Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: grid eller grain

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    grid eller grain

    Hur ser jag lättast om det är en grid eller grain touchscreen ?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad behöver du veta det för?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Det sägs vara bättre bild på grid, vill gärna se detta själv om det stämmer.
    Läste att om man belyser plattan skulle man kunna se om det är grid eller grain.
    Men hur ?,,, finns annat sätt att ta reda på detta okulärt eller måste man mecka isär ?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Wikipedia:

    Av någon anledning så finns det två typer av touchscreen, Grid, och Grain. Gridtypen ska vara mindre tryckkänslig och har bättre bild än graintypen. Graintypen är svårare att rita på eftersom den är mer känslig. Graintypen är suddigare än gridtypen. Om man håller en skärm av gridtyp mot en stark lampa kan man se pixlarna
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Om en skärm är mer känslig borde det gå bättre o rita på den tycker jag
    Det här låtre som samma diskussion som var på PSP o de olika skärmtyperna i början på 1004 miodellen...

    Spela roll på en konsol med så liten skärm *skratt*
    Huvudsaken att du kan spela.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jo ni har rätt, på en såndan konsol med så liten skärm spelar det ingen roll,,,, men samtidigt är det lite som att man skulle tappa allt hår på pungen,,,,,,spelar kanske ingen roll men man undrar ju varför.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Jag hade försökt välja den tryckkänsligaste skärmen om jag skulle ersätta min. Har faktiskt letat runt för att kolla om det finns tredjepartstillverkade kapacitiva touchscreens till DS, just bara för att få samma känslighet som på moderna smartphones. Originalskärmen får man nära nog manövrera med blyklubba för att det ska hända nåt, vilket jag tycker suger.

    Angående bildkvalitén håller jag med tidigare skribenter i tråden, DS-skärmarna är så små att den troligen varken gör bu eller bä om du inte sitter och verkligen letar skillnader.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av johanzz Visa Inlägg
    Jo ni har rätt, på en såndan konsol med så liten skärm spelar det ingen roll,,,, men samtidigt är det lite som att man skulle tappa allt hår på pungen,,,,,,spelar kanske ingen roll men man undrar ju varför.
    Förstår inte vad logiken/jämförelsen med Pungkulor kom ifrån men majoriteten DS användare har inte Pungkulorna trillat ned i pungsäcken på ändå så... *skratt*

    Sen måste man förstå att det inte är skärmen som är tryckkänslig utan filmen ovanför som kan bytas lätt utan att man byter skärmen...

    Dsl: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=556&xSec=82
    DSiXL: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1331&xSec=82
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Race Driver Grid
    By int21 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 22:10
  2. PS3 Nu eller senare USA eller Svensk
    By Robotach in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 15:03
  3. Lys Diod enkelt eller svårt?? Billigt eller dyrt??
    By olssson in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2005-03-12, 19:07
  4. Behöver en guide eller tips eller nåt.
    By Kirabira in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 23:21
  5. X-ecuter eller OpenXbox eller båda?
    By chiper in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-07-20, 14:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •