Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Xbox startar dör efter 20min användning.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18

Xbox startar dör efter 20min användning.

Hej!

Slängde upp mitt gamla xbox för några dagar sedan Det gick bra till en början, men efter ca 20min så dör den och vägrar starta på ett tag, den startar någon sekund sen dör den igen.

Känns lite som överhettning, någon som vet om man kan få ut några felkoder eller liknande för att säkerställa detta?

Med Vänlig Hälsning
    Daniel

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    När du säger "dör" menar du att den helt slocknar? blinkar med 2 lampor? 3 lampor? 1?

Du kan få fram en felkod om den börjar blinka med 1, 2 eller 3 lampor (röda) det gör du såhär:

Håll in Synkknappen (den lilla på fronten av maskinen) samtidigt som du trycker på Eject knappen...

Varje gång du trycker på Eject får du fram 1 siffra i den 4 siffriga felkoden (kolla hur många lampor som blinkar/lyser) översätt sedan enligt tabellen nedan:

alla 4 = 0
    bara 3 = 3
    bara 2 = 2
    bara 1 = 1

Vanligaste felkoderna är: 0102, 0020, 0110, 0103, 1022 (E74)
    Om 2st blinkar är det något av följande som överhettar: 0011 (CPU), 0012 (GPU), 0013 (RAM) vanligaste här är RAM...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    När du säger "dör" menar du att den helt slocknar? blinkar med 2 lampor? 3 lampor? 1?

Du kan få fram en felkod om den börjar blinka med 1, 2 eller 3 lampor (röda) det gör du såhär:

Håll in Synkknappen (den lilla på fronten av maskinen) samtidigt som du trycker på Eject knappen...

Varje gång du trycker på Eject får du fram 1 siffra i den 4 siffriga felkoden (kolla hur många lampor som blinkar/lyser) översätt sedan enligt tabellen nedan:

alla 4 = 0
    bara 3 = 3
    bara 2 = 2
    bara 1 = 1

Vanligaste felkoderna är: 0102, 0020, 0110, 0103, 1022 (E74)
    Om 2st blinkar är det något av följande som överhettar: 0011 (CPU), 0012 (GPU), 0013 (RAM) vanligaste här är RAM...
    Detta är förståss om du har ett 360, och i så fall har du postat i fel del av forumet.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Daanjeel Visa Inlägg
    Hej!

Slängde upp mitt gamla xbox för några dagar sedan Det gick bra till en början, men efter ca 20min så dör den och vägrar starta på ett tag, den startar någon sekund sen dör den igen.

Känns lite som överhettning, någon som vet om man kan få ut några felkoder eller liknande för att säkerställa detta?

Med Vänlig Hälsning
    Daniel
    Gammelboxen har inte blink-felkoder som en 360, enda felkoderna är dom man får upp på tv:n vid uppstart.

Kolla om din fläkt överhuvudtaget snurrar där bak...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Detta är förståss om du har ett 360, och i så fall har du postat i fel del av forumet.
    Oooops... sorry... e lite trött i skallen ibland efter jobbet, missade att det var xbox 1 forum delen :$
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    har haft isär maskinen nu och kollat alla fläktar, de verkar snurra på så fint. Tänkte låta den stå på utan hårddisk och läsare nu.

Skulle det kunna vara hårddisken som är kass? =p

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Brukar kunna vara hårddisken som pajar i gammelboxarna ja
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Mer troligt nätdelen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. xbox 1,6a startar ej efter chipning.
    By viktor1 in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 20:50
  2. XBOX startar inte efter nätdelsbyte.
    By hallvikensRTV in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 15:14
  3. Hjälp, Xbox startar av sig själv, slocknar efter 10min!
    By Blitzkrieg in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-11-24, 18:21
  4. Problem med tsop-flashad ver1.0 efter månaders användning
    By Game_Freak_se in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-06-19, 22:56
  5. xbox startar ej efter MS Dashboard
    By adbchsu in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-06-15, 10:51

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner