Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Min Dualshock 3 dog!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Min Dualshock 3 dog!

    Bara sådär. Använde kontrollen tidigt på kvällen utan problem. Senare på kvällen när jag skulle använda den på nytt var den helt död. Mig veterligen hade den bara legat på bordet under denna tiden. Den är helt strömlös, händer ingenting när man trycker på den. Går inte heller att ladda den i PS3:an. Den förblir lika strömlös då. Kan det vara det uppladdningsbara batteriet som bara valt att lägga av?? Tycker det är lite märkligt för då borde man väl märka att det först skulle bli stegvis sämre, dvs att man hade behövt ladda den oftare? Dessutom är den bara drygt 1 år gammal, så den borde ju hålla länge, men naturligtvis har garantin gått ut. Funderar på att köpa ett nytt batteri, men det var tydligen inte det lättaste att få tag i. Hittade ett för ca 250:-. För 200:- till får man en helt ny kontroll.

    Någon som har varit med om något liknande, eller har några bra tips?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Li-Ion eller Li-Polymer batterier som sitter i DS3 kontrollerna fungerar bra tills de lägger av till skillnad från Ni-MH batterier.
    Kan vara en kombination av för många helt urladdade cykler med hur batteriet laddats.
    Nya batterier skall inte laddas ut helt utan mår bättre av att laddas innan de tar slut helt.
    Batterier är färskvara o likså handkontroller i mina ögon

    Prova byt batteri eller köp en ny handkontroll

    Acc håller upp till ett år, allt över det är bonustid.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tack för ditt svar!
    Men, är det inte samma batteri i DS2? En sån kontroll hade jag till min första PS3:a och den överlevde t o m konsollen (fasen, heter det konsol eller konsoll?) som dog i YLOD efter ca 2,5 år (RIP). Samma hantering av laddningen. Brukar alltid ladda innan det är helt urladdat.
    Har PSXCare månne några batterier till övers tro?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi har inga batterier o det enda sättet o se om det är samma batterier i till Dualshock 3 kontrollen och till Siaxxis är att öppna dessa

    Dualshock 2 kom aldrig trådlöst officiellt o den kontrollen släpptes till PS2 inte Ps3

    Konsol stavas det, jag har alltid skrivit Konsoll själv förut

    Siaxxis Ps3 kontrollen kom först, sen kom skak o då hette de Duals Shock

    Mycket o hålla reda på.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tänk vad man får lära sig.

    Hade för mig att de kallade även den första kontrollen till PS3 för DS2, men nu minns jag. Dessutom var det ju ingen skakfunktion i den.

    Ok, får se om jag kan lura på någon att öppna sin gamla Siaxxis kontroll och kolla. De kan ju vara lite halvknepiga att få ihop ibland.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Så farliga är de inte, tejpa alla knappar utifrån bara så trillar de inte in
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ok, tack för tipset!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är det som PSP:ns batteri så sitter det en liten processor i batteripacket som bl.a. räknar hur många gånger man laddat upp det. Efter ett visst antal uppladdningar så stängs batteriet av...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ok, det var ju en märklig feature kan jag tycka. Varför, liksom? Dessutom kan jag omöjligt ha nått upp till en sånt gränsvärde. Såå många ggr har jag inte laddat den (undrar vad gränsvärdet ligger på isf btw?) Har faktiskt inte hört talas om någon annan som råkat ut för samma problem.

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Det verkar finnas en del batterier för DS3 på en känd annonssida till ett bra pris.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tack för tipset razor1394! Nu är jag ju inte helt säker vilken annons-sida du syftar på, men har kollat på Tr**** och Bl****. Vet inte om jag är kass på att leta, men kunde bara hitta ett batteri på Tr****??

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Prova Eb**.com.

    Sök på Dual shock 3 battery.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ok, tack!

Liknande diskussioner

  1. Dualshock kontroll från japan
    By Krazko in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 10:34
  2. Dualshock 3 :)
    By helvete in forum Playstation 3
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 13:17
  3. Dualshock Paj!!!
    By Samcooly in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 12:01
  4. Dualshock + MESSIAH = No Vibration???
    By El_Lalo in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-20, 19:39
  5. Sony Original DualShock
    By Jeppe in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-09, 10:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •