Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Crippled!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16

    Crippled!

    Ok såhär ser det ut. Jag har en gammal fet X360 som jag har offline, den har inte varit bannad med gamla dashen (tog den offline ca. 2v sen då jag köpte en Slim att använda online). Så jag tänkte, skiter i om de senaste spelen jag vill spela inte har korrekt ss osv - den kommer ändå inte användas online mer. Hade min profil på ett USB-minne som jag flyttade mellan boxarna för att få behålla Gamerscoren även på online-boxen.

    Och så gjorde jag ett misstag: försökte mig på att spela AC:B med LT (LiteOn-läsare) med metoden som postades här, att uppdatera med kinect adventures + kinemals (eller vad den heter), sen spela AC:B. Det funkade dock inte, och spelet startade inte, så jag gick och köpte AC: B och spelade igenom på min Slim. Så kollade jag igår boxen med xVal: Failed AP Challenge! Inte helt oväntat, men sket i det då boxen ska vara offline ändå. Men - då cripplade den jäveln HDD:n, och profilen kan jag inte längre flytta fram och tillbaka som innan! Att flaggan noterats i NAND innebär väl också att jag inte kan rensa den (antar att enda möjligheten vore om det kommer en ny dash som rensar? Men inte trovärdigt). Men kan det finnas någon fiffig lösning på detta? :s

    EDIT: Boxen har inte varit online alls, så LIVE har ingen aning om att den är flaggad. Detta skedde 100% offline,
    Last edited by efex; 2010-11-25 at 07:16.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Ok såhär ser det ut. Jag har en gammal fet X360 som jag har offline, den har inte varit bannad med gamla dashen (tog den offline ca. 2v sen då jag köpte en Slim att använda online). Så jag tänkte, skiter i om de senaste spelen jag vill spela inte har korrekt ss osv - den kommer ändå inte användas online mer. Hade min profil på ett USB-minne som jag flyttade mellan boxarna för att få behålla Gamerscoren även på online-boxen.

    Och så gjorde jag ett misstag: försökte mig på att spela AC:B med LT (LiteOn-läsare) med metoden som postades här, att uppdatera med kinect adventures + kinemals (eller vad den heter), sen spela AC:B. Det funkade dock inte, och spelet startade inte, så jag gick och köpte AC: B och spelade igenom på min Slim. Så kollade jag igår boxen med xVal: Failed AP Challenge! Inte helt oväntat, men sket i det då boxen ska vara offline ändå. Men - då cripplade den jäveln HDD:n, och profilen kan jag inte längre flytta fram och tillbaka som innan! Att flaggan noterats i NAND innebär väl också att jag inte kan rensa den (antar att enda möjligheten vore om det kommer en ny dash som rensar? Men inte trovärdigt). Men kan det finnas någon fiffig lösning på detta? :s

    EDIT: Boxen har inte varit online alls, så LIVE har ingen aning om att den är flaggad. Detta skedde 100% offline,
    Det kan om du har tur gå att rensa på samma sätt som man gjorde förut i november banvågen (man backar secdata.bin) eller så väntar du på ny dash och ser om det hjälper...

    Din profil får du tyvär köra recover gamertag på om du inte vill riskera bli profilbannad... vi kan låsa upp den igen men risken finns att den som sagt blir bannad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Har kört en recovery på gamertagen på onlineboxen, samt kör den cripplade på offlineboxen, så det är no prob. Hade dock hellre velat köra samma profil på båda så gamerscoren sparas (inte för att det spelar någon roll egentligen, men kul )

    Har ingen backup på nand/secdata (kan inte sånt öht.) så det blir att vänta på dash och se om man lyckas rensa det så. Hade verkligen inte väntat mig att den skulle crippla i offline-läge, så lite surt ändå. Och savefilerna på offline-boxen skiter jag i, även om den innehåller mycket DLC vars licenser har överförts till nya boxen, så live är uteslutet.


    EDIT: Efter lite sökande så hittade jag en lösning för att behålla gamerscoren, men alldeles för omständig för att man ska orka. Det är att man kopierar över profilen till hdd (från usb t.ex.) utan auto-sign in och loggar in via mittenknappen (från HDD). Profilen är då fortfarande crippled, men när man recovrar så finns Gamerscoren kvar. Har itne testat detta själv, och tänker inte göra det (orka recovra 20 minuter varje gång man byter box), men om någon vill testa så shoot
    Last edited by efex; 2010-11-25 at 08:59.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Har ingen backup på nand/secdata (kan inte sånt öht.) så det blir att vänta på dash och se om man lyckas rensa det så. Hade verkligen inte väntat mig att den skulle crippla i offline-läge, så lite surt ändå. Och savefilerna på offline-boxen skiter jag i, även om den innehåller mycket DLC vars licenser har överförts till nya boxen, så live är uteslutet.
    Det hade vi inte på tidigare maskiner när vi uncripplade dom heller
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det hade vi inte på tidigare maskiner när vi uncripplade dom heller
    Den stora skillnaden är väl att de gamla inte cripplades offline, utan man var tvungen att gå online för att de skulle cripplas? Dvs. om man kör samma metod nu, så kanske den cripplas igen så fort man startar boxen? Eller har jag uppfattat fel?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Uppdaterar man till 9199 så uncripplas din HDD men profilerna kan bli korrupta o det är väl iofs en crippling med...
    Dock inte lika allvarlig som låsningen av HDD var förut så du inte kan installera spel på HDD.

    Var ett tag sedan det var på tapeten så jag kan vara lite mossig i minnet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    får helt enkelt vänta till nästa dash update (har just nu den senaste, som följde med AC:B) och hoppas på det bästa.. Att profilen blir korrupt är inget problem, använder bara den som jag har på originalboxen om väl allt annat lyckas bli uncripplat. det återstår att se, jag är knappast den enda som råkat ut för detta och vill ha en lösning Tack för era svar!

    Tillägg; Det absolut bästa vore att lyckas få bort flaggningen då jag ännu inte är bannad från LIVE (Failed AP Challenge!). vore skönt att ha en legit box offline för att slippa problemen..

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    får helt enkelt vänta till nästa dash update (har just nu den senaste, som följde med AC:B) och hoppas på det bästa.. Att profilen blir korrupt är inget problem, använder bara den som jag har på originalboxen om väl allt annat lyckas bli uncripplat. det återstår att se, jag är knappast den enda som råkat ut för detta och vill ha en lösning Tack för era svar!

    Tillägg; Det absolut bästa vore att lyckas få bort flaggningen då jag ännu inte är bannad från LIVE (Failed AP Challenge!). vore skönt att ha en legit box offline för att slippa problemen..
    uppdatera till 12611 då... AC:B innehåller bara 2.0.12416 som högst
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    uppdatera till 12611 då... AC:B innehåller bara 2.0.12416 som högst
    Ska testa detta! Återkommer med resultat (negativt misstänker jag) :P

    EDIT: Negativt indeed! Ingen skillnad ^^
    Last edited by efex; 2010-11-25 at 23:09.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Hm, en fundering.. Om jag spelar på den flaggade offlineboxen, sen uncripplar gamertagen och spelar på live på andra konsollen, hur stor är risken för ban? ok, ingen kan svara exakt på detta, men har någon här blivit bannad för just detta? Eller kan man se att gamertagen blivit modifierad? :s

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Hm, en fundering.. Om jag spelar på den flaggade offlineboxen, sen uncripplar gamertagen och spelar på live på andra konsollen, hur stor är risken för ban? ok, ingen kan svara exakt på detta, men har någon här blivit bannad för just detta? Eller kan man se att gamertagen blivit modifierad? :s
    Både jag och en vän till mig har blivit bannade ungefär samtidigt (profil bannade) jag hade då "uncorruptat" profilen samt moddat gamesave i Borderlands, polarn hade BARA uncorruptat sin profil... det e klart dom kan se dom ändringar du gör på profilen som inte är gjorde enligt den standard speltillverkarna fått för att kunna lägga till info om deras spel etc.

    Bästa är att du köra en recover gamertag och håller dig till din obannade konsoll med den profilen du recovrat..
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Tack för svaret, då är det också uteslutet

    Kanske är en bra tid att sälja sin flaggade konsoll! Synd att man inte kan jtagga de senare...Snordyrt att köpa en JTAG-maskin nuförtiden.

    EDIT: alltså, detta är ingen JTAG, men jag hade velat ha en
    Last edited by efex; 2010-11-26 at 09:00.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Tack för svaret, då är det också uteslutet

    Kanske är en bra tid att sälja sin flaggade konsoll! Synd att man inte kan jtagga de senare...Snordyrt att köpa en JTAG-maskin nuförtiden.

    EDIT: alltså, detta är ingen JTAG, men jag hade velat ha en
    JTAGs lär nog inte bli billigare framöver eftersom de blir svårare och svårare att få tag på, speciellt om du vill ha en med nyare moderkort. det är dock en värd investering, man slipper massa skivor vilket också kostar i längden plus allt annat roligt man kan göra med den.

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    JTAGs lär nog inte bli billigare framöver eftersom de blir svårare och svårare att få tag på, speciellt om du vill ha en med nyare moderkort. det är dock en värd investering, man slipper massa skivor vilket också kostar i längden plus allt annat roligt man kan göra med den.
    Yep.. Men de pengarna vill jag inte lägga ändå Får bli att vänta, har man extrem tur så kanske ett nytt JTAG-hack dyker upp så småningom. Extremt otroligt, men hoppas kan man


    Bästa var polaren som letade ett halvår efter en gammal box, hittade en för 2000. Han betalade 1500 för att få den JTAG:ad, det första han gör när han kommer hem är att logga in på live och uppdatera dashen. Garvade röven av mig
    Last edited by efex; 2010-11-26 at 13:19. Anledning: meningsuppbyggnad deluxe. ändrat.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •