Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Kinect på Samsung & Hitachi 79 ?? Hur

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Kinect på Samsung & Hitachi 79 ?? Hur

    Nu är det så här.

    Jag sitter på 3 maskiner, alla med olika läsare
    1 Samsung (Barnens)
    1 Hitachi 79 (Barnens)
    samt 1 LiteOn.
    Samtliga med Dashboard 8955
    Vet ej Flashning i dagsläget


    Så hur gör jag bäst för att få det att fungera med Kinect (om det går). Enbart brända spel. Ej intresse av Live.


    Updatera dashboarden eller bara sitta lungt att vänta tills det kommer flashning till dessa läsare?
    Framförallt till barnens maskiner då d är viktigast. (Har köpt en Kinect i julklapp, men vill vara förberedd. Vet vilket JÄ*LA gnäll det blir när det inte fungerar på julafton )

    Taksam för svar då jag inte finner något efter allt sökande.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Det har kommit LT+ mjukvara till liteon och benq, samsung använder inte ap25 så den behöver du inte flasha med någon speciell mjukvara, går jättebra med vanliga LT 1.0 till den samt nyaste dashboarden 12611. Hitachin däremot kan bli lite svår då bara de äldre hitachi läsarna inte använder ap25, och såvitt jag vet har det inte kommit någon mjukvara till dessa än.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    på sammyn kan du uppdatera till kinect, på LiteOn måste du flasha till LT+ och på hitachin kan du inte använda kinect dashboard än.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Nu enligt flera så ska det fungera på samtliga läsare...att spela utan LT+ utan med "uppdatera dash i viss ordning"
    På Samsung och Hitachi först till dash 9199 sen direkt till 12611
    medans på Lite-On köra 9199 sen Kinect Adventures Update sen Kinect Animals Update för att sen köra
    12460Beta. Kan jag inte köra 12611 även på Lite-On ???

    Kan gärna fler bekräfta detta att det fungerar...

    Tack

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av doo Visa Inlägg
    Nu enligt flera så ska det fungera på samtliga läsare...att spela utan LT+ utan med "uppdatera dash i viss ordning"
    På Samsung och Hitachi först till dash 9199 sen direkt till 12611
    medans på Lite-On köra 9199 sen Kinect Adventures Update sen Kinect Animals Update för att sen köra
    12460Beta. Kan jag inte köra 12611 även på Lite-On ???

    Kan gärna fler bekräfta detta att det fungerar...

    Tack
    Varför hålla på böga sig med uppdateringar på det där viset?? det är bra mycket lättare/bättre/säkrare att uppdatera firmwaren på DVD'n istället!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Absolut men eftersom det inte fungerar med samsung och Hitachi nu så är detta lättare, sen är det inte så billigt att hela tiden uppdatera 3 st maskiner, speciellt när jag ej är intresserad av att köra Live

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av doo Visa Inlägg
    Absolut men eftersom det inte fungerar med samsung och Hitachi nu så är detta lättare, sen är det inte så billigt att hela tiden uppdatera 3 st maskiner, speciellt när jag ej är intresserad av att köra Live
    Samsung och hitachi har AP25 avstängt från början, förutsatt att du inte hade något annat från början...

    Så jag förstår inte vad du menar riktigt?? det fungerar visst, eftersom stödet inte finns i original läsaren äns!

    Vad gäller priset på uppdatering, kanske du skulle skaffa det du behöver för att själv uppdatera dom istället? då blir det i längden billigare om du inte gör fel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Byta Ut Hitachi Mot Samsung
    By stvikt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 16:11
  2. Samsung till Hitachi - Går det?
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 18:15
  3. Samsung vs Hitachi
    By deadmeat77 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 17:03
  4. samsung vs hitachi
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 13:13
  5. Hitachi och samsung
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 01:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •