Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Updatera XBR1 -> med bad blocks verkar inte gå på min xenon

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Updatera XBR1 -> med bad blocks verkar inte gå på min xenon

    Jag ska försöka sammanfatta mig kort.
    Jag fich två Bad Blocks när jag läste ur min Nand första gången. Körde efter diverse guider mm, och fick in XBR1 och den startade bra. Det var när jag skulle uppdatera till FreeBoot som allt började. Vad jag än gjorde blev det halvboot sedan E79. Tänkte att jag skulle gå genom att uppdatera till XBR3 först, men inte ens den får jag komma vidare med. Vid ett tillfälle gick det inte ens starta boxen, utan jag fick flasha in original, sedan xbr1. Har provat flasha via Flash360 och med Nandpro, men inget verkar funka. Vad gör jag för fel?
    Senast tog jag en dump av XBR1, och tog rawkv och rawconfig från den, men det hjälpte inte heller.
    Originaldumpen har bad blocks på:
    0x250 ->0x3FF
    0x360 ->0x3FE

    När jag dumpar via usb minne och flash360 så får jag 4 Ecc fel på dessa block, men inga bad blocks.
    Har kört helt fast. Nån som har en ide?
    //Oskar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Gör en Freeboot bin sen mappar du om dom där blocken såhär med nandpro:

    nandpro freeboot.bin: -r16 bad250.bin 250 1
    nandpro freeboot.bin: -r16 bad360.bin 360 1

    nandpro freeboot.bin: -w16 bad250.bin 3ff 1
    nandpro freeboot.bin: -w16 bad360.bin 3fe 1

    därefter skriver du skiten tillbaka till nanden så ska det fungera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    därefter skriver du skiten tillbaka till nanden så ska det fungera [/QUOTE]

    Jag gillar skarpt den sista raden! beskriver bra.
    Ska jag skapa freeboot.bin från original.bin eller den utlästa fungerande xbr.bin?
    Gjorde en annan xenon idag utan blockfel och den var inga problem med. Så det har helt klart med blocken att göra. Återkommer med resultat. //
    Last edited by luciferion; 2010-11-20 at 03:11.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kör från original.bin det blir bäst så
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Haha, jag kan bara buga och bocka! Det funkade ta mig ...
    Sammanfattningsvis kan man säga:
    När jag lade in XBR 1, så gick det använda nästa vad som helst. Tror att jag använde Xnandhealer, för att flytta bad blocks.
    Med Freeboot var det en annan femma. Har provat flash360, med alla möjliga inställningar och BIN filer. Inget funkade, bara E79 och till slut startade inte ens boxen.
    Lade sedan in original.bin. Sedan xbr1.bin.

    Nu till det lustiga. Jag skapade en FreeBoot.bin på sättet som Swizzy beskrev. Och flyttade med Nandpro de dåliga blocken. E79 på boxen.
    Skapade sedan en på samma sätt med den äldre FreeBooten (9199). Flyttade med nandpro. Funkade perfekt. 9199 Dash! Hurra.
    Flashade sedan in exakt samma fil som jag skapade först. Startade! Kinect dashen rullar!

    Så på min var man med andra ord tvungen att köra in den äldre freebooten först, och flytta blocken manuellt med nandpro som swizzy beskrev. Dessutom körde jag med nandpro när jag flashade denna gång.

    Stort tack till Swizzy. 3 dagars hårklyveri över.
    Nu ska jag se om man kan lösa så det går att köra Assasins Creed Brotherhood. Kanske en ny E79 i sikte.
    //

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av luciferion Visa Inlägg
    Haha, jag kan bara buga och bocka! Det funkade ta mig ...
    Sammanfattningsvis kan man säga:
    När jag lade in XBR 1, så gick det använda nästa vad som helst. Tror att jag använde Xnandhealer, för att flytta bad blocks.
    Med Freeboot var det en annan femma. Har provat flash360, med alla möjliga inställningar och BIN filer. Inget funkade, bara E79 och till slut startade inte ens boxen.
    Lade sedan in original.bin. Sedan xbr1.bin.

    Nu till det lustiga. Jag skapade en FreeBoot.bin på sättet som Swizzy beskrev. Och flyttade med Nandpro de dåliga blocken. E79 på boxen.
    Skapade sedan en på samma sätt med den äldre FreeBooten (9199). Flyttade med nandpro. Funkade perfekt. 9199 Dash! Hurra.
    Flashade sedan in exakt samma fil som jag skapade först. Startade! Kinect dashen rullar!

    Så på min var man med andra ord tvungen att köra in den äldre freebooten först, och flytta blocken manuellt med nandpro som swizzy beskrev. Dessutom körde jag med nandpro när jag flashade denna gång.

    Stort tack till Swizzy. 3 dagars hårklyveri över.
    Nu ska jag se om man kan lösa så det går att köra Assasins Creed Brotherhood. Kanske en ny E79 i sikte.
    //
    Ladda hem Dashlaunch 2.06 från Xbins och kör in så disablar du AP2.5/AP25 checkarna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Hann inte läsa ditt svar, men ACB verkade starta alldeles utmärkt ändå.
    Kan ju vara flera anledningar till det. Jag bara lade över det på HD via isoextract, utan update. Startade utan problem och laddar blixtsnabbt.
    Dashlaunch kanske bara behövs om man ska köra från DvD? (inklusive rippa från DvD)
    Å andra siddan sitter det en gammal luring till Hitachi i den här.
    Vad förändras med Dashlaunch? Och hur ska jag göra för att lägga in det med mina dåliga blocks?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av luciferion Visa Inlägg
    Hann inte läsa ditt svar, men ACB verkade starta alldeles utmärkt ändå.
    Kan ju vara flera anledningar till det. Jag bara lade över det på HD via isoextract, utan update. Startade utan problem och laddar blixtsnabbt.
    Dashlaunch kanske bara behövs om man ska köra från DvD? (inklusive rippa från DvD)
    Å andra siddan sitter det en gammal luring till Hitachi i den här.
    Vad förändras med Dashlaunch? Och hur ska jag göra för att lägga in det med mina dåliga blocks?
    Man behöver patcha XEX Filerna om du inte har senaste dashlaunch, men du kanske använde dig av freeboot toolbox 2.6? isåfall innehåller den dashlaunch patcharna redan, vilket borde göra så att AP2.5/AP25 checkarna är avstängda

    Version 2.0x av dashlaunch har inkluderat en installer som är super enkel, du kör bara igång den och följer instruktionerna på skärmen (på din 360 då) så installerar den allting åt dig! det ända den inte installerar är launch.ini den får du ställa in vilka knappar som ska starta vilken dashboard och sådär själv, samma med plugins... däremot kan den fixa alla andra settings åt dig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ladda hem Dashlaunch 2.06 från Xbins och kör in så disablar du AP2.5/AP25 checkarna
    En dum fråga (som säkert är besvarad i andra inlägg, ber om ursäkt om det upprepas gång på gång)

    Jag kör idag en JTAGAD jasper 512mb, liteon med LT. Om jag laddar hem Dashlaunch 2.06 kan jag då köra backupspel som normalt sett har AP2.5 checkarna? (ex Fable III) utan att den skriker till och spelet slutar fungera? Fungerar med senaste dashen? Fungerar det att lägga in spelen på hårddisken/extern så man slipper slita på skivan?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av undantag Visa Inlägg
    En dum fråga (som säkert är besvarad i andra inlägg, ber om ursäkt om det upprepas gång på gång)

    Jag kör idag en JTAGAD jasper 512mb, liteon med LT. Om jag laddar hem Dashlaunch 2.06 kan jag då köra backupspel som normalt sett har AP2.5 checkarna? (ex Fable III) utan att den skriker till och spelet slutar fungera? Fungerar med senaste dashen? Fungerar det att lägga in spelen på hårddisken/extern så man slipper slita på skivan?
    Svar, ja.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av undantag Visa Inlägg
    En dum fråga (som säkert är besvarad i andra inlägg, ber om ursäkt om det upprepas gång på gång)

    Jag kör idag en JTAGAD jasper 512mb, liteon med LT. Om jag laddar hem Dashlaunch 2.06 kan jag då köra backupspel som normalt sett har AP2.5 checkarna? (ex Fable III) utan att den skriker till och spelet slutar fungera? Fungerar med senaste dashen? Fungerar det att lägga in spelen på hårddisken/extern så man slipper slita på skivan?
    Yes, det går att köra från skiva, extern hårddisk och även från interna hårddisken i GOD format om du har Dashlaunch 2.06, allt detta utan att du måste patcha någonting
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Wiikey som inte går att updatera!
    By Longson008 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 13:20
  2. Kan inte updatera till M33 3.71
    By Mike_T in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 09:58
  3. DuoX2 verkar inte funka
    By Ramsom in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-12, 20:45
  4. Kan inte updatera Avalaunch
    By Nirven in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-11-01, 20:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •