Hej,
Har en PS3 160 Gb FETA modellen som har drabbad av den klassikern YLOD. Har försökt värma med värmepistolen men funkar fortfarande inte. Nån som har andra tips på att repa 160GB PS3??
Hej,
Har en PS3 160 Gb FETA modellen som har drabbad av den klassikern YLOD. Har försökt värma med värmepistolen men funkar fortfarande inte. Nån som har andra tips på att repa 160GB PS3??
Kollat så det inte är hårddisken som är trasig? den kan också ge dig YLOD... hur gör du när du värmer om den? bara värme? vilken temperatur etc?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Jag värmde dom kretsarna med 370 grader. Jag cirkulerade min värmepistol i en jätte jätte liten cirkel för att det ska bli riktigt varmt runt hela kretsen.
Hur kan man testa om hårddisken är trasig?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
det va lätt. återkommer med resultat.
Hej,
Jag upptäckte en grej på fläkten. Jag ska försöka beskriva i mer detaljerad.
Jag har tagit lös fläkten och jag testa mata in 12 V via kontakten med en nätagg.
Svarta kopplade jag till svart och bruna kopplade jag in på röd på nätagg.
Vad som händer är att först så snurra den i 2-3 sek sen stannar den. Borde den inte snurra helatiden när jag har kostant matning?
Observera att fläkten är inte kopplad till moderkortet.
Så kan man konstatera att fläkten är trasig? Kan den ger en signal som ylod fel?
Last edited by feifam; 2010-12-01 at 19:08.
Google is your friend!
Enligt vad det står på etiketten skall den tåla 12 V/1.75A och jag hade strömbegränsad dessutom. Hmm hur får man tag på en ny fläkt för en test? Men om fläkten är trasig ger den en felkod som ylod? vad tror ni?
Google is your friend!
Svårt o avgöra bara sådär...
Steg 1 brukar vara att kolla om hårddisken är paj, är den inte det kan det vara PSU'n, är det inte den heller brukar det kunna vara CPU/GPU/RAM som behöver värmas om, är det inte det heller är det inte mycket o försöka fortsätta laga
Google is your friend!
Oj så mycket som kan vara fel. Nästan lättare att köpa en ny.
1. Hdd kan jag testa genom att ta ut den och starta den. (Det är vad du instruerade mig)
2. PSU, Ps3 får ju ström så vad är felet på PSU?
3. Har redan värmt kretsarna. När ni reflowa CPU osv spruter ni in fluss under?
2. Det kan vara fel i PSU'n även om den får ström...
3. Ingen aning, jag gör dom inte längre, men tror inte han som gör dom använder fluss, däremot vet jag att han applicerar tryck på processorerna
Google is your friend!
ok ska felsöka lite till. Tack för dina kommentarer. Återkommer om det är nåt mer.
Bookmarks