Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Assassins Creed: Brotherhood AP 2.5

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Assassins Creed: Brotherhood AP 2.5

    Jo, nu har man ju laddat ner detta förhoppningsvis bra spel. Men när man sätter in den i xboxen så säger den "Update Required to play this game" vill ju helst inte uppdatera men den tvinga mig (pröva stänga av å på).

    Grejen nu är att den säger "Disc Unreadable" Medans gamla diskar funkar ex. Call of duty black ops. Bränningen var succesful, på bilden (xbox dashboard) så står det assassins creed brotherhood vilket förmodligen bevisar att bränningen gick bra.

    Frågan är då. Måste man uppgradera sin "Chipnning" för att spela detta spel? (och även andra nya kanske?) Vad skulle det då kosta, och skulle man få någon slags "uppgraderings rabatt"?

    Edit: http://www.ixtreme.net/open-forum/ap...ide-t5793.html Spelet är väl tydligen AP 2.5. Det står även i tråden ifall man försöker köra så blir man "banned" och "file corrupted". Gäller det BARA live? Jag har inte live så bryr mig inte om det.

    Så ja, som det ser ut verkar det inte finnas någon chip för AP 2.5 på psxcare iaf. :/
    Last edited by mireh002; 2010-11-19 at 17:00.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Läs i Xbox 360 trådarna, finns massor om detta där

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Du blir inte bannad såvida du inte kopplar upp dig mot live igen, dock blir du flaggad (vilket inte spelar någon roll såvida du inte går live).

    Om du faktiskt använder chip skulle jag råda dig till att ta bort chipet och/eller byta till flash, vilket är omkodning i boxen. Flash har både nyare och bättre teknologi, mera uppdateringar etc.

    För bara någon vecka sedan släpptes en ny flash version (iXtreme LT+) vilket låter dig spela spel med ap 2.5, dock tar den inte bort flagg/ban så jag skulle råda dig till att aldrig mera gå live på din xbox.

    jag har inte kollat runt mycket men stället jag flashade på, som har nya versionen, är Chip'n'Play i Göteborg. Där kostar det 499:- för nyaste men om du redan har flash kan du uppdatera för 350:-.

    Du ska alltså ha den som heter xbox 360 flash - iXtreme LT+ för Lite-on 83850v2, 93450c om du flashar där.

    Hoppas jag var till någon hjälp!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Det går alltså inte att spela detta eller nyare spel om man inte uppdaterat till den senaste flashen?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
    Det går alltså inte att spela detta eller nyare spel om man inte uppdaterat till den senaste flashen?
    Precis, vissa äldre spel har också AP2.5/AP25 som kräver LT+ eller senare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Finns det någon patch till det här spelet som göra att man inte behöver uppdatera dashboarden? Jag bryr mig inte om live, jag vill bara spela spelet.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Archimond Visa Inlägg
    Finns det någon patch till det här spelet som göra att man inte behöver uppdatera dashboarden? Jag bryr mig inte om live, jag vill bara spela spelet.
    Inte som fungerar på vanliga konsoller vad jag känner till, menne... varför återuppliva en felplacerad tråd?

    Jag tycker det är onödigt at hålla på trassla med det där, bara att uppatera firmwaren och köra på, varför trassla med patchningar som kanske gör att spelen buggar så pass mycket att det förstör hela spelupplevelsen? jag menar nya dashboards kommer inte bara med patchar för att stänga säkerhetshål, dom medför även nya funktioner! och använder spelen dessa och dom inte finns, ja vad händer då tror du? spelet buggar såklart!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Sorry, såg inte att tråden var felplacerad, jag gjorde bara en sökning efter spelet.

    Uppdatera firmware är bökigt om man är oteknisk och inte bor i närheten av Psxcare eller något annat ställe som fixar sånt. Då måste man skicka in konsolen med posten. Nä, jag tror jag avaktar ett tag i såna fall tills det blir riktigt oundvikligt. Jag har ändå flera andra spel ospelade.

Liknande diskussioner

  1. Assassins Creed 2 - newbie....
    By corre in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 08:47
  2. Assassins Creed 2 - Bränn Problem
    By zillio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 36
    Senaste inlägg: 2009-12-01, 20:10
  3. assassins creed startar...ibland
    By neonille in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 02:16
  4. Assassins Creed??
    By Itchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 23:00
  5. Hur får man fler kastknivar i Assassins Creed?
    By xepez in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 23:15

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •