Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: flasha LT+

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    flasha LT+

    Hej

    köpte ett flashat Xbox360 med iXtreme LT för ett tag sedan, är inte säker ifall det är flashat hos er, är det möjligt att kolla upp det på något sätt? funderar nämligen på att flasha LT+ isåfall, och ifall det inte är flashat hos er, är det ändå möjligt att få LT+ då jag som sagt inte vet vart den är flashad nånstans, jag har även för mig att det sitter en liteon läsare då jag ser gula sladdar, eller kan det vara en annan läsare? läste även att de finns olika versioner av liteon läsare, hur kan jag kolla det?

    tack

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan se om den är flashad hos oss genom att kolla under faceplaten efter vårat sigill

    Gula kablar = Liteon

    Vi kan uppdatera till LT+ oavsett vart du flashat den tidigare... det tar bara lite längre tid o uppdatera den om den inte är gjord hos oss tidigare (vi måste löda och kapa banor för att få ut key)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    tack för svar, tror dessvärre den inte är flashad hos er då jag inte hittade er sigill, men jag tog denna bild angående ifall det är en liteon läsare eller inte...

    http://img34.imageshack.us/img34/488...1124213827.jpg

    edit: xboxen är live bannad, efter jag flashat LT+, är det bara att köra som vanligt, bränna ut till skiva sen spela? inte hålla på patcha osv?
    Last edited by Gilgamesh; 2010-11-24 at 22:13.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är en liteon läsare ja.

    Du måste köra ABGX360 1.0.4 för att få dom att fungera med LT+ tyvär... dom MÅSTE ha svaren som dashboarden förväntar sig med på skivan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är en liteon läsare ja.

    Du måste köra ABGX360 1.0.4 för att få dom att fungera med LT+ tyvär... dom MÅSTE ha svaren som dashboarden förväntar sig med på skivan
    jaha ok, du kanske inte har någon aning ännu men är detta en tillfällig lösning eller permanent?
    Last edited by Gilgamesh; 2010-11-25 at 16:42.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gilgamesh Visa Inlägg
    jaha ok, du kanske inte har någon aning ännu men är detta en tillfällig lösning eller permanent?
    Skulle tippa på permanent, det är inte möjligt att läsa/skriva sektorerna som används från skivan... då får man lägga in svaren ngn annanstans istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Flasha?
    By SnowJim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 13:57
  2. Flasha eller inte flasha?
    By orphtek in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 08:56
  3. Flasha om...
    By Haggan in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-05-23, 03:51
  4. Flasha
    By Xmen in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 15:10
  5. Flasha??
    By ZodiaC in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-09-30, 19:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •