Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: NFS Hot Pursuit: JTAG Freeboot 0.04

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    NFS Hot Pursuit: JTAG Freeboot 0.04

    Tjena,

    Börjar fundera om jag är stenkorkad som inte får igång NFS HP.
    Jag har en JTAG Jasper 16mb som jag alldeles nyss uppdaterat till Freeboot 0.04 med fbBuild_0.11. Sen kör jag dash_launch_v2.06_for_12611 och bootar till Freestyle Dash. Jag har även gjort 2.0.12611.0.zip updaten via usb.

    Spelet går igång från Hdd1 utan bekymmer via FSD. Men jag kommer inte vidare för jag måste ha live! Jag har tidigare haft live blockerat via Family Settings men det räcker tydligen inte längre utan nu måste jag skapa live konto eller stänga spelet.
    Är jag korkad eller går det inte att komma runt?
    Har provat att skapa nytt konto och dragit ur tp kabeln, satt av och på live i family settings.

    Tacksam för hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Hmm skumt... jag får "Disc unreadable" på nämnda spel. Provade NTSC-versionen, är inte Freeboot 0.04 regionsfritt? Första spelet som krånglat för mig. Kör med xexmenu och spelet ligger på extern disk. Nån som fått igång NFS HP?
    EDIT: Kanske ska tillägga att även jag kör dash: 2.0.12611.0
    EDIT2: Har inte senaste dashlaunch, visste inte att man inte kunde köra ap25 då.
    EDIT3: Patchade default.xex via xexmenu. Nu funkar spelet fint, hade inget med dashlaunch att göra. Ett meddelande kommer fram om att jag inte har någon liveprofil och att jag inte kommer komma åt spelets onlinefunktioner. Inga konstigheter i övrigt. Klicka helt enkelt på "exit" när du får fram "No profiles found".
    Last edited by stenkall; 2010-11-22 at 01:44.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Jag startade det men var bara i menyerna innan jag stängde av det. Kör senaste dash med dash launch 2.06. Ska testa om det går att köra race lite senare eller om det blir samma problem som hos zyntax.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Det fungerar utan live, det frågar om en liveprofil men det är bara att skippa.. den vill bara ha det för onlinespel.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av stenkall Visa Inlägg
    Hmm skumt... jag får "Disc unreadable" på nämnda spel. Provade NTSC-versionen, är inte Freeboot 0.04 regionsfritt? Första spelet som krånglat för mig. Kör med xexmenu och spelet ligger på extern disk. Nån som fått igång NFS HP?
    EDIT: Kanske ska tillägga att även jag kör dash: 2.0.12611.0
    EDIT2: Har inte senaste dashlaunch, visste inte att man inte kunde köra ap25 då.
    EDIT3: Patchade default.xex via xexmenu. Nu funkar spelet fint, hade inget med dashlaunch att göra. Ett meddelande kommer fram om att jag inte har någon liveprofil och att jag inte kommer komma åt spelets onlinefunktioner. Inga konstigheter i övrigt. Klicka helt enkelt på "exit" när du får fram "No profiles found".
    Intressant, jag söker hela internet och alla forum innan jag postar min fråga och lägger ut all information efter att jag gått bet, och så kommer du och kladdar i min tråd utan att ens läsa på något alls. NTSC är inte regionsfri för det första.
    Men kul att du lyckats komma vidare..

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Haha herregud jag är helt otroligt värdelös!
    Jag fattade helt enkelt inte att jag skulle trycka på Career i Autolog fönstret som kom upp...

    Det här är alltså efter jag fixar alla steg på vägen innan inkl. JTAG lödning, flashning, uppgradering, dash launch osv.
    Använda ett vanligt spel går jag bet på =)
    Nåja tack int21 för hjälpen det fungerar såklart perfekt!

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ZyntaX Visa Inlägg
    Intressant, jag söker hela internet och alla forum innan jag postar min fråga och lägger ut all information efter att jag gått bet, och så kommer du och kladdar i min tråd utan att ens läsa på något alls. NTSC är inte regionsfri för det första.
    Men kul att du lyckats komma vidare..
    WTF? Jag försöker i alla fall inte starta live-sessioner utan att ha en online-profil. Dessutom frågade jag om freeboot 0.04 var regionsfri, inte om ntsc var det såklart. Mitt inlägg handlade också om problem med need for speed och jag försökte komma fram till vad du gjorde för fel så jag var inte OT på något sätt. Så försök att bli lite trevligare och lär dig hantera in-game-menyer iaf innan du börjar spela duktig.

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Du var inte OT? Ok. Jag vet inte hur du hjälper mig genom att fråga om freeboot är regionsfri efter(!) att du lyckats installera ett icke regionsfritt NTSC spel.
    Och nej jag tänker inte vara trevligare, jag tackade för hjälpen av den som tillförde något.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ditt äckliga helvete jag kom förbi ditt efterblivna fel vilket jag kommenterade i edit3.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nu tycker jag ni bråkar lite väl mycket om något som inte är viktigt i huvudtaget, vara bara schyssta och trevliga mot varandra så blir alla glada i slutändan

    detta är ett forum där vi hellre ser att man använder existerande trådar om man vill ha hjälp med ett liknande problem eller så hellre än att skapa 500 olika trådar för samma typ av fel/problem!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    När har man uppnått Ban på detta forum?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ZyntaX Visa Inlägg
    När har man uppnått Ban på detta forum?
    När man bryter mot tillräckligt många regler jag har blivit bannad ett par gånger (A)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Blir man inte bannad av att kalla folk för äckligt helvete och efterbliven så måste du varit frispråkig om du lyckats bli bannad flera gånger =)

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ZyntaX Visa Inlägg
    Blir man inte bannad av att kalla folk för äckligt helvete och efterbliven så måste du varit frispråkig om du lyckats bli bannad flera gånger =)
    har gjort ngra dumma saker... bland annat kringått *** filtret...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    man måste ju ta hänsyn till omständigheterna

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av stenkall Visa Inlägg
    man måste ju ta hänsyn till omständigheterna
    Utveckla? Hänsyn till vilka omständigheter.

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ZyntaX Visa Inlägg
    Utveckla? Hänsyn till vilka omständigheter.
    va?

Liknande diskussioner

  1. [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 296
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 10:23
  2. JTAG + XBR/freeboot/xell - läs innan ni skriver dumheter
    By psytroll in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2013-02-03, 22:46
  3. Need for Speed Hot Pursuit
    By phreakii in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 19:57
  4. need for speed hot pursuit
    By mr_mupp in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 01:51
  5. Trivial Pursuit [R.Free][www.descargas360.com]
    By Itchi in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 20:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •