Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Samsung och LT+

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Samsung och LT+

    Jag verkar ha en Samsung i boxen. Eftersom den inte verkar gå att flasha till LT+ går den att byta ut eller måste man ha en helt ny xbox då?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av weman74 Visa Inlägg
    Jag verkar ha en Samsung i boxen. Eftersom den inte verkar gå att flasha till LT+ går den att byta ut eller måste man ha en helt ny xbox då?
    Om din box haft samsung redan från fabrik så finns det ingen anledning att flasha till LT+

    LT+ är till för att hantera AP25 checkarna som görs. Samsung har aldrig haft möjlighet att utföra AP25 checkar, så dessa görs inte om det är en "samsung-box"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om du fick betala multum för att flasha din 360 har du förmodligen en Liteon Spoofad samsung... om du har HDMI är det med 99% säkerhet så...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ...och då får du betala multum igen för att byta tillbaka till en lite-on ifall du inte fick behålla den som satt i från början...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Jag köpte den hos er, en Arcade var det, för ca 1 år sen. Är den spoofad då?

    Jag råkade uppdatera dashboard till 12 nånting sen funkade inte tex senaste Assassins spelet, disc unreadable så misstänker att den e det
    Last edited by weman74; 2010-11-25 at 07:10.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Och hur mycket är multum hos er? Billigare att köpa ny box eller?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av weman74 Visa Inlägg
    Jag köpte den hos er, en Arcade var det, för ca 1 år sen. Är den spoofad då?

    Jag råkade uppdatera dashboard till 12 nånting sen funkade inte tex senaste Assassins spelet, disc unreadable så misstänker att den e det
    Ok, 850:- tar vi för att byta DVD enhet och flasha med senaste... (inkl montering) 750 om man inte vill ha den monterad utan bara flashad... men varför inte lägga till den extra hundringen och slippa problem?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Ok då tar jag och åker förbi nån dag så ni får byta den. Självklart lägger jag till hundringen isf för jag jag fattar nada när det gäller flashning

    Tack för hjälpen

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige, Kalmar
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag har en box med samsung läsare i och har några Ap.25 spel som inte funkar. Den är köpt hos er 08. någon som vet vad det är för fel?
    Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jixie Visa Inlägg
    Jag har en box med samsung läsare i och har några Ap.25 spel som inte funkar. Den är köpt hos er 08. någon som vet vad det är för fel?
    Liteon Spoofad Samsung

    Kom förbi butiken med kvitto på köpet så fixar vi det åt dig, har för mig priset då ligger på 250 (om du visar upp kvitto på att du köpt boxen av oss) annars är det 850:- vi måste nämligen byta tillbaka till en Liteon läsare, 2008 gick det inte att flasha Liteon läsare direkt (har för mig första mjukvaran kom den 23:e december 2008)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Liteon Spoofad Samsung

    Kom förbi butiken med kvitto på köpet så fixar vi det åt dig, har för mig priset då ligger på 250 (om du visar upp kvitto på att du köpt boxen av oss) annars är det 850:- vi måste nämligen byta tillbaka till en Liteon läsare, 2008 gick det inte att flasha Liteon läsare direkt (har för mig första mjukvaran kom den 23:e december 2008)

    650:- om boxen var köpt från oss, annars 850:-.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige, Kalmar
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    650:- om boxen var köpt från oss, annars 850:-.
    Står det inte 250 (om man har kvitto) på nyhetsstället??
    Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jixie Visa Inlägg
    Står det inte 250 (om man har kvitto) på nyhetsstället??
    Ingen aning om det står något konstigt i något hörn av hemsidan när vi är flera som hjälps åt att uppdatera den. Priset är 650:- då vi måste byta hela dvdläsaren till en lite-on.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Samsung 5.3? Kan jag?
    By Ramses in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 19:39
  2. Samsung Xtreme 4.2 vs Samsung Xtreme version 4.1
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 13:35
  3. samsung dvd
    By fredde.69 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-21, 18:50
  4. Samsung DVD
    By Diesel_99 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 20:25
  5. Samsung DVD-811
    By Micke E in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-08-17, 22:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •