Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 58

Diskussion: Hjälp att flasha LT+

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17

    Hjälp att flasha LT+

    Hej,

    Dags att flasha om min xbox 360 för 3:e gången. Är jävligt trött på att lämna in så nu tänker jag göra det själv!! Men jag vet inte hur man gör.

    Jag har en lite-on dvd med den nyare modellen där man måste kapa modda dvd innan flashning.
    Jag har nycklarna och har just nu LT 1.1. Jag behöver hjälp och har några frågor som jag behöver få svar från er för att lyckas. Svara gärna väldigt kort.

    1.Vad behöver jag för utrustning?
    2.Kan nån ge mig guide/länk för flasha nyare model av Lite on?
    3.Guide/länk till omflasha (som i min situation). (Behöver jag Connectivity kit för omflash)?

    Det vore grymt om jag lärde mig det där.
    Ser fram emot att göra det själv!
    Last edited by feifam; 2010-11-25 at 00:10.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. CK3 Pro eller motsvarande, Dator med Windows XP, Windows 7 eller MS-DOS (7 är typ bästa för GUI's, helst 32-bitars, då det innebär minst problem! DOS är säkraste dock!) samt en bra sata Chipset, är du osäker på vad du har kan du skaffa VIA SATA VT6421A av oss t.ex.

    2. Sök på trådar skapade av mig, eller gå in på min hemsida: www.swizzy.se och titta på guiderna där... eller så läser du Jungleflasher guiden: http://bit.ly/bUaYPg

    3. Läs ovan... Du bör använda ett connectivity kit men är inte nödvändigt, bara en säkerhets grej egentligen... risken finns att du bränner läsare/moderkort/dator om du har otur...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Annars kan du ju ta och läsa JungleFlasher User Guide (http://www.megaupload.com/?d=X0I9TGOZ) där ALLT står som du behöver veta.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Tack så mycket! Jag ska forskar mer på det här ikväll (e på jobbet). Jag lär få komma tillbaka med mer frågor saker som jag inte förstår.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Tack så mycket! Jag ska forskar mer på det här ikväll (e på jobbet). Jag lär få komma tillbaka med mer frågor saker som jag inte förstår.
    Sväng in på IRC så svarar jag så fort jag ser ditt meddelande
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Swizzy!

    Jag har läst igenom Jungle Flasher nu. Jag har skrivit steg för steg som jag tänker göra rätta mig om jag gör någonting fel. Som sagt min Xbox 360 är flashat tidigare och har en Lite on dvd som man måste kapa banan förut. Jag har nyckel filerna. Jag känner mig som en idiot när halva Sverige kan göra det förutom jag och jag behöver så mycket hjälp.

    Så här tänker jag göra rätta mig om jag har fel:

    1. Startar Jungel flasher. Självklart ska jag ha laddat ner LT+ filerna och lagt de i firmware katalogen samt har fixat port IO32 samt fixat VIA SATA VT6421A drivrutinen
    2. Jag tror jag hade dvd 83850c v1

    Ska jag ha VIA SATA VT6421A inkopplat nu???

    3. Gå in på fliken "DVDKey 32 och leta rätt på port.
    4. Gå till fliken Firmwaretool32 och köra load fw och ge sök vägen till mina sparade filer Lite-OFW.bin. Och jag ska kolla så att nyckel är verifierad.
    5. Nu ska jag radera minnet genom att gå till fliken MTK FLASH 32 liteon erase. Men sen kommer ett meddeladet. Vad menas med Power off then On in quick succesion. Once. Menar dom om jag klickar på yes då stänger den av och startar om igen automatiskt? Och jag ska få status 0xD0.
    6. Och nu ska jag köra write. När allting är ok då ska jag klicka på Outro/ATA RESET.
    7. Sen står det power off och sen disconnect SATA from PC. Vad menas de med power off? Vad/vilken ska jag power off? eller bara stänga datorn?

    Har jag missat nåt steg? Behöver jag inte Connectivity kit?? Inte enligt ovan eller har jag missat nåt steg?
    Förresten var kan jag köpa Connectivity kit om jag måste ha en sånt? Kan man få länken också.

    TACK FÖR ALL HJÄLP så fort ni experter har bekräftat mina steg så ska jag göra det direkt.
    Ser vekligen fram emot det.
    Last edited by feifam; 2010-11-25 at 20:51.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    gör såhär:

    Steg 1. Koppla in driven till ett CK3 eller motsvarande samt med en SATA kabel till VIA kortet

    Steg 2. Gå in på firmware tool32 och välj din dump fil som source

    Steg 3. Låt den autoladda rätt firmware åt dig och välj sedan Save to File nere i högra hörnet (spara din nya firmware)

    Steg 4. Gå in på MTKFlash32 och välj rätt port

    Steg 5. TRyck på Liteon Erase... svara ja på båda frågorna om du är 100% säker på att du har rätt nyckel och sådär...

    Steg 6. Starta om driven medans du kör Liteon erase (slå av sen på kitet)

    Steg 7. Tryck på Write... låt den göra sitt...

    Steg 8. Tryck på Outro...

    Steg 9. Koppla ur och testa att du gjort rätt :O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    WOW varför låter det så lätt när du skriver?? :-) Ok jag ska försöka göra flashen så fort som möjligt men jag måste skaffa CK3 först. Funkar det med Xecuter Connectivity Kit 3 Lite?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    WOW varför låter det så lätt när du skriver?? :-) Ok jag ska försöka göra flashen så fort som möjligt men jag måste skaffa CK3 först. Funkar det med Xecuter Connectivity Kit 3 Lite?
    Japp det ska fungera bra med det också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    TACK..Är väldigt hoppfullt att jag lyckas nu...återkommer när jag har fixat.

    Juste du nämnde att man kan även flasha utan att använda Connectivity Kit. HUR GÅR DET TILL?
    Om jag slipper det så kan jag göra flashen redan imorgon kväll efter jobbet.
    Last edited by feifam; 2010-11-25 at 22:58.

  11. #11
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Hej!

    Den guiden du angav Swizzy funkar den med benq med.

    Och något jag behöver tänka på när man flashar när jag råkade radera min key?

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Swizzy du nämnde att man kan även flasha utan att använda Connectivity Kit. HUR GÅR DET TILL?
    Sen så läste jag från nån tråd att man kan bli bannad pga man inte kopplar sata till xboxen. Stämmer det?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Hej!

    Den guiden du angav Swizzy funkar den med benq med.

    Och något jag behöver tänka på när man flashar när jag råkade radera min key?
    Inte riktigt... gör såhär för BenQ:

    Steg 1. Tryck på BenQ Unlock

    Steg 2. Tryck på Read

    Steg 3. Låt den autoloada rätt firmware åt dig, tryck sedan på save to file och spara

    Steg 4. Tryck på Write, skulle den nu hänga sig får du köra outro följt av intro och starta om dvd'n därefter kör du erase... sedan write igen...

    Steg 5. När du lyckats skriva nya mjuikvaran tryck på Outro...

    Steg 6. Stäng av allt och testa att det fungerar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Swizzy du nämnde att man kan även flasha utan att använda Connectivity Kit. HUR GÅR DET TILL?
    Sen så läste jag från nån tråd att man kan bli bannad pga man inte kopplar sata till xboxen. Stämmer det?
    Du använder då 360'n som ström till dvd'n, och rycker strömmen från moderkortet, det är dock riskabelt och allmänt jobbigt... du måste dessutom jorda 360 chassit mot dator chassit...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Skall testa och hoppas det funkar,men denna gång skall jag köpa ett kit för säkerhets skull bra att ha om inte annat.

    Hoppas bara jag har kvar man key men tror jag hittat den.
    För problemet sist då jag råkade radera key var att det inte funkade med benq unlock av någon anledning stod det något typ internal error.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Skall testa och hoppas det funkar,men denna gång skall jag köpa ett kit för säkerhets skull bra att ha om inte annat.

    Hoppas bara jag har kvar man key men tror jag hittat den.
    För problemet sist då jag råkade radera key var att det inte funkade med benq unlock av någon anledning stod det något typ internal error.
    då kan man testa att bara köra intro också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    gör såhär:

    Steg 1. Koppla in driven till ett CK3 eller motsvarande samt med en SATA kabel till VIA kortet

    Steg 2. Gå in på firmware tool32 och välj din dump fil som source

    Steg 3. Låt den autoladda rätt firmware åt dig och välj sedan Save to File nere i högra hörnet (spara din nya firmware)

    Steg 4. Gå in på MTKFlash32 och välj rätt port

    Steg 5. TRyck på Liteon Erase... svara ja på båda frågorna om du är 100% säker på att du har rätt nyckel och sådär...

    Steg 6. Starta om driven medans du kör Liteon erase (slå av sen på kitet)

    Steg 7. Tryck på Write... låt den göra sitt...

    Steg 8. Tryck på Outro...

    Steg 9. Koppla ur och testa att du gjort rätt :O
    Om jag väljer att köra utan Connectivity kit vad betyder det på steg:

    Steg 1 : (Koppla in driven) Ska jag köra halvägs in med CD-rom och gå vidare till sen steg 2?
    Steg 6: Vad menar du med (Starta om driven medans du kör Liteon erase). Hur gör jag med ström kabel? man kan väl inte stänga av driven medans den eresa väl?

    Somvanligt det är jag som är trög.
    Last edited by feifam; 2010-11-26 at 00:32.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Om jag väljer att köra utan Connectivity kit vad betyder det på steg:

    Steg 1 : (Koppla in driven) Ska jag köra halvägs in med CD-rom och gå vidare till sen steg 2?
    Steg 6: Vad menar du med (Starta om driven medans du kör Liteon erase). Hur gör jag med ström kabel? man kan väl inte stänga av driven medans den eresa väl?

    Somvanligt det är jag som är trög.
    Steg 1... du kör bara igång så att driven är påslagen...

    steg 6... det är precis det du ska göra!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du använder då 360'n som ström till dvd'n, och rycker strömmen från moderkortet, det är dock riskabelt och allmänt jobbigt... du måste dessutom jorda 360 chassit mot dator chassit...

    Mja, enligt rykte loggar xboxen om den startats upp utan att få kontakt med dvddriven via SATA-interfacet, det kan ju mkt väl vara en parameter som används för att säkerställa att boxen flashats vid flaggning för ban. Sedan är det ju den där lilla prylen att boxen gör powerdown när den varit igång en stund utan att dvddriven svarar, så man får vara snabb i vändningarna. Lite surt om den gör det lagom tills man skriver den nya firmwaren.

    -------

    Själv använder jag ett hemtrampat bygge för matningen, tar ström från antingen en SATA-powerconnector i datorn, eller från ett separat nätagg. Har connectors för båda parallellkopplade. Man kan skippa 3,3v-kanalen helt och ta ström från en vanlig molex om man vill, den används inte. När jag byggde matningsboxen visste jag inte om det, då jag byggde min box helt baserat på en beskrivning av dvddrivens powerconnectors pinout jag hittade på xbox-scene. Fast det förstås, det kanske är lika bra att ta med den för sakens skull :>

    Det som behövs är en 1-polig switch för att öppna/stänga skivsläden, en 3-polig switch för att bryta strömmen till driven (2-polig om man skippar 3,3v) och en 12-polig connector i samma stuk som en vanlig IDE-connector, men med 2 mm håldelning, som passar på dvddrivens connector. Jag snodde en med fler poler ur en gammal skrivare, och kapade ner den till rätt storlek. Och till sist behövs någon form av connector på matningssidan, antingen en SATA-powerconnector man snor från en död hårddisk, en ATX-powerconnector man snor från ett dött moderkort, eller en vanlig molexhane om man skiter i 3.3v-kanalen. Och ja, givevis behövs en del sladd att binda ihop allt med. Och en liten box att bygga in switchar och sånt om man är bögig och bryr sig om det, och det är man väl, eller?

    Här är ett kopplingsschema jag kladdade ihop åt nån som frågade hur jag byggt min box för ett par år sedan:



    (om inte bilden funkar, använd den här länken, det stod nåt om att hotlinking var ajabaja på ladda-upp.com)

    Det smidigaste och bästa är nog fortfarande att skippa antingen mecket att bygga en egen mojäng, eller risken att strömmata med xboxen Men annars kan jag tänka mig att det är ganska exakt såhär CK3 är uppbyggd, om man bortser från att den har extragrejer för att dumpa vissa drivefirmwares via RS232 om jag inte missminner mig.

    [edit] Nu ser jag att jag dabbat mig när jag ritade bilden. Där det står SATA-nätagg i bildtexten ska det givetvis stå ATX-nätagg. Alla dessa förkortningar....
    Last edited by kaputnik; 2010-11-26 at 01:45.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jao, det nog något åt det hållet som Maximus/CK3 kiten bygger på som du säger, med några extra funktioner för att kunna få in hitachi i mode b utan o hålla på trassla med slax [tidigare modellerna av hitachi iaf...] samt för att kunna dumpa liteons över RS232 (COM) och även emulerad COM via USB

    Lättaste sättet är att helt enkelt köpa en sådan, det kan även bli billigare i slutändan om man inte är säker på vad man håller på med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jao, det nog något åt det hållet som Maximus/CK3 kiten bygger på som du säger, med några extra funktioner för att kunna få in hitachi i mode b utan o hålla på trassla med slax [tidigare modellerna av hitachi iaf...] samt för att kunna dumpa liteons över RS232 (COM) och även emulerad COM via USB

    Lättaste sättet är att helt enkelt köpa en sådan, det kan även bli billigare i slutändan om man inte är säker på vad man håller på med

    Mja, visst är det enklast, men det är ju så tråååkigt att köpa färdigt Och hembyggen kan man utveckla vidare. Har högtflygande planer för vidare mods för att kunna flasha boxen utan att behöva öppna den om det nu blir så att vi pga ap25 måste uppdatera dvdfirmwaren i tid och otid

    [edit] Apropå det, ni råkar inte ha nån gammal skrotad xbox man kan få köpa satakabeln och powerkabeln till dvddriven från för en symbolisk summa till det projektet? Vore ju kul att inte ha slaktat originalgrejerna om det visar sig att det visst blir jidder med signalekon och sånt :>
    Last edited by kaputnik; 2010-11-26 at 09:20.

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Tror det blir en original Connectivity kit dessutom slipper man kanske bli flaggad för modifiering.

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Om man har läst ut sin originalnyckel en gång så man har den backupad. vi säger att man har flashat till LT.

    Sen råkar det gå fel när man ska läsa in LT+ som exempel så läsaren är tom.

    Har man inte sparat sin originalnyckel är man rätt körd antar jag.

    Men om man har kvar sin originalnyckel är man aldrig körd och läsaren går alltid att återställa.

    Har jag rätt?

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Mja, visst är det enklast, men det är ju så tråååkigt att köpa färdigt Och hembyggen kan man utveckla vidare. Har högtflygande planer för vidare mods för att kunna flasha boxen utan att behöva öppna den om det nu blir så att vi pga ap25 måste uppdatera dvdfirmwaren i tid och otid

    [edit] Apropå det, ni råkar inte ha nån gammal skrotad xbox man kan få köpa satakabeln och powerkabeln till dvddriven från för en symbolisk summa till det projektet? Vore ju kul att inte ha slaktat originalgrejerna om det visar sig att det visst blir jidder med signalekon och sånt :>
    Sata kabeln kan du köra med vilken sata kabel som helst

    Ström kabeln kan du väl få ngra till schysst pris pm'a mig din adress så kollar jag upp frakt och sådär så kan jag skicka några till dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Om man har läst ut sin originalnyckel en gång så man har den backupad. vi säger att man har flashat till LT.

    Sen råkar det gå fel när man ska läsa in LT+ som exempel så läsaren är tom.

    Har man inte sparat sin originalnyckel är man rätt körd antar jag.

    Men om man har kvar sin originalnyckel är man aldrig körd och läsaren går alltid att återställa.

    Har jag rätt?
    Sålänge du har en dump av din mjukvara någonstans går det alltid att fixa, om du råkar supa bort den eller sådär går det att fixa om konsollen är JTAG-Hackbar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Sata kabeln kan du köra med vilken sata kabel som helst

    Ström kabeln kan du väl få ngra till schysst pris pm'a mig din adress så kollar jag upp frakt och sådär så kan jag skicka några till dig

    Mja, det vet jag, men så ska man få tag på en satakabel som inte är 7 mil lång också, och det är lättare sagt än gjort Har du en över av den förkrympta xboxmodellen så vore det alltså kalas, och om inte så är det kanon att du kan fixa fram strömkabeln iaf!

    Drar iväg ett PM med namn och adress, behöver du nå mer detaljer så finns jag i er kunddatabas sedan gammalt

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Mja, det vet jag, men så ska man få tag på en satakabel som inte är 7 mil lång också, och det är lättare sagt än gjort Har du en över av den förkrympta xboxmodellen så vore det alltså kalas, och om inte så är det kanon att du kan fixa fram strömkabeln iaf!

    Drar iväg ett PM med namn och adress, behöver du nå mer detaljer så finns jag i er kunddatabas sedan gammalt
    http://www.modtraders.co.uk/dvd-linker.html

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Det där kitet har jag köpt in ett gäng av förut, borde finnas i något hörn av webshopen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det där kitet har jag köpt in ett gäng av förut, borde finnas i något hörn av webshopen.
    Jag la upp dom idag också på webshoppen: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1341

    ska fixa en bättre produkt bild senare... när jag får mer tid, eller om stan64 eller ngn gör det istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Fungerar det att flash utan att köpa CK3 och via-sata-controller ?

    jag testade enligt JF guide, men stannar vid att JF inte hittar min lite-on läsare, den dyker dock upp i windows enhetshanteraren med installerade med drivrutiner.

    i JF finns de 6 olika portar, men ingen hänvisar till lite-on.

    This is a 32 bit process running on 2 x 32 bit CPUs
    portio32.sys Driver Installed
    portio32.sys Driver Started, thanks Schtrom !
    Found 6 I/O Ports.
    Found 1 Com Ports.
    Found 5 windows drives C: D: E: F: G:


    Tacksam för svar!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hjälp att flasha min PSP
    By Chernobyl Apa in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 22:53
  2. Flasha duo x 2 HJÄLP MIG!
    By majdanac72 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 14:13
  3. Hjälp!! Försökte flasha!
    By Samiuss in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 09:11
  4. flasha hjälp
    By eilie flown in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 23:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •