Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 109

Diskussion: iXtreme LT + Ute nu!

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av KeineAnung Visa Inlägg
    Tjena!

    Jag tänkte höra om jag kan uppdatera min Benq med iXtreme 1.4 till LT+, måste jag ha min original key? kan jag köra säkert på live? Någon som kan skriva en kortfattad guide på hur det går till kanske?

    tacksam för svar
    Det är inga problem att uppdatera från 1.4 till LT+ "original nyckeln" som du nämner finns i 1.4'an också annars hade du inte kunnat spela spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #62
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av laledan Visa Inlägg
    Min benq är nu flashad med LT+ och spoofad till liteon.
    Need for speed och AC brotherhood funkar som dom ska.
    Kanske inte live säker men det funkar

    Läste i nåt annat forum att dom kört likadant på live utan ban.
    Det är bara en tidsfråga innan dom som kör spoofat på live blir utkastade...

    MS KAN SE SPOOFADE LÄSARE!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #63
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    vad ska man ha för inställningar i abgx v1.0.4 för att patcha? finns det någonstans man kan se vad och var man ska bocka i och så?

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av john7612 Visa Inlägg
    vad ska man ha för inställningar i abgx v1.0.4 för att patcha? finns det någonstans man kan se vad och var man ska bocka i och så?
    Kör level 3 på autofix så löser patcharna sig själva
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #65
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    tack swizzy! du är kung,

  6. #66
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Hej jag har en fråga. Har läst igenom tråden men inte hittat något svar, samt läst på lite andra ställen men det är ingen som vet säkert.

    Jag har aldrig orkat updatera flashen, så jag har patchat spelen så att dem ska funka med 1.4an. Kommer mina gamla fulpatchade spel att fungera fortfarande? Bryr mig inte om Xbox live.

    Har gått igenom en del gudier på youtube och hade tänkt flasha med jungelflasharen. Nu ska jag gå iväg och handla en jordningskabel.

  7. #67
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kör level 3 på autofix så löser patcharna sig själva
    Beror på hur man menar. AP25-patchen fixar sig av sig själv, men SSv2 fixas inte om SSv1 är verifierad. då får man manuellt hämta filerna från abgx-sidan och patcha in. SSv2 är ändå att föredra.

    EDIT: Assassins creed patchades utan problem till SSv2, NFS:HP däremot var man tvungen att patcha manuellt. AP patchades automatiskt i båda fallen.

  8. #68
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    någon som har hört nått om flashning på slim modellerna?

  9. #69
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
    Hej jag har en fråga. Har läst igenom tråden men inte hittat något svar, samt läst på lite andra ställen men det är ingen som vet säkert.

    Jag har aldrig orkat updatera flashen, så jag har patchat spelen så att dem ska funka med 1.4an. Kommer mina gamla fulpatchade spel att fungera fortfarande? Bryr mig inte om Xbox live.

    Har gått igenom en del gudier på youtube och hade tänkt flasha med jungelflasharen. Nu ska jag gå iväg och handla en jordningskabel.
    Det är bäst o köra på senaste firmwaren, det innebär minst problem...

    Dina gamla spel ska fortfarande fungera bra med LT... även LT+
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #70
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Det är så här jag har en gammal xbox 360 premium med ixtream chip, vet inte så mycket om det just nu köpte den här på psxcare för ett par år sen. Jag är bannad sen långt tillbaka på live och har fram till nu bara kunnat patcha om alla spel till wave2 så har det fungerat. Det sitter en hitashi läsare i den vet inte vilken version av den. Jag har smart som jag är uppdaterat till nyaste dashen, så till frågan hur ska jag gå tillväga för att kunna spela dom nya spelen dvs fable 3, ac b och need for speed?

  11. #71
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Spydron Visa Inlägg
    Det är så här jag har en gammal xbox 360 premium med ixtream chip, vet inte så mycket om det just nu köpte den här på psxcare för ett par år sen. Jag är bannad sen långt tillbaka på live och har fram till nu bara kunnat patcha om alla spel till wave2 så har det fungerat. Det sitter en hitashi läsare i den vet inte vilken version av den. Jag har smart som jag är uppdaterat till nyaste dashen, så till frågan hur ska jag gå tillväga för att kunna spela dom nya spelen dvs fable 3, ac b och need for speed?
    uppdatera till 1.51 och skit i att patcha hitachi ska det inte vara ngra problem med såvida det inte är en hitachi 79 (som är den version som ska ha stöd för AP25 vad jag förstått av c4eva)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #72
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Kan man ta reda på något sett vilken ver det är på hitachi läsaren?

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Spydron Visa Inlägg
    Kan man ta reda på något sett vilken ver det är på hitachi läsaren?
    Japp, öppna konsollen och kolla på etiketten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #74
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    ah crap :P har inga verktyg för det, tog bort front kåpan men det sa inte mycket, mer än att det satt ett fint psxcare sigil har inte varit så aktiv på xbox fronten sens jag köpte det så har kommit mycket nytt så är som en jungel med nya prylar men för att uppdaterat chipet om man inte har några saker är det lättast att skicka in den till er? eller hur ska man gå tillväga

  15. #75
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är lättast o skicka in den till oss för att uppdatera FLASHEN ja, iXtreme är inte ett chip utan en flashning bara (ren mjukvara)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #76
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag har lyckats plocka ur läsaren nu och kopplat den till datorn, får dock inte upp den gjorde en fuling och kopplade strömmen via xboxen och sen satan in i datorn kan det vara skälet till att den inte kommer upp i enhetshanteraren?

  17. #77
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Tack för svaret Swizzy!

    Uppdaterade igår och det gick fin fint, det var förvånansvärt enkelt. Det som var svårast tycke jag var att plocka isär Xboxen, den ser ju inte direkt ut att vara oskuld längre

    Dock så slog Xboxen av sig efter ett tag, som tur var så stod hade jag inte hunnit trycka på write utan hade bara kommit till read. Då fick jag göra om processen fast snabbare.

    Men jag kan som inte riktigt förstå att ni rekommenderar att man köper ett VIA styrkortet? Att det inte skulle fungera om man inte har VIA styrkrets i datorn.

    Jag har Intel styrkretsar rakt igenom i min dator och det var inga problem alls, dock fick jag starta datorn så att Windows 7 tog emot osignerade drivrutiner. Jag använde Jungleflasher 0.1.76 beta.

    Men då jag köpte datorn så snålade jag inte med moderkortet och det brukar jag aldrig göra och det lönar sig. Då var det, det bästa socket 775 baserade moderkortet.
    Last edited by Jühan; 2010-11-27 at 11:59.

  18. #78
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Hur ser det ut nu om man har flashet som kräver Active-skivan (1.6 va?)... Kan jag då uppdatera till LT+ utan problem eller är jag körd då jag lät nån random snubbe flasha till 1.6?

  19. #79
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
    Tack för svaret Swizzy!



    Men jag kan som inte riktigt förstå att ni rekommenderar att man köper ett VIA styrkortet? Att det inte skulle fungera om man inte har VIA styrkrets i datorn.

    Jag har Intel styrkretsar rakt igenom i min dator och det var inga problem alls, dock fick jag starta datorn så att Windows 7 tog emot osignerade drivrutiner. Jag använde Jungleflasher 0.1.76 beta.

    Men då jag köpte datorn så snålade jag inte med moderkortet och det brukar jag aldrig göra och det lönar sig. Då var det, det bästa socket 775 baserade moderkortet.
    Enligt erfarnhet när man flashade Ben Q och neråt fungerade inte min dator med Nvidia styrkrets men min andra dator med VIA styrkrets fungerade kalas. Men kompatibiliteten har väl färbättrats idag.

  20. #80
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Okej, fråga igen lyckats uppdatera till ixtreme 1.51, men när jag kör in fable 3 (kört i genom abgx senast ver 1.4 eller något sådant) med level3 så fungerar det fortfarande inte? någon som har en aning? :<

  21. #81
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Du måste ha LT+ för att det ska fungera. Jag kör abgx level 3 och det fungerar utmärkt.

  22. #82
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
    Tack för svaret Swizzy!

    Uppdaterade igår och det gick fin fint, det var förvånansvärt enkelt. Det som var svårast tycke jag var att plocka isär Xboxen, den ser ju inte direkt ut att vara oskuld längre

    Dock så slog Xboxen av sig efter ett tag, som tur var så stod hade jag inte hunnit trycka på write utan hade bara kommit till read. Då fick jag göra om processen fast snabbare.

    Men jag kan som inte riktigt förstå att ni rekommenderar att man köper ett VIA styrkortet? Att det inte skulle fungera om man inte har VIA styrkrets i datorn.

    Jag har Intel styrkretsar rakt igenom i min dator och det var inga problem alls, dock fick jag starta datorn så att Windows 7 tog emot osignerade drivrutiner. Jag använde Jungleflasher 0.1.76 beta.

    Men då jag köpte datorn så snålade jag inte med moderkortet och det brukar jag aldrig göra och det lönar sig. Då var det, det bästa socket 775 baserade moderkortet.
    Anledningen till att i rekomenderar just VIA SATA VT6421A PCI korten är för att:

    1. Dom fungerar med i princip alla modellern av 360's...

    2. Dom är billiga och lätta att få tag på

    Sen är det inte bara VI som rekomenderar dom, utan hela Xbox scenen rekomenderar just VIA SATA

    Men visst, det fungerar bra med dagens chipsets, dock inte alla...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #83
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Spydron Visa Inlägg
    Jag har lyckats plocka ur läsaren nu och kopplat den till datorn, får dock inte upp den gjorde en fuling och kopplade strömmen via xboxen och sen satan in i datorn kan det vara skälet till att den inte kommer upp i enhetshanteraren?
    Var det en hitachi? isåfall måste man trixa lite innan den dyker upp i enhetshanteraren... läs guider!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Spydron Visa Inlägg
    Okej, fråga igen lyckats uppdatera till ixtreme 1.51, men när jag kör in fable 3 (kört i genom abgx senast ver 1.4 eller något sådant) med level3 så fungerar det fortfarande inte? någon som har en aning? :<
    Vad var det för modell på din läsare? antar att det är hitachi; isåfall... vilken version?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #85
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    tyckte jag postade, men verkar itne ha kommit fram. anyway, jag fattar fortf inte

    jag har en benq med ixtreme 1.6 nu, jag vill spela nfs. jag tänker inte byta läsare. men nu när jag flasha om den, är det inte som förr? läs av nyckeln, lägg till nyckeln i den nya lt+, erasa, skriva til läsaren? eller måste den spoofas till liteon för att det ska gå att spela?

  26. #86
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Japp det är en hitachi v46, men den har börjat strula igen nu, den la av förut och slutade mata in och ut och läsa skivor sen rätt var det var så funkade den igen, nu har den börjat igen. Så funderar på om det går att byta ut den mot någon läsare som stödjer Lt+ är det möjligt? Har nyckeln till den gamla läsaren.
    Last edited by Spydron; 2010-11-28 at 11:41.

  27. #87
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    tyckte jag postade, men verkar itne ha kommit fram. anyway, jag fattar fortf inte

    jag har en benq med ixtreme 1.6 nu, jag vill spela nfs. jag tänker inte byta läsare. men nu när jag flasha om den, är det inte som förr? läs av nyckeln, lägg till nyckeln i den nya lt+, erasa, skriva til läsaren? eller måste den spoofas till liteon för att det ska gå att spela?
    Om BenQ driven är ORIGINAL i maskinen är det inga problem o köra på den, om den redan nu är spoofad är det inte att rekomendera att du kör med den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #88
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Spydron Visa Inlägg
    Japp det är en hitachi v46, men den har börjat strula igen nu, den la av förut och slutade mata in och ut och läsa skivor sen rätt var det var så funkade den igen, nu har den börjat igen. Så funderar på om det går att byta ut den mot någon läsare som stödjer Lt+ är det möjligt? Har nyckeln till den gamla läsaren.
    Bättre att köpa en ny Hitachi istället och flytta styrkortet... säkrare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #89
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Hur blir det om man har flashet som kräver active skivan just nu? Jag har inte kvar nyckeln men kan jag flasha om till LT+ ändå? Vad behöver jag köpa för att flasha om allt själv?

  30. #90
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Hur blir det om man har flashet som kräver active skivan just nu? Jag har inte kvar nyckeln men kan jag flasha om till LT+ ändå? Vad behöver jag köpa för att flasha om allt själv?
    Precis, det går hur bra som helst det du behöver är väl ett VIA sata kort om du inte har en bra chipset samt ett CK3 eller motsvarande om du inte vill riskera att paja allt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. iXtreme 1.50 -> iXtreme LT
    By Buskdoktor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 04:13
  2. iXtreme 1.6??
    By arpo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 00:35
  3. iXtreme 1.2 vs iXtreme 1.4 livesäkert?
    By slatdjana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 19:20
  4. iXtreme v1.4
    By pezze in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 47
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 00:32
  5. iXtreme 1.2 vs 1.4
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 13:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •