig att aldrig släppa ut boxen på nätet mer.
    men ja, den här texten ovanför får mig att tro att jag ska kunna lira dom här spelen utan att oroa mig.
    är det så enkelt?

    finns det någon ny tråd som är vettigare så får ni gärna dirigera mig vidare.

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av najtrows Visa Inlägg
    hej!

    vet att tråden är gammal, google förde mig hit.
    Men jag har inte bränt ut något nytt spel sen jag hörde om ap25, och jag har inte fattat även fast jag läst tråden. eller ja.

    "Samsung maskiner och vissa tidiga hitachi maskiner har inte stöd för dom här checkarna från början, därför frågar inte dashboarden dom läsarna OBS: det måste vara samsung/hitachi i maskinen från början, det går alltså inte att spoofa en samsung/hitachi och tro att det ska fungera... "

    Jag har en ms28, och kör 1.6 ixtreme med activation skivan. kör aldrig live, har bestämt mig att aldrig släppa ut boxen på nätet mer.
    men ja, den här texten ovanför får mig att tro att jag ska kunna lira dom här spelen utan att oroa mig.
    är det så enkelt?

    finns det någon ny tråd som är vettigare så får ni gärna dirigera mig vidare.
    Har din Samsung MS28 setat där sedan maskinen tillverkades/reparerades senast? eller är den utbytt? om du svarar ja på första frågan är det lungt o lira AP25 lir, oavsett hur dom skivorna ser ut... men jag skulle rekomendera att du uppdaterar till LT 1.0 så du slipper activate.iso skivan iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om AP25-skyddade spel startar med "kinect-dashboard" så har din box haft samsung sedan den tillverkades och det är inga problem att spela förutom att boxen kommer bli "ban-flaggad" med så gammal flashning i driven.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    tackar för svaren! och ja, jag köpte den från ica maxi i skövde en gång, och det har varit sammy i den sedan dess!

    har varit beredd på att aldrig köra online igen ändå, känner inte behovet. men nu ska jag våga prova LA noire!

  5. #35
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Hejsan. Var osäker på om det passar in här eller om ja skulle göra helt ny tråd. Testar här först å ser om jag får svar.

    Flashade min xbox med första LT+ varianten där och sista spelet jag spelat är Deus Ex och det gick bra. Läst att det nu finns LT+ 2.0 eller något sånt ? Måste jag uppdatera min flash (iiiigen) för att tex spela nya Batman och Battlefield 3 eller klarar jag mig på den jag har !?

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
    Hejsan. Var osäker på om det passar in här eller om ja skulle göra helt ny tråd. Testar här först å ser om jag får svar.

    Flashade min xbox med första LT+ varianten där och sista spelet jag spelat är Deus Ex och det gick bra. Läst att det nu finns LT+ 2.0 eller något sånt ? Måste jag uppdatera min flash (iiiigen) för att tex spela nya Batman och Battlefield 3 eller klarar jag mig på den jag har !?
    Microsoft har lanserat ett nytt skivformat som kräver att du flashar om dvd'n för att det ska funka, så du måste tyvär använda LT+ 2.0
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Ok då blir det att flasha igen med andra ord, frågan är om jag ska flasha min äldre bannade box eller den nyare oflashade/obannade. Hur stor är riskerna att man blir bannad numera ? Fortfarande banvågor ?

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
    Ok då blir det att flasha igen med andra ord, frågan är om jag ska flasha min äldre bannade box eller den nyare oflashade/obannade. Hur stor är riskerna att man blir bannad numera ? Fortfarande banvågor ?
    Det går alltid banvågor i november/december
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Byta dvd slippa ap25 checks?
    By [Gen]Evil-A in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 22:18
  2. Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 19:06
  3. USB/SD Gecko??? Va?... förklaring saknas...
    By DaniPoo in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-03, 20:47
  4. Allmän förklaring xbox 360
    By roadrunner11 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 17:16
  5. Fjärrkontroll till Dvd:n, bättre förklaring tack!!
    By Steeth in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-29, 23:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •