Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: Klantigt...

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Klantigt...

    Tja!

    Har precis råkat byta ut evoxdash.xbe och nu kommer inga menyer upp! Det går inte heller att ftp:a...vad göra?!?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du chip sätter du i en skiva med Superdisk och kör Avalaunch därifrån för att fixa felet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tack för snabbt svar!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag har svårt att hitta en aktiv torrent för Superdisk, någon som har några tips?

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    har du chip sätter du i en skiva med Superdisk och kör Avalaunch därifrån för att fixa felet
    Du behöver inte ens göra det ... Direkt du har bootat superdisc så har du ftp access med DHCP L/P: xbox / xbox
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Sweet! Men, som sagt, gärna tips på aktiv torrent...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Bättre än så ... Hade en Superdisc.v.3.7 liggandes hemma, så jag gjorde en image av den och la upp på min webserver så du kan dra den därifrån ... http://trinity.is-a-geek.net/superdisc.v.3.7.nrg ... Försökte själv hitta den på en torrent tidigare men det var lögn i helvete, men som tur var fick jag den uppladdad av Swizzy ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Underbart, tack!

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Inga probs ... Bara kul att kunna hjälpa till ... Har du fler frågor så är det bara du säger till så hjälper vi dig och lösa dom ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Bättre än så ... Hade en Superdisc.v.3.7 liggandes hemma, så jag gjorde en image av den och la upp på min webserver så du kan dra den därifrån ... http://trinity.is-a-geek.net/superdisc.v.3.7.nrg ... Försökte själv hitta den på en torrent tidigare men det var lögn i helvete, men som tur var fick jag den uppladdad av Swizzy ...
    har du raderat imagen jag laddade upp till dig? har för mig jag gjorde en ISO åt dig?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Det fungerade klockrent, tack för hjälpen! När jag ändå har er uppmärksamhet så har jag två frågor:

    Jag har bytt ut xbe-filen så att xbmc startar direkt. Men hur ändrar jag bootordningen i roten så att jag kommer direkt när jag startar boxen?

    Jag har uppgraderat till xbmc 9.04.1 och under "Pictures" ser det jättekonstigt ut, skev bild och inga options. Någon som vet vad det beror på?

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av blulak Visa Inlägg
    Det fungerade klockrent, tack för hjälpen! När jag ändå har er uppmärksamhet så har jag två frågor:

    Jag har bytt ut xbe-filen så att xbmc startar direkt. Men hur ändrar jag bootordningen i roten så att jag kommer direkt när jag startar boxen?

    Jag har uppgraderat till xbmc 9.04.1 och under "Pictures" ser det jättekonstigt ut, skev bild och inga options. Någon som vet vad det beror på?
    "så att jag kommer direkt när jag startar boxen?" ... Vad menar du riktigt med det??? Bootordningen avgörs av bios och det är nog olika för olika chip ... Ska du ändra där så är det lite hex editering och flashning som måste göras ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag har smartxx chip och när jag startar boxen väljer jag bios. Jag skulle vilja slippa detta steg.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av blulak Visa Inlägg
    Jag har smartxx chip och när jag startar boxen väljer jag bios. Jag skulle vilja slippa detta steg.
    då får du ta och byta chip troligen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hehe, ajdå! Då får jag leva med det.

    Men det här med "Pictures"-menyn, kan det ha blivit fel i installationen?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag vet inte riktigt hur du menar att det ser ut där... kan du ta en screenshot eller en bild av skärmen eller något så att vi ser hur det ser ut?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Så här ser "Pictures"-menyn ut:


  18. #18
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Även info om filmer (via IMDB) ser skum ut:


  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    mitt tips till dig är att radera XBMC från hårddisken och lägga in det på nytt, på så vis återställs alla inställningarna och allt ska se normalt ut igen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Ok, utöver sources.xml, är det några andra inställningsfiler jag bör spara undan?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    som sagt, radera och gör om på nytt... varför spara sådant som ändå inte fungerar? du kan enkelt ställa in allt på nytt, det tar inte dig mer än ett par minuter, och det kommer med 99.9% säkerhet fungera bra igen ändå...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Nu så...

    Tack för ovärderlig hjälp!

  23. #23
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Här kan du hitta de absolut senaste versionerna av XBMC för XBOX ----> http://t3ch.yi.se/ ... Dom bygger alltid på senaste SVN, inehåller de fräschaste skripten och alla de nyaste containers och codecs för bild och ljud avkodning ....
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Va bra! Vilket är det bästa sättet att uppgradera på? Använda sig av TECH upgrade eller ta bort/ lägga till varje gång?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du vill göra om dina inställningar varje gång men alltid ha 100% stabilt kör du med att ta bort och lägga in på nytt, om du vill slippa sådant kör du TECH upgrade
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    om du vill göra om dina inställningar varje gång men alltid ha 100% stabilt kör du med att ta bort och lägga in på nytt, om du vill slippa sådant kör du TECH upgrade
    Ärligt talat så är det bara att köra T3CH Upgrader för det funkar då 100% stabilt det med, filerna som är nya skrivs ju bara över ... Tyvärr så funkar inte själva funktionen i sig så bra ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    Hoppas någon kan hjälpa mig.

    Dammade av min gamla xbox för att ta med den till barnens mormor. Jag kommer ihåg att jag någon gång körde en självbootande skiva som installerade senaste versionerna av lite allt möjligt. Kan man hitta en sådan skiva någonstans med de senaste tillgängliga uppdateringarna?

    Upptäckte också att det "default" var massor av emulatorer installerade men dock inga spel till dessa. Någon som vet var jag kan hitta spel och hur jag kopierar över de till xboxen hårddisk?

    Väldigt tacksam för svar.

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av thejonas Visa Inlägg
    Hoppas någon kan hjälpa mig.

    Dammade av min gamla xbox för att ta med den till barnens mormor. Jag kommer ihåg att jag någon gång körde en självbootande skiva som installerade senaste versionerna av lite allt möjligt. Kan man hitta en sådan skiva någonstans med de senaste tillgängliga uppdateringarna?

    Upptäckte också att det "default" var massor av emulatorer installerade men dock inga spel till dessa. Någon som vet var jag kan hitta spel och hur jag kopierar över de till xboxen hårddisk?

    Väldigt tacksam för svar.
    använder du *******'s xbox installer får du en hyffsat ny XBMC plus ett gäng emulatorer med spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. stort problem efter ett klantigt misstag.
    By C_CliFF in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-04, 07:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •