Hur ser jag lättast om det är en grid eller grain touchscreen ?
Hur ser jag lättast om det är en grid eller grain touchscreen ?
Vad behöver du veta det för?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Det sägs vara bättre bild på grid, vill gärna se detta själv om det stämmer.
Läste att om man belyser plattan skulle man kunna se om det är grid eller grain.
Men hur ?,,, finns annat sätt att ta reda på detta okulärt eller måste man mecka isär ?
Wikipedia:
Av någon anledning så finns det två typer av touchscreen, Grid, och Grain. Gridtypen ska vara mindre tryckkänslig och har bättre bild än graintypen. Graintypen är svårare att rita på eftersom den är mer känslig. Graintypen är suddigare än gridtypen. Om man håller en skärm av gridtyp mot en stark lampa kan man se pixlarna
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Om en skärm är mer känslig borde det gå bättre o rita på den tycker jag
Det här låtre som samma diskussion som var på PSP o de olika skärmtyperna i början på 1004 miodellen...
Spela roll på en konsol med så liten skärm *skratt*
Huvudsaken att du kan spela.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Jo ni har rätt, på en såndan konsol med så liten skärm spelar det ingen roll,,,, men samtidigt är det lite som att man skulle tappa allt hår på pungen,,,,,,spelar kanske ingen roll men man undrar ju varför.
Jag hade försökt välja den tryckkänsligaste skärmen om jag skulle ersätta min. Har faktiskt letat runt för att kolla om det finns tredjepartstillverkade kapacitiva touchscreens till DS, just bara för att få samma känslighet som på moderna smartphones. Originalskärmen får man nära nog manövrera med blyklubba för att det ska hända nåt, vilket jag tycker suger.
Angående bildkvalitén håller jag med tidigare skribenter i tråden, DS-skärmarna är så små att den troligen varken gör bu eller bä om du inte sitter och verkligen letar skillnader.
Förstår inte vad logiken/jämförelsen med Pungkulor kom ifrån men majoriteten DS användare har inte Pungkulorna trillat ned i pungsäcken på ändå så... *skratt*
Sen måste man förstå att det inte är skärmen som är tryckkänslig utan filmen ovanför som kan bytas lätt utan att man byter skärmen...
Dsl: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=556&xSec=82
DSiXL: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1331&xSec=82
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Bookmarks