Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 38 av 38

Diskussion: Jtag och error E74

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    JAg förklarar bara att maskiner som överhettats med hjälp av handdukar inte bör läggas mer tid på.
    Jämförelsen med lillebror o plastpåse är på ren Svenska att det är mycket mer än nödvändigt som blir för varmt o går sönder om man har otur.

Mao: Har du handdukat eller Topzat så släng o köp ny om det inte gjorde susen!
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    JAg förklarar bara att maskiner som överhettats med hjälp av handdukar inte bör läggas mer tid på.
    Jämförelsen med lillebror o plastpåse är på ren Svenska att det är mycket mer än nödvändigt som blir för varmt o går sönder om man har otur.

Mao: Har du handdukat eller Topzat så släng o köp ny om det inte gjorde susen!
    nepp inget sådant vet inte vad Topzat är men nog är det skit att göra så. Jag lät den vara på ett tag med bara fläkt på CPU delen, nu så är den igång i alla fall.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Om folk ber oss laga deras konsoler o de berättar att de försökt med handdukar så vägrar vi ta emot dessa, det slösar bara vår tid och deras pengar att försöka.
    Du kanske gör det, vi andra gör det inte... jag har lagat X antal konsoller som folk varit på med handduks tricket, och random andra trick... det är inga större problem om dom inte hållt på 10+ gånger... eller dragit åt för hårt med kylflänsarna *tänker tillbaka på mardröms maskiner*
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kanske gör det, vi andra gör det inte... jag har lagat X antal konsoller som folk varit på med handduks tricket, och random andra trick... det är inga större problem om dom inte hållt på 10+ gånger... eller dragit åt för hårt med kylflänsarna *tänker tillbaka på mardröms maskiner*
    jag såg för ett tag sedan någon som gjorde något slaggs handukstrick där han hadde lagt 3 handukar över en xbox, med lock och allt på, det tror jag inte är så bra gjort. verkar finnas många olika trick dom har testat.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    jag såg för ett tag sedan någon som gjorde något slaggs handukstrick där han hadde lagt 3 handukar över en xbox, med lock och allt på, det tror jag inte är så bra gjort. verkar finnas många olika trick dom har testat.
    det sämsta du kan göra med elektronik är att överhetta den. roligt att folk verkligen tror på sådana metoder...

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det sämsta du kan göra med elektronik är att överhetta den. roligt att folk verkligen tror på sådana metoder...
    konstigt att dom flesta visar att man ska göra det, det är väll samma som om man andvänder en värme pistol? det är ju för att låta pastan få fäste och att kontakterna mellan moderkortet och GPU:n ska bli bättre, så har då jag uppfattat det, men kan ju hända att man fått det om bakfoten. Var några månader sedan jag höll på med detta.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    konstigt att dom flesta visar att man ska göra det, det är väll samma som om man andvänder en värme pistol? det är ju för att låta pastan få fäste och att kontakterna mellan moderkortet och GPU:n ska bli bättre, så har då jag uppfattat det, men kan ju hända att man fått det om bakfoten. Var några månader sedan jag höll på med detta.
    menade mer generellt de som lagade rrod med handdukar.. däremot så har större delen av folk som moddar inte tillgång till alla verktyg man behöver då tar det man har.. inget är rätt eller fel.. vissa saker är bara mindre bra.. finns verktyg för att hetta upp saker med temperaturreglage osv.. det kostar, men det blir också bra. allt handlar om vilket resultat man vill ha och vad det får kosta.

att koka boxen utan handdukar fungerar också.. koppla ur fläktarna tills den får hög temparatur så kommer det gå lika bra utan att du hettar den för mkt.

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    menade mer generellt de som lagade rrod med handdukar.. däremot så har större delen av folk som moddar inte tillgång till alla verktyg man behöver då tar det man har.. inget är rätt eller fel.. vissa saker är bara mindre bra.. finns verktyg för att hetta upp saker med temperaturreglage osv.. det kostar, men det blir också bra. allt handlar om vilket resultat man vill ha och vad det får kosta.
    sant, tycker det är synd att man inte bara kan gå på tex jula och låna dom verktyg man behöver.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. JTAG XBR ger E79 error
    By TTBob in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 09:39
  2. Jtag-bar?
    By dood in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 04:59
  3. jtag
    By richi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 23:52
  4. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 18:25
  5. error file size error
    By Lurvenpajsen in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 20:16

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner