Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Visar resultat 91 till 109 av 109

Diskussion: iXtreme LT + Ute nu!

  1. #91
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Klickar hem en VIA SATA på ******* eller nåt nu i dagarna... Behöver jag ett CK3 också? Är det svårt utan det?

  2. #92
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Klickar hem en VIA SATA på ******* eller nåt nu i dagarna... Behöver jag ett CK3 också? Är det svårt utan det?
    Det går att köra utan CK3 också... det är dock lättare/säkrare med CK3 än utan, kör du utan måste du se till att Xboxen är jordad mot datorn... sätt en krokodil klämma med kabel mellan datorn och metall chassit på xboxen och se till att ha bild kabel inkopplad, då har du mer tid
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #93
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om BenQ driven är ORIGINAL i maskinen är det inga problem o köra på den, om den redan nu är spoofad är det inte att rekomendera att du kör med den...
    min maskin har aldrig varit spoofad, så det är lungt att bara flasha den med lt+ som jag flashat allt annat?

  4. #94
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    min maskin har aldrig varit spoofad, så det är lungt att bara flasha den med lt+ som jag flashat allt annat?
    Yes det ska vara lungt o köra på om den inte tidigare är spoofad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #95
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Ber om ursäkt - har läst igenom tråden men känner mig lite osäker. Blir alltid så överrumplad av iXtremepatchar och det är svårt att greppa om man ska gripas av panik eller inte.

    Jag flashade om min låda (gammal BenQ-läsare, VAD6038 som av någon anledning inte verkar finnas med i listan av supported drives?) för ett par månader sedan med det senaste firmware som var ute då (iXtreme 1.61?). Måste jag flasha om med LT+ för att vara "säker"? Och varför är min drive inte med i listan?

    Om det spelar någon roll så var senast jag uppgraderade dashboarden för Red Dead Redemption. Har en Kinect som ska kopplas in i jul, så då lär jag behöva installera den uppdateringen också.

    Ser att det skrivs mycket om Fable III och AP 2.5 här. Problemet är att jag har lirat igenom Fable III med min iXtreme-version (dock ej varit uppkopplad), innebär det att jag mest troligt är körd nästa gång jag kopplar upp mig mot xbox live? Har inte varit uppkopplad på läääääänge, men senast jag var det så var jag inte bannad iaf
    Last edited by Peligroso; 2010-12-02 at 23:36.

  6. #96
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad menar du med "finns inte med i listan av supported drives"??????? BenQ... firmwaren passar SAMTLIGA modeller...
    Liteon, samma sak där egentligen... det är SAMMA hårdvara i samtliga, kruxet här är att 360'n använder viss data från firmwaren som identifierar den...

    Du lär kunna ha LT kanske? Men du bör uppdatera till LT+ om du ska vara så säker du kan bli med moddat, samt för att kunna spela kommande spel

    Fable III är inte något problem spel förrens du uppdaterat din dashboard till 2.0.12xxx.0 då börjar AP25/AP2.5 kollas, vilket blir ett problem om du inte har dom sektorerna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #97
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Tack för svaret, gott att höra. Såg "Supports Benq and Liteon Drives (74850, 83850V1, 83850V2, 93450)" och tolkade det som att 6038 inte stöds men kan se att det kan tolkas på andra sätt nu

    Ska ta och flasha om till LT+ så snart som möjligt då och hoppas på det bästa
    Last edited by Peligroso; 2010-12-03 at 01:19.

  8. #98
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tips; Flasha BenQ drivar i Jungleflasher och inte i DOS... annars stödjer inte firmwaren AP25 av någon mysko anledningen...

    Anledningen till att man i huvudtaget skrev in versionerna är för att folk ska förstå att det inte gäller slim liteons, annars hade folk börjat gasta om att det fattas firmwares (slim)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #99
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Jag kan inte spela ap25 spel och tänkte flasha med LT+. Har en liteon läsare (gula kablar), finns det olika versioner av liteon? Är det omständigt att flasha en liteon jämfört med hitachi eller samsung som jag flashat förrut?

  10. #100
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Jag kan inte spela ap25 spel och tänkte flasha med LT+. Har en liteon läsare (gula kablar), finns det olika versioner av liteon? Är det omständigt att flasha en liteon jämfört med hitachi eller samsung som jag flashat förrut?
    Läs på lite... finns jätte bra guider jag har skrivit 2st, har du LT nu måste du löda för att få ut key, och känner du inte att du är riktigt duktig på lödningar skulle jag rekomendera att du lämnar in konsollen till någon som vet vad dom håller på med...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #101
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Läs på lite... finns jätte bra guider jag har skrivit 2st, har du LT nu måste du löda för att få ut key, och känner du inte att du är riktigt duktig på lödningar skulle jag rekomendera att du lämnar in konsollen till någon som vet vad dom håller på med...
    Jo, jag har läst. Men den där jungleflash guiden (eller vad den heter) är på typ 200 sidor, och är inte så specielt användarvänlig i mitt tycke. Nej löda tänker jag då inte göra, sådana kvalifikationer besitter jag inte Om man inte har LT så använder jag ett slags kit för att få ut key, eller? Om jag inte har LT vad har jag isånnafall då? Shit, tacka vet jag min gamla samsung...Jag var kung på att flasha samsung

  12. #102
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har en gammal box med spoofad dvd som är bannad sen ett år tillbaka. Vill uppgradera till senaste dashboarden för att kunna spela Kinect, men det funkar inte med spoofad dvd? Den är ju bannad så jag bryr mig inte om live, men det vore ju trist om mina tidigare spel slutar fungera. Jag här möjlighet att byta tillbaka till original-dvd och flaska den med senast versionen. Är det bästa alternativet? Jag riskerar inte att gamla spel slutar fungera?

  13. #103
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benno123 Visa Inlägg
    Jag har en gammal box med spoofad dvd som är bannad sen ett år tillbaka. Vill uppgradera till senaste dashboarden för att kunna spela Kinect, men det funkar inte med spoofad dvd? Den är ju bannad så jag bryr mig inte om live, men det vore ju trist om mina tidigare spel slutar fungera. Jag här möjlighet att byta tillbaka till original-dvd och flaska den med senast versionen. Är det bästa alternativet? Jag riskerar inte att gamla spel slutar fungera?
    Det är inga problem att uppdatera dashboarden, frågan är bara om du kommer kunna spela AP25 spelen;

    Fable III
    Assassins Creed: Brotherhood
    Need For Speed: Hot Pursuit

    För att dessa ska fungera måste du ha LT+ och även AP25 patchade (ABGX360 v 1.0.4 fixar detta) LT+ finns till Liteon och BenQ, dock ej Slim liteons...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #104
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Om man redan är bannad alternativt inte bryr sig om man blir bannad från live vad behöver man då göra för att lira AP25 spel?
    Kan man bara nedgradera dom till en Wave som man vet funkar? Jag har just nu Iextreme 1.6.
    Om man uppdaterar dashboard eller inte spelar ingen roll för funktionaliteten på spelen, korrekt?

  15. #105
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Om man redan är bannad alternativt inte bryr sig om man blir bannad från live vad behöver man då göra för att lira AP25 spel?
    Kan man bara nedgradera dom till en Wave som man vet funkar? Jag har just nu Iextreme 1.6.
    Om man uppdaterar dashboard eller inte spelar ingen roll för funktionaliteten på spelen, korrekt?
    Uppgrader atill Lt+ på Lite-on och Benq så slipper du problem.
    Kör du nedpatchade skivor hos kompisar så kan det skita sig rejält för dem eller om du köper en ny 360 o flashar.

    Kontrollera alla spel o patcha med ABGX360 senaste versionen just nu är 1.0.5
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #106
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av anderna Visa Inlägg
    Om man redan är bannad alternativt inte bryr sig om man blir bannad från live vad behöver man då göra för att lira AP25 spel?
    Kan man bara nedgradera dom till en Wave som man vet funkar? Jag har just nu Iextreme 1.6.
    Om man uppdaterar dashboard eller inte spelar ingen roll för funktionaliteten på spelen, korrekt?
    Bara Fable III fungerar på 9199, övriga kräver 12xxx dash för att kicka igång, så du MÅSTE uppdatera om du vill lira dessa och har Liteon/Benq tyvär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #107
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Bara Fable III fungerar på 9199, övriga kräver 12xxx dash för att kicka igång, så du MÅSTE uppdatera om du vill lira dessa och har Liteon/Benq tyvär
    Ok, jag kollade igår och jag har en Benq så det är väl lika bra att lägga in LT+ då jag ännu så länge (vad jag vet) inte är bannad.

  18. #108
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nu finns även LT+ 1.1, inte många nyheter men...:

    http://www.mediafire.com/?42jywuzlqek8zsy


    Official release of C4E's iXtreme LT+ v1.1
    - Supports Benq and Liteon Drives (74850, 83850V1, 83850V2, 93450)
    - xbox 1 backup support (iXtreme compatible, DVD9 only)
    - improved pfi support
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #109
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Har en xbox 360 ixtreme LT+

    Bakgrund, har brännt ner patchade wave spel i den tidigare.
    Har aldrig egentligen kollat stealth och sånt.

    Satte in PES 2011 ej verifierad stealth och körde en speluppdatering, loggade ut och logga in igen och allt var fortfarande grönt.
    Nu skiter jag i om jag blir bannad, det var iaf värt risken Ville bara dela med mig det :P

Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande diskussioner

  1. iXtreme 1.50 -> iXtreme LT
    By Buskdoktor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 04:13
  2. iXtreme 1.6??
    By arpo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 00:35
  3. iXtreme 1.2 vs iXtreme 1.4 livesäkert?
    By slatdjana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 19:20
  4. iXtreme v1.4
    By pezze in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 47
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 00:32
  5. iXtreme 1.2 vs 1.4
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 13:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •