Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Bör man köpa en helt ny V5 messiah eller modda om sin gamla neo2 V3?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post Bör man köpa en helt ny V5 messiah eller modda om sin gamla neo2 V3?

    Jag har en 30004 V3 med Neo 2 som börjar gå mig på nerverna angående att den strular ganska mycket när den ska boota AR-skivan. Den rosa bakgrunden med "sätt i en ps1 eller ps2-skiva" kommer fram oftare och oftare. Jag tror själv att det beror på att jag får hålla inne reset varje gång jag ska starta en kopia oavsett om det är EA-start eller ej. När jag kör original-spel eller startar AR-skivan utan att hålla inne reset så kommer aldrig den menyn fram. Nu vill jag i alla fall ha en messiah-maskin och då återstår frågan. Vilket är vettigast, rycka ut det gamla chipet och sätta i ett messiah eller helt enkelt sälja min gamla maskin och köpa en ny? Det verkar ju vara mycket strul med V5-maskinerna angående att kunna boota annat än Kodak-skivor, eller det är alla versioner av PS2 som strular tillsammans med messiah? Den jag har nu botar i princip alla media jag har provat och jag är verkligen inte intresserad att bränna om alla spel igen.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Om du inte har problem med cd-r skivor utan endast har problem med AR bör du nog behålla din V3. Du kan ju fylla den med en massa godis: Messiah, dvd-chip, makrochip... Vi säljer sådana för 6.000:- och kunderna köper dom utan att blinka...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52
  2. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05
  3. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-02-11, 15:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •