Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Nyligen flashad 360, uppdaterade via Live, nu "Play DVD"

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Unhappy Nyligen flashad 360, uppdaterade via Live, nu "Play DVD"

    Hej, lämnade min tjockis-360 igår till en snubbe som brukar flasha åt mig eftersom nyare spel (Lego Pirates etc.) inte fungerade.

    Han flashade 360:n, jag drog hem och alla spel fungerade fint.

    XBOX:en står på och under dagen så har sonen testat spel och varit uppkopplad och antagligen råkat svara ja på någon uppdatering för nu så står det bara "Play DVD" när jag försöker köra Lego Pirates of the Carribbean.

    Min fråga är nu: Om 360:n är uppdaterad till LT+ 1.9, finns det alltså fortfarande uppdateringar som kan flasha om hela skiten om man är oförsiktig? Har dash 13146 och trodde inte LT+ 1.9 hade problem med den?

    Eller kan det vara så att snubben som flashade, inte uppdaterade till 13146 innan han flashade, och sedan gjordes uppdateringen nu i efterhand och då flashades DVD:n om?

    Kan inte något om det här eg. men undrar vad som hänt egentligen eftersom allt fungerade och sedan några timmar senare så funkar inte brända spel alls?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Låter som han inte uppdaterade till 13*** innan flash o att maskinen har skjutit in stock FW felaktigt.
    om maskinen inte är bannad bör microsoft byta ut den om inga spår lämnats efter ( besöket på insidan eller mjukvaran på dvdläsaren. )

    I annat fall kontakta "han igen" så får han skjuta in din gamla nyckel i en ny mjukvara o flasha om läsaren o hoppas det reder sig.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Det bör alltså gå att reda ut det hela genom att så att säga flasha om den igen?
    Mäkta orutinerat av honom att inte göra det hela korrekt från början då.

    Funderar på att be honom om nyckeln och därefter beställa egna grejer och hädanefter sköta flashningarna själv efter att ha läst på lite.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av microcarrier Visa Inlägg
    Det bör alltså gå att reda ut det hela genom att så att säga flasha om den igen?
    Mäkta orutinerat av honom att inte göra det hela korrekt från början då.

    Funderar på att be honom om nyckeln och därefter beställa egna grejer och hädanefter sköta flashningarna själv efter att ha läst på lite.
    Felet killen gjort tidigare var nog att han körde in LT+ 1.1 åt dig bara, han missade helt att LT+ 1.9 är för en "annan" läsare (den version som den uppdateras till) och därför kommer inte JF autoladda rätt firmware, woopsie... när du sedan uppdaterade kommer den naturligtvis flasha om... det är inga problem o dumpa och fixa testa om ett original lir funkar, isåfall är det som sagt att den bara blivit omflashad och det går att fixa utan problem...

    jag skulle inte rekomendera att du ber honom om nyckeln utan istället dumpar läsaren på nytt... det är mycket säkrare då killen du varit hos inte verkade ha så jätte bra koll på vad han höll på med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Låter som han inte uppdaterade till 13*** innan flash o att maskinen har skjutit in stock FW felaktigt.
    om maskinen inte är bannad bör microsoft byta ut den om inga spår lämnats efter ( besöket på insidan eller mjukvaran på dvdläsaren. )

    I annat fall kontakta "han igen" så får han skjuta in din gamla nyckel i en ny mjukvara o flasha om läsaren o hoppas det reder sig.
    det är inga problem om man tar RÄTT version, har du LT + 1.1 kommer den naturligtvis flasha om eftersom versionerna inte stämmer, har man LT+ 1.9 är det inga problem (den skippar omflashningen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Felet killen gjort tidigare var nog att han körde in LT+ 1.1 åt dig bara, han missade helt att LT+ 1.9 är för en "annan" läsare (den version som den uppdateras till) och därför kommer inte JF autoladda rätt firmware, woopsie... när du sedan uppdaterade kommer den naturligtvis flasha om... det är inga problem o dumpa och fixa testa om ett original lir funkar, isåfall är det som sagt att den bara blivit omflashad och det går att fixa utan problem...

    jag skulle inte rekomendera att du ber honom om nyckeln utan istället dumpar läsaren på nytt... det är mycket säkrare då killen du varit hos inte verkade ha så jätte bra koll på vad han höll på med
    Ahh, tack då känner jag mig mycket lugnare då originalspel fortfarande fungerar utan problem.

    Som helt ny så undrar jag om det då "bara" är att beställa t.ex. Maximus Lizard 360, läsa på, ladda hem rätt filer och sedan köra? Inget annat som behövs? Behövs verktygskittet för att öppna boxen eller räcker det med t.ex. torx/insex/skruvmejsel etc. ?

Liknande diskussioner

  1. "To play this disc. put it in an Xbox 360 console"
    By spunkas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 18:29
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:58
  3. Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 02:01
  4. kan nån skriva en guide till hur man bränner med "pioneer 111d" med "Imageburn"
    By shaft in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 01:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •