Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Hjälp! Ixtreme 1.60 samt 2.0.12416.0 - kan ej starta orginal kinect spel längre.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Exclamation Hjälp! Ixtreme 1.60 samt 2.0.12416.0 - kan ej starta orginal kinect spel längre.

    Ni hjälpte och flasha min 360 till ixtreme 1.60 för drygt ett år sedan, burken har stått och samlat damm tills kinect kom ut.

    Jag började med att installera kinect adventures och spelet updaterade dashboard till 2.0.12416.0 och allt lirade finfint inkl orginal kinect joy!

    Dock så provade jag att patcha kinect sport backup till wave 3 som jag har jag gjort tidigare, spelet krävde updatering av systemet vilket jag svarade OK på. Efter ett tag så fick jag fel meddelande att disken är smustig eller repig samt att updateringen har avbrytits. (använder verbatim skivor som har alltid funkat fint med andra backup spel)

    Efter detta så kan jag inte spela orignal spelen då även dessa har börjat kräva en updatering, har även provat att köra kinnect tuner men kommer in i menyn utan updateringen.

    Boxen har aldrig varit kopplat till live och enligt Xval är obannad!

    Hur löser jag detta? Ska jag updatera till senaste dashboarden? kan jag isf spela wave patchade spel så länge dessa inte har ap25?

    är tacksam för all hjälp..

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    tillägg: får även denna felmeddelande när jag försökte updatera från backup kinect sports: Error Code: 3080-0000-3000-0904-8007-0002

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    När du patchar skivan till Wave 3 raderar du updaten... därför får du läs problem när den försöker läsa updaten som inte finns där... (eller rättare sagt; du byter ut den)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Finns det nåt sätt å undvika detta?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    Finns det nåt sätt å undvika detta?
    Uppdatera med 12611 från USB istället och flasha med LT+
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Nuvarande Kinect spel utan AP2.5 skydd?
    By MrL0c0 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 99
    Senaste inlägg: 2010-11-20, 22:26
  2. Frågor Angående Blur samt SSFIV på Ixtreme LT Hjälp!
    By Boz666 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2010-06-22, 13:07
  3. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 02:22
  4. Orginal bios fungerar inte längre.
    By bourghardt in forum SmartXX Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-27, 13:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •