Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 49 av 49

Diskussion: Guide för er som har LT+, hur man går tillväga med iso filen

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Bränningen gick som den skulle, sen att verifieringen failar är inget ovanligt... den fungerar inte speciellt bra med vissa brännare... kolla skivan med ABGX360 istället efter bränning
    Nähä, men jag kan ju inte erase:a? :S
    Hur kollar jag skivan då med ABGX då?

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dundercalle Visa Inlägg
    Nähä, men jag kan ju inte erase:a? :S
    Hur kollar jag skivan då med ABGX då?
    Man kan inte erase:a en DL skiva, dom ända skivorna du kan erase:a är RW och du kollar skivan med ABGX360 genom att välja Burnt DVD eller något sådant i dropdown menyn uppe till vänster <^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Man kan inte erase:a en DL skiva, dom ända skivorna du kan erase:a är RW och du kollar skivan med ABGX360 genom att välja Burnt DVD eller något sådant i dropdown menyn uppe till vänster <^
    Det står ju RW i hörnet på fodralet! :O
    Vad är det ABGX360 "kollar" då?

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dundercalle Visa Inlägg
    Det står ju RW i hörnet på fodralet! :O
    Vad är det ABGX360 "kollar" då?
    Olika värden, och speldatan... om skivan är rätt bränd kommer det inte vara några problem för ABGX360 att se innehållet på skivan (förutsatt att brännaren/läsaren klarar av o läsa...) Well, att det står RW i hörnet är typ normalt... det är så loggan ser ut men det betyder inte automatiskt att skivan går att bränna om x antal gånger
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Olika värden, och speldatan... om skivan är rätt bränd kommer det inte vara några problem för ABGX360 att se innehållet på skivan (förutsatt att brännaren/läsaren klarar av o läsa...) Well, att det står RW i hörnet är typ normalt... det är så loggan ser ut men det betyder inte automatiskt att skivan går att bränna om x antal gånger
    Helvete! Så detta kommer att hända lite då och då? :S

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dundercalle Visa Inlägg
    Helvete! Så detta kommer att hända lite då och då? :S
    Vad menar du med "detta kommer hända lite då och då"?? sen kan också felet bero på att skivan inte körs i 2.4x som du sätter den i, kör i 4x istället... och det kan även bero på din phillips brännare, jag säger inte att den är värdelös eller kass, snarare att det finns brännare som KAN fungera bättre än din brännare till jsut 360 spel (Samsung/Pioneer är det som rekomenderas, Pioneer har slutat tillverka brännare så Samsung är det du får köpa i dagsläget)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Dundercalle Visa Inlägg
    Helvete! Så detta kommer att hända lite då och då? :S
    inget fel på bränningen. kolla den med abgx360 som swizzy sa och posta loggen från det så återkommer vi om den är okej. klicka ur verify i imgburn för 360-backuper, den är värdelös för det ändamålet.

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad menar du med "detta kommer hända lite då och då"?? sen kan också felet bero på att skivan inte körs i 2.4x som du sätter den i, kör i 4x istället... och det kan även bero på din phillips brännare, jag säger inte att den är värdelös eller kass, snarare att det finns brännare som KAN fungera bättre än din brännare till jsut 360 spel (Samsung/Pioneer är det som rekomenderas, Pioneer har slutat tillverka brännare så Samsung är det du får köpa i dagsläget)
    "Bränningen gick som den skulle, sen att verifieringen failar är inget ovanligt... "

    Orkar fasen inte köpa mig en ny brännare! :P Gjort slut på alla pengar efter att jag besökte Mediamarkt. :O Jag kör 6x!

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dundercalle Visa Inlägg
    "Bränningen gick som den skulle, sen att verifieringen failar är inget ovanligt... "

    Orkar fasen inte köpa mig en ny brännare! :P Gjort slut på alla pengar efter att jag besökte Mediamarkt. :O Jag kör 6x!
    Woops, läste i fel sektion skivan ska inte köras i mer än 2.4x... kolla vad skivan klarar det står på dom, och det står även i IMGBurn

    Jag e lite trött ikväll känner jag, men prova att sänka hastigheten till 2.4x istället och bocka ur Verifiering i settings det är bara onödigt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Woops, läste i fel sektion skivan ska inte köras i mer än 2.4x... kolla vad skivan klarar det står på dom, och det står även i IMGBurn

    Jag e lite trött ikväll känner jag, men prova att sänka hastigheten till 2.4x istället och bocka ur Verifiering i settings det är bara onödigt
    Det står ju 8x på skivan. 2,4x borde ju ta ett jäkla tag. Behöver spelen snabbt. :P

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dundercalle Visa Inlägg
    Det står ju 8x på skivan. 2,4x borde ju ta ett jäkla tag. Behöver spelen snabbt. :P
    Really? Media code säger 2.4x i loggen o.O oh well, om spelen verkligen inte fungerar och du har den senaste firmwaren (LT+ 1.1) är det med största sannolikhet brännaren, för du kör med Verbatim skivor right?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Really? Media code säger 2.4x i loggen o.O oh well, om spelen verkligen inte fungerar och du har den senaste firmwaren (LT+ 1.1) är det med största sannolikhet brännaren, för du kör med Verbatim skivor right?
    Ahapp :P Senaste firmware och Verbatim skivor. Aja, tack för hjälpen!
    Last edited by Dundercalle; 2010-12-25 at 23:34.

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Neeeej, inte igen! Ännu enjädra skiva förstörd!
    Fan, jag som var så nära! Ville spela lite ikväll. :P Bränt Kinect spel hela dagen som är till för lillen.

    Fungerar denna: http://www.inet.se/artikel/7104216/samsung-se-s084f-vit ?

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är svårt o säga, men troligtvis kommer den fungera bra ja vill du vara säker på att den ska fungera kan du ju köpa en av oss annars: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1052&xSec=92

    det är 5:- mer... sen vet jag inte hur inet sköter frakt kostnader och sådär, men vi kör med postförskott... eller så kan man betala i förväg (tar längre tid)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är svårt o säga, men troligtvis kommer den fungera bra ja vill du vara säker på att den ska fungera kan du ju köpa en av oss annars: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1052&xSec=92

    det är 5:- mer... sen vet jag inte hur inet sköter frakt kostnader och sådär, men vi kör med postförskott... eller så kan man betala i förväg (tar längre tid)
    Hur lång tid tar det för frakt?
    Får den DVD-läsaren jag postade för 430 + gratis frakt hos Dustin, och dem är snabba. Men jag vill ju vara säker. Skulle vara gött att få den imorrn dock...

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1-2 dagar MAX tar det innan vi skickar den, sen är det upp till posten...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1-2 dagar MAX tar det innan vi skickar den, sen är det upp till posten...
    Hur stor chans är det att den brännaren jag postade inte fungerar? Har inte råd med eran, kostar fasen över 600 med frakt.

    Förresten, jag bränner alltid .iso filen, läste nu att man ska bränna .dvd filen. Kan det vara därför det har failat?

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    imgburn autoloadar .dvd filen om du har den på samma ställe som iso filen. annars kan man ställa in i imgburn så att den alltid använder rätt layerbreak för DL skivor om man skulle sakna en dvd fil. abgx360 skapar även .dvd filer om den saknas när du kollar en iso.

    i ditt fall ser allt bra ut och den byter lager på rätt ställe.

    I 17:47:02 Image File: C:\Users\User\Downloads\Kinect.Joy.Ride.XBOX360-MARVEL\mvl-kjrk.dvd
    I 17:47:03 Image File Sectors: 3*827*488 (MODE1/2048)
    I 17:47:03 Image File Size: 7*838*695*424 bytes
    I 17:47:03 Image File Volume Identifier: DVD_ROM
    I 17:47:03 Image File Volume Set Identifier: 48764000MS UDFBridge
    I 17:47:03 Image File Application Identifier: CDIMAGE 2.45 (12/06/2000 TM)
    I 17:47:03 Image File Implementation Identifier: Microsoft CDIMAGE UDF
    I 17:47:03 Image File File System(s): ISO9660; UDF (1.50)
    I 17:47:03 Read Speed (Data/Audio): MAX / MAX
    I 17:47:03 Verifying Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3827487)
    I 17:47:03 Verifying Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3827487)
    I 17:47:03 Verifying Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    okej, bara undrar. är detta vad som krävs för att få igång nfs hp med senaste dashboarden och lt+ till benq? läst massor med trådar, men har svårt att bli klokare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. SS filen med lilla eller stora filen?
    By Daniel_25 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 04:28
  2. Hur går man tillväga efter hårdvaruinstalltionen?
    By PussyWagon in forum SmartXX Support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-02-25, 12:26
  3. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 00:42
  4. hur ska jag gå tillväga?
    By Zidane in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-22, 18:58
  5. hjälp hur går man tillväga
    By spenne in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-08, 18:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •