Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: AP25 spel på jtag

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    AP25 spel på jtag

    går det att köra eller lär man göra ngt ingrepp?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    går det att köra eller lär man göra ngt ingrepp?
    Uppdatera till Freeboot 0.04 samt installera Dashlaunch 2.06 eller senare så har disablas AP25 checkarna helt därav LT är bättre än LT+ för dessa (du kan då spela spel som inte har AP25 eller som inte känns igen av firmwaren)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ok men jag tänkte köra från hårddisk läsaren är paj men det kanske inte spelar ngn roll?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    ok men jag tänkte köra från hårddisk läsaren är paj men det kanske inte spelar ngn roll?
    Det har ingen betydelse, du stänger ju ändå av AP25 checkarna helt och hållet bara du har Freeboot 0.04 samt Dashlaunch 2.06 eller senare kan du lira AP25 spel utan att patcha dom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Uppdatera till Freeboot 0.04 samt installera Dashlaunch 2.06 eller senare så har disablas AP25 checkarna helt därav LT är bättre än LT+ för dessa (du kan då spela spel som inte har AP25 eller som inte känns igen av firmwaren)
    Så på en Jtaggad är det bättre att flasha en Benq till LT 1.2 och uppdatera med hjälp av FreeBOOT-Toolbox-0.04, installera dash_launch_v2.06_for_12611 än att flasha med LT+?
    Vilka nackdelar har det med att använda en LT+ på en jtaggad 360?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Så på en Jtaggad är det bättre att flasha en Benq till LT 1.2 och uppdatera med hjälp av FreeBOOT-Toolbox-0.04, installera dash_launch_v2.06_for_12611 än att flasha med LT+?
    Vilka nackdelar har det med att använda en LT+ på en jtaggad 360?
    LT+ är delvis låst när det kommer till AP25 spel, om spelen har AP25 grejs som firmwaren inte känner igen kommer den hindra spelet från att starta, detta för att skydda dig. men det har ingen betydelse på en jtag då man helt saknar AP25 checkarna (dom är avstängda) om du då har LT+ kommer den hindra dig från att spela AP25 spel som annars skulle fungerat på JTAG maskinen från skiva... det har ingen betydelse när man spelar från hårddisk... bara skiva...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    freeboot 0.04 är det den nyaste och hur får man in dashlaunch om man har freebot 0.04?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    freeboot 0.04 är det den nyaste och hur får man in dashlaunch om man har freebot 0.04?
    du laddar hem den från xbins, därefer kör du bara installern på 360'n
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    hittar bara dashlaunch 0.02 på xbins är det den jag ska ha?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    hittar bara dashlaunch 0.02 på xbins är det den jag ska ha?
    Den ska du absolut INTE använda... sökvägen till där du hittar samtliga versioner är: /XBOX 360/development/system apps/dash_launch/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ok tackar för svaret En fråga till en kompis till mig kör med ixtreme nostealth för konsollen redan är bannad men han kan inte boota nnya assassains creed brotherhood. ska han kunna boota AP25 med denna firmware. Läsaren är en liteon?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    ok tackar för svaret En fråga till en kompis till mig kör med ixtreme nostealth för konsollen redan är bannad men han kan inte boota nnya assassains creed brotherhood. ska han kunna boota AP25 med denna firmware. Läsaren är en liteon?
    Den ända Liteon/Benq firmwaren som kan boota AP25 spel är LT+
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Förklaring på AP25
    By Shadow-child in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 37
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 20:22
  2. Spel vill uppdatera - Jtag säkert?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 21:33
  3. fixar nya ABGx360 v1.04, till AP25?
    By Douhane76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 20:14
  4. Gamla spel utan AP25.
    By feifam in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 18:38
  5. Byta dvd slippa ap25 checks?
    By [Gen]Evil-A in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 22:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •