Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Ny Dashboard o LT+

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Ny Dashboard o LT+

    Tjena!

    Börjar bli sugen på att köra lite LIVE.
    När jag försöker gå in så vill den att jag ska uppdatera (oklart vad, men jag antar dashboard?) Min nuvarande Dashboard är: 2.0.8955.0 ; Lite-on läsare med iXtreme LT.
    Det jag undrar är om jag kommer att ångra min uppdatering? Eller är det riskfritt?

    Jag vet att jag inte kommer att kunna spela AP25 spel men gamla spel patchade till ssv2 borde vara säkra? Eller kommer den nya Dashboarden göra att dom inte startar?

    Kommer såklart i framtiden att uppdatera flashen till LT+. Är det då något hinder att ha uppdaterat sin Dashboard?

    Sen så funderar jag även på att försöka flasha den själv.
    Tror att jag har en Lite-on 83850C v1. Nu är det så att jag inte har min DVDkey och måste således läsa den igen.
    Vad jag har förstått krävs isf ett s.k. MRA-hack (då den är flashad med iXtreme LT sedan tidigare) vilket innebär att man måste kapa banor och löda?
    Känner mig rätt säker på mjukvarubiten, med jungleflasher, men det här med lödning är inte min grej.
    Så vad säger ni, är det för svårt för mig att uppdatera min 83850C v1 från LT till LT+ ?

    Nu blev det väldigt många frågor på en gång känner jag, men jag vet att det finns mycket kompetent folk härinne så jag hoppas på svar snart!

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Det är dashboarden som uppdateras ja, 2.0.12611.0 är den senaste för tillfället (vad jag vet om)

    Dom spelen som har AP25 är i dagsläget:

    Fable III
    Assassins Creed: Brotherhood
    Need For Speed: Hot Pursuit

    Andra spel SKA fungera bra för dig oavsett om du uppdaterar eller ej...

    Du bör lämna in din konsoll till någon som vet vad dom håller på med om du ska uppdatera från LT till LT+ om du inte redan har en dump... eller kan få tag på den, det är oerhört lätt att löda fel och har du då otur förstörs ALLT! LT bygger på 9k mjukvaran, så du måste köra med MRA-Hacket eller boxxdr metoderna... den senare är att föredra då den är säkrare än att hålla på som MRA...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Ny dashboard
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 141
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 16:52
  2. Ms Dashboard
    By Gotti in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-14, 10:16
  3. Dashboard?
    By Joxter in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 03:01
  4. MS Dashboard gone :-p
    By Kramer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-09, 15:38
  5. ¿Dashboard¿
    By crusher88 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-11-02, 09:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •