Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 38

Diskussion: Jtag och error E74

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22

Jtag och error E74

Jag Skulle idag starta igång min xbox som jag fått Jtagad, tänkte föra in xexmenu eller liknande, men får direct upp Error E 74, Ska kolla med den som fixade detta men jag trodde att man bara kunde gå in i xboxen efteråt och föra in dom program man vill ha.

Vet inte om man måste kanske starta boxen på ett vist sätt eller så.
    han sa att han hade inte fört in någe program så antar att man ska göra det själv, men borde ju bara va att starta den och tex FTP:a över programen.

tacksam för hjälp

Robotach

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Har han lödit i motstånd/diodrar? Kanske kortslutit något... Kolla lödningarna

Vad har du för moderkort?

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Har han lödit i motstånd/diodrar? Kanske kortslutit något... Kolla lödningarna

Vad har du för moderkort?
    Han sa att han hadde tagit bort den där dioden som hindrar detta med uppdateringar, vet ej om han har lött dit något annat, den ska då vara Jtagad nu vad jag vet, men kan ju vara något fel på lödningen, väntar på vad han svarar mig.

Vet ej vad det är för moderkort

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Jag läste lite här att man måste kanske ha dvd:n flashad är det så, för det har jag ej någon aning om det är gjort, kanske det som stör allt?

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Du behöver inte flasha dvd läsaren för att jtagget ska fungera... däremot så måste man löda i diodrar/motstånd för att jtagget ska fungera...
    Det han lödde ur var R6T3 som förhindrar eventuella uppdateringar på det sättet att du får någon E8x kod och blir tvungen att skriva om hacket igen...

Beroende på om du har Xenon moderkortet eller något av de andra så måste man löda i enligt denna bild för att det ska fungera.
    Frågan är om något har blivit kortslutet någonstans eller om han glömt detta... Eller så har helt enkelt grafikchippet fått en dålig lödning av någon anledning, vilket är den vanligaste orsaken till just E74, dock kan jtag spöka lite...
    Har ni fått det att fungera någon gång efter jtaggningen?

Du kan se vilket moderkort du har om du jämför strömkontakten i bak på konsolen med denna bild
    Last edited by Electron; 2010-11-23 at 13:06.

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Du behöver inte flasha dvd läsaren för att jtagget ska fungera... däremot så måste man löda i diodrar/motstånd för att jtagget ska fungera...
    Det han lödde ur var R6T3 som förhindrar eventuella uppdateringar på det sättet att du får någon E8x kod och blir tvungen att skriva om hacket igen...

Beroende på om du har Xenon moderkortet eller något av de andra så måste man löda i enligt denna bild för att det ska fungera.
    Frågan är om något har blivit kortslutet någonstans eller om han glömt detta... Eller så har helt enkelt grafikchippet fått en dålig lödning av någon anledning, vilket är den vanligaste orsaken till just E74, dock kan jtag spöka lite...
    Har ni fått det att fungera någon gång efter jtaggningen?
    nee detta var första gången jag startade den efter hacket, det var gjort för några dagar sedan, jag ska fråga han om han lödde detta som är på bilden.

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Han måste ha fått igång det innan han lämnade det till dig, annars känns det lite oproffsigt

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Han måste ha fått igång det innan han lämnade det till dig, annars känns det lite oproffsigt
    aa , ska fråga han

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Den verkar ha funkat när jag fick den, verkar också som den ändrade sig från Error E74 till RROD, så får ta och öppna den och se om den går att laga, den verkar ha varit lagad med X-klamp förut med vilket jag hoppas inte kommer göra det svårare att fixa den.

Jag får införskaffa en Hårtork och testa att laga den.

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Det kan fortfarande vara E74 fast du inte får bild..

Hur många lampor blinkar i fronten?
    Kolla upp sekundära felkoden

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    E74 i sig har INGENTING med JTAG att göra, E79 däremot betyder antingen korrupt nand, dåliga lödningar eller liknande, kan även vara fel på Southbridge...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    aha ok, Från början var det fyra gula som lyste och blinkade, nu är det RROD alla utom den överst till höger. Jag måste köpa den där lilla 6 stjärniga skruvmejseln så jag kan låssa dom 8 små svarta skruvarna imorgon och testa fixa RROD hoppas man i alla fall, lite tråkigt om man har laggt ut nästan 3000 för inget. men troligen så borde det inte vara någe problem att fixa.

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    vad är southbridge?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    aha ok, Från början var det fyra gula som lyste och blinkade, nu är det RROD alla utom den överst till höger. Jag måste köpa den där lilla 6 stjärniga skruvmejseln så jag kan låssa dom 8 små svarta skruvarna imorgon och testa fixa RROD hoppas man i alla fall, lite tråkigt om man har laggt ut nästan 3000 för inget. men troligen så borde det inte vara någe problem att fixa.
    4 gula?! vadå 4 gula??? möjligtvis orange, men det är ändå inte samma, den ska bara visa det om man startar linux typ... Det är Torx 8 mejsel du ska leta efter btw
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    vad är southbridge?
    Southbridge är en del av moderkortet en av komponenterna som styr SATA porten (sataportarna egentligen men ja...)
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    4 gula?! vadå 4 gula??? möjligtvis orange, men det är ändå inte samma, den ska bara visa det om man startar linux typ... Det är Torx 8 mejsel du ska leta efter btw
    aa Jag är färgblind så kan ha varit oranga också , då ska jag kolla om jag hittar en sådan mejsel på stan

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Om du ska lyfta ur moderkortet ur chassiet måste du ha en T8 och en T10, biltema har ett bra sett för 40kr!

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Om du ska lyfta ur moderkortet ur chassiet måste du ha en T8 och en T10, biltema har ett bra sett för 40kr!
    Aha ok, ska kolla om dom finns i umeå, tack

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Den var inte x-klampad så jag hoppas att den går att laga med det. En anna tråkig grej är att min andra xbox som jag inte haft på på ett tag hedde jag nu igång men fick efter bara någon min RROD den har jag lagat förut med x-klamp, går den att laga igen?
    Jag öppnade den och kollade hur kylpastan såg ut i den, det såg bra ut så jag hedde ihop den igen.
    efter det så gick den igång men efter bara någon min så vart det rrod igen. vet ej om jag kommer ha någon lycka i att laga den, ska jag tex ta bort kylpastan he dit nytt, låta den överhettas 1 gång till och kolla om den blir ok?

Tacksam för hjälp

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Den var inte x-klampad så jag hoppas att den går att laga med det. En anna tråkig grej är att min andra xbox som jag inte haft på på ett tag hedde jag nu igång men fick efter bara någon min RROD den har jag lagat förut med x-klamp, går den att laga igen?
    Jag öppnade den och kollade hur kylpastan såg ut i den, det såg bra ut så jag hedde ihop den igen.
    efter det så gick den igång men efter bara någon min så vart det rrod igen. vet ej om jag kommer ha någon lycka i att laga den, ska jag tex ta bort kylpastan he dit nytt, låta den överhettas 1 gång till och kolla om den blir ok?

Tacksam för hjälp
    Steg 1. kolla felkoden, vi kan inte säga om det går o laga bara sådär... vi måste ha en felkod!
    Steg 2. kolla hur lagningen är gjord, finns många idioter som bara sätter 1 bricka mellan moderkort och kylfläns eller ingen alls och drar åt så pass hårt att moderkortet böjer sig, det borde vara en varnings indikator på att något är åt helvete fel tycker jag när hela moderkortet går i en båge runt där skruvarna sitter?!
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Steg 1. kolla felkoden, vi kan inte säga om det går o laga bara sådär... vi måste ha en felkod!
    Steg 2. kolla hur lagningen är gjord, finns många idioter som bara sätter 1 bricka mellan moderkort och kylfläns eller ingen alls och drar åt så pass hårt att moderkortet böjer sig, det borde vara en varnings indikator på att något är åt helvete fel tycker jag när hela moderkortet går i en båge runt där skruvarna sitter?!
    Verkar vara error kod 0110

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Verkar vara error kod 0110
    0110 = RAM error, X-Clamp fix brukar inte fungera mot det, men X-Clamp fix PSXCare style fungerar
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    0110 = RAM error, X-Clamp fix brukar inte fungera mot det, men X-Clamp fix PSXCare style fungerar
    vad är det , snälla snälla TELL ME!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    vad är det , snälla snälla TELL ME!
    Ge oss 700:- så får du den fixad, jag kommer INTE avslöja hur exakt vi gör lagningarna nu för tiden då det inte är jag själv som kommit fram till den lösningen och jag låter personen som gjorde det tala om för er hur vi gör om han tycker det är värt det
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Ge oss 700:- så får du den fixad
    hehe buuuu, gratis är gott, för alla som heter Robotach som andvändare ^^, tja jag får fundera på det, har inte mycket cash just nu.

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    jag gjorde nu x-klamp på den ena boxen, RROD är fortfarande kvar men man kanske ska låta den överhettas sedan kanske bara låta den kylas av och sedan borde den funka?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag får införskaffa en Hårtork och testa att laga den.
    Du får nog samma resultat om du dricker varm choklad o andas ut värmen som är kvar i munnen genom ett sugrör på din 360...
    Hårtork.... torkar man hår med, man lagar inte 360 med sånt.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Du får nog samma resultat om du dricker varm choklad o andas ut värmen som är kvar i munnen genom ett sugrör på din 360...
    Hårtork.... torkar man hår med, man lagar inte 360 med sånt.
    jo sant, men jag lagade min förra xbox med en hårtork och handuks tricket, inte så lätt att få tag på en värme pistol. men jag testar detta med att låta den överhettas sedan låta den vila i ca 30 min. hoppas den funkar efter det

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    jo sant, men jag lagade min förra xbox med en hårtork och handuks tricket, inte så lätt att få tag på en värme pistol. men jag testar detta med att låta den överhettas sedan låta den vila i ca 30 min. hoppas den funkar efter det
    Handdukar o hårtorkar på en 360 förstör mer än de gör nytta, tänk dig själv att du har en lillebror som skriker o du drar en plastpåse runt huvudet på honom o knyter åt... ingen bra lösning om man inte vill få gratis kabel-TV och vänner med tatueringar.

Varmluftspistol om du nu måste köpa en sån med får du tag på på olika byggvaruhus ( Claes Ohlsson ahr dem bland annat )
    Där kan man även göra mer skada än nytta.

Om folk ber oss laga deras konsoler o de berättar att de försökt med handdukar så vägrar vi ta emot dessa, det slösar bara vår tid och deras pengar att försöka.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Handdukar o hårtorkar på en 360 förstör mer än de gör nytta, tänk dig själv att du har en lillebror som skriker o du drar en plastpåse runt huvudet på honom o knyter åt... ingen bra lösning om man inte vill få gratis kabel-TV och vänner med tatueringar.

Varmluftspistol om du nu måste köpa en sån med får du tag på på olika byggvaruhus ( Claes Ohlsson ahr dem bland annat )
    Där kan man även göra mer skada än nytta.

Om folk ber oss laga deras konsoler o de berättar att de försökt med handdukar så vägrar vi ta emot dessa, det slösar bara vår tid och deras pengar att försöka.
    Detta var inte till så mycket hjälp, har inte andvänt det sättet nu utan min fråga är bara om jag låter den överhettas så kylpastan samt GPU får bättre fäste kommer att lösa RROD:et eller inte.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. JTAG XBR ger E79 error
    By TTBob in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 09:39
  2. Jtag-bar?
    By dood in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 04:59
  3. jtag
    By richi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 23:52
  4. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 18:25
  5. error file size error
    By Lurvenpajsen in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 20:16

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner