Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: gt5

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    23

gt5

finns det någon lösning på detta än antingen om man gör en kopia från orginalel eller om man tankar in det via datorn någon som vet

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    änsålänge finns det ingen lösning, med lite tur kanske det kan komma en CFW till ps3:an, på samma sätt som CFW till PSP, då bör det gå att spela även dessa spelen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Riktigt surt att man inte kan lira GT5. Jag hoppas PSDowngrade blir möjligt för hemmabyggen snart och inte bara PSJailbreak, på så sätt kan man ju köpa GT5 och nedgradera till 3.41 vid behov. Det bästa vore ju om någon kunde släppa ett fullt fungerande CFW, vilken julklapp det skulle vara

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Riktigt surt att man inte kan lira GT5. Jag hoppas PSDowngrade blir möjligt för hemmabyggen snart och inte bara PSJailbreak, på så sätt kan man ju köpa GT5 och nedgradera till 3.41 vid behov. Det bästa vore ju om någon kunde släppa ett fullt fungerande CFW, vilken julklapp det skulle vara
    Det är omständigt då ps3:an tömmer hårddisken och nollar alla inställningar under nergraderingsproceduren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är omständigt då ps3:an tömmer hårddisken och nollar alla inställningar under nergraderingsproceduren.
    Jaha, då va det ju ingen vidare optimal lösning

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Jaha, då va det ju ingen vidare optimal lösning
    Får vi en CFW är det grymt optimalt då den förhoppningsvis kommer gå att uppdatera utan att man håller på med jigkick dongel
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    varför går vissa och inte andra spel att köra ? jag är med på den biten att dom är firmware beroende. de går alltså inte att lura ps3an på de nyare spelen så som exempelvis GT5? och man måste ha nån typ av CFW för att de ska gå ? de gäller m.a.o alla nya/flesta spel som ligger under 3.50?, ett fantastiskt spel btw. cod:black ops funkar (fortfarande) under 3.41 eller ?

att jag frågar är för att jag är noob i ps3 världen. köpte för ca 1 månad sen FAT FW3.50.. har en teensy 2.0. och hoppas på en lösning, typ psgrade här framöver.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag har idag en 500gb disk med backupper på som fungerar ihop med JB.
    Skulle det då fungera att stoppa i Originaldisken som aldrig haft BM eller annan HB installerat, stoppa i original GT5 och uppgradera till 3.50, spela som en galning tills jag tröttnar.
    När jag vill köra JB igen så stoppar jag i en 3:e disk som är helt OK om den raderas, kör downgrade till 3.41, byter tillbaka till min 500gb med alla mina backups på?
    Det blev rörigt det här men tror att ni fattar...
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Det borde ju fungera men samtidigt är det kanske inte så mycket dyrare att köpa en beg. ps3:a och ha den som original, online-maskin?
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Det borde ju fungera men samtidigt är det kanske inte så mycket dyrare att köpa en beg. ps3:a och ha den som original, online-maskin?
    Allting är ju relativt... men att det inte skulle vara mycket dyrare att köpa ett beg ps3 än att använda redan befintliga hdd:s fattar jag inte...jag får det till ca: 2000:- dyrare...
    Att det sedan skulle vara mycket bekvämare och enklare och att jag har haft funderingar på det är en annan sak, men dyrare blir det...
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Jag har idag en 500gb disk med backupper på som fungerar ihop med JB.
    Skulle det då fungera att stoppa i Originaldisken som aldrig haft BM eller annan HB installerat, stoppa i original GT5 och uppgradera till 3.50, spela som en galning tills jag tröttnar.
    När jag vill köra JB igen så stoppar jag i en 3:e disk som är helt OK om den raderas, kör downgrade till 3.41, byter tillbaka till min 500gb med alla mina backups på?
    Det blev rörigt det här men tror att ni fattar...
    Har du testat det där?

Jag hade exakt samma tanke..

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av NiFE Visa Inlägg
    Har du testat det där?

Jag hade exakt samma tanke..
    Nej, jag köpte en ny PS3 160Gb och GT5 istället =)

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner