Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: kolla om en box är bannad ?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    kolla om en box är bannad ?

    Vilka och hur många sätt finns att se om en box är livebannad?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Finns bara 1 sätt att se till 100% om den är bannad eller ej; anslut dig till live!

    Sen går det att ringa supporten och fråga, men dom brukar svara med att dom inte får lämna ut sådan info typ...

    Utöver det kunde man tidigare försöka gissa sig fram till om man eventuellt kunde vara bannad genom att försöka lägga reparation på amerikanska sidan, det fungerade väl lite si och sådär... du kunde vara flaggad eller så kunde det vara något fel på sidan bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av johanzz Visa Inlägg
    Vilka och hur många sätt finns att se om en box är livebannad?
    kolla med Xval 2.0

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    kolla med Xval 2.0
    Och det visar om den är bannad serverside?!?!?!?! KNAPPAST! det visar bara om Xboxen är medveten om att den är bannad... inget annat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Som Swizzy skrev, koppla i en nätvekskabel o gå in under Settings/System info och välj Test Live under network.
    Antigen det eller så ringer du Ms o säger att du skall köpa en begagnad 360 men är osäker på om den är bannad o vågar inte o ville kolla med dem först ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    dragonslayer Guest
    Xval 2.0 är en bra test... om man har för avsikt att köpa en begagnad 360 .. man får då reda på om den behöver uncripplas eller inte...

    Vill man köra live skall man inte köpa begagnat

    Är det den egna konsollen lär man väl veta om man dragit på sig en ban eller inte?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Är det den egna konsollen lär man väl veta om man dragit på sig en ban eller inte?
    Nja, jag drog ut nätverkskabeln under första banvågen för några år sedan, har inte kopplat in sedan dess.

    Någon som har testat att ringa MS, funkade det?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kinetics Visa Inlägg
    Nja, jag drog ut nätverkskabeln under första banvågen för några år sedan, har inte kopplat in sedan dess.

    Någon som har testat att ringa MS, funkade det?
    Nej, det funkar inte ända sättet att veta om du blivit bannad eller ej är att logga in på live...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    dragonslayer Guest
    kolla med XVAL 2.0 innan bara, så att den inte blir bannad direkt när den ansluter... är ju onödigt att den skall bli cripplad i onödan

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    kolla med XVAL 2.0 innan bara, så att den inte blir bannad direkt när den ansluter... är ju onödigt att den skall bli cripplad i onödan
    XVAL kan bara se om boxen på något vis blivit medveten om sin flaggning, att xval visar allt grön betyder det inte att den inte är bannad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    dragonslayer Guest
    Nä men om den vet att den är flaggad är det ju jävligt dumt att ansluta den till live?? eller??
    säger xval att den är flaggad.. får man ju faktiskt förutsätta att den är bannad.. eller kommer att bli det nästa gång man ansluter...
    förutsätter ni att alla konsoller är uncripplade så är ju förståss påståendet sant att XVAL ljuger..

    EDIT: detta är min åsikt... men som du säger kan man inte veta om den är bannad servierside... men å andra sidan kan man räkna med att den blir det när man ansluter.
    vet den inte att den är bannad servierside så fungerar profiler etc som vanligt och man kan med enkelhet flytta dom till en annan konsoll utan att modifiera något...

    men gör som swizzy tipsar och få ett jävla jobb med profiler och savegames...

    EDIT2: Det andra sättet att kolla om en konsoll är bannad är att prova att flytta en kopia av sin profil till den och sedan att flytta den till en annan konsoll.. (eller skapa en ny profil på den misstänkta konsollen och flytta till annan konsoll) är profilen corrupt så är konsollen bannad..
    Last edited by dragonslayer; 2011-09-22 at 13:37.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Nä men om den vet att den är flaggad är det ju jävligt dumt att ansluta den till live?? eller??
    säger xval att den är flaggad.. får man ju faktiskt förutsätta att den är bannad.. eller kommer att bli det nästa gång man ansluter...
    förutsätter ni att alla konsoller är uncripplade så är ju förståss påståendet sant att XVAL ljuger..

    EDIT: detta är min åsikt... men som du säger kan man inte veta om den är bannad servierside... men å andra sidan kan man räkna med att den blir det när man ansluter.
    vet den inte att den är bannad servierside så fungerar profiler etc som vanligt och man kan med enkelhet flytta dom till en annan konsoll utan att modifiera något...

    men gör som swizzy tipsar och få ett jävla jobb med profiler och savegames...

    EDIT2: Det andra sättet att kolla om en konsoll är bannad är att prova att flytta en kopia av sin profil till den och sedan att flytta den till en annan konsoll.. (eller skapa en ny profil på den misstänkta konsollen och flytta till annan konsoll) är profilen corrupt så är konsollen bannad..

    Nja, det är om den är medveten om ban... det går dessutom att återställa secdata så att den inte vet om att den är bannad längre... >_< oc det är inte ett helvete att låsa upp profilerna heller, om man prompt måste kunna ta med dom till en kompis/annan maskin...

    Och jag påstår inte att xval ljuger, jag säger bara att den inte kan ge dig ett 100%:igt svar och att man inte ska lita på att du är safe bara för att xval säger det... besides, chanserna för att den säger något är rätt liten, att du failat AP25 betyder inte ban, även original maskiner har det problemet
    Last edited by Swizzy; 2011-09-22 at 14:24.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Bannad box = Bannad från live?
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 21:54
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 21:26
  3. bannad lr inte bannad?
    By dbb112 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 21:31
  4. Sluta med Bannad inte bannad, ååå igen bannad inte bannad
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 18:22
  5. Kolla om man är bannad
    By autopsy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 22:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •