Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: PSP 3004, FW 6.20. Går den att flasha?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21

    PSP 3004, FW 6.20. Går den att flasha?

    Hej alla!

    Är totalt okunnig på detta område men böt till mig en PSP 3004 med Firmware 6.20 och undrar om den går att hacka/flasha? Det verkar mörkt på det området av vad jag hittils har sett men jag kanske har missat något?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Du kan inte flasha den som i att installera en customfirmware, men det finns några game mode exploits att leka med, och det är riktigt intressanta grejer på gång som du kan köra på 6.20. Läs på lite om 6.20 HEN, här har du ett par länkar:

    http://total-noob.blogspot.com/
    http://forums.psp-hacks.com/f118/psp...oob-6-t266997/

    Finns säkert mer på andra ställen om du orkar gräva lite

    [edit] Och vad du än gör, uppdatera INTE din PSP till senaste officiella firmwaren!
    Last edited by kaputnik; 2010-11-30 at 01:44.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Inga .iso filer från minne än så länge dock
    tillägger bara det så slipper vi än så länge höra frågorna
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Du kan inte flasha den som i att installera en customfirmware, men det finns några game mode exploits att leka med, och det är riktigt intressanta grejer på gång som du kan köra på 6.20. Läs på lite om 6.20 HEN, här har du ett par länkar:

    http://total-noob.blogspot.com/
    http://forums.psp-hacks.com/f118/psp...oob-6-t266997/

    Finns säkert mer på andra ställen om du orkar gräva lite

    [edit] Och vad du än gör, uppdatera INTE din PSP till senaste officiella firmwaren!
    Tack för svaret. Jag verkar ha bytt till mig en PSP i ett väldigt bra läge Mycket verkar vara på gång! Är det en HEN som krävs för att köra emulatorer på PSPn? Det känns som att det är mest intressant under tiden vi kommer få vänta på att kunna spela nedladdade iso spel på den.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hej, från vad jag har förstått så släpps TN_HEN 6.20 runt 20-24 dec. Men en så länge kan man med 6.20 OFW använda sig av 'patapon2 exploit' samt HBL (half byte loader) för att köra ett par emulatorer. jag har endast testat SNES och det fungerar jätte bra, men vissa spel fungerar inte lika bra.

    Kod:
    http://wololo.net/wagic/hbl/
    http://wololo.net/wagic/tn-hen-6-35/  <-- note: all news about tn_hen. total_noob uppdaterar itne sin blog så ofta..
    http://www.wololo.net/talk/viewtopic.php?f=17&t=146 <-- mer lätt läst faw om tn_hen
    edit: 2010-12-22 http://wololo.net/wagic/2010/12/22/t...date-and-time/ <-- release date för tn_hen 6.20.
    [url]http://www.psp-hacks.com/2010/12/23/6-20-tn-a-homebrew-enabler-hen-released/] <-- TN_HEN released.
    
    Just for you.
    Jag använder mig personligen av hbl 6.20 i väntan på tn_hen 6.20... för att min vän uppdaterade......'vän'... däremot kan inte hbl göra mycket annat, den kan itne använda sig av en iso loaders

    EDIT: hbl kör samt en del homebrews, men många crashar.. (inte compatibla med 6.20 versionen av hbl i presume?)

    EDIT (2010-12-22): TN_HEN släpps 24 december 12:30 fransk tidzon. tn_hen 6.20 kommer använda sig av VSH exploit.

    EDIT (2010-12-24): God jul, TN_HEN har släppts och snart kommer nog en iso loader!
    Last edited by lordseymore; 2010-12-24 at 03:28.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2011
    Från
    säffle
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej! istället för att öppna ännu en tråd för oss med PSP 3004 med Firmware 6.20 så fortsätter jag här om det är ok med lite frågor

    1. Det jag vill göra med min psp är att köra nes och snes emulatorer (har laddat hem 2st från psphacks ,snes9xTYL-0.4.2me_fw3x och nesterJ_1_12_Plus_0_61_RM och undrar då även fungerar emulator spel som man har på datorn (roms?)

    2. Har förstått att det har kommit en hack nu till 6.20 som gör att man kan lägga in sånna program men förstår inte riktigt hur jag ska gå tillväga eller börja med har iallaf laddat hem 6.20 TN-A HEN och packat upp så jag får en EBOOT.PBP fil men vad jag förstår så behöver man mer än det? och vad kan jag lägga in så dom emulatorer jag tidigare prata om fungerar? ja jag har försökt läsa mig till på psphacks forum men ju mer jag läser desto mer huvudbry får en

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2011
    Från
    säffle
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av MrTobben Visa Inlägg
    Hej! istället för att öppna ännu en tråd för oss med PSP 3004 med Firmware 6.20 så fortsätter jag här om det är ok med lite frågor

    1. Det jag vill göra med min psp är att köra nes och snes emulatorer (har laddat hem 2st från psphacks ,snes9xTYL-0.4.2me_fw3x och nesterJ_1_12_Plus_0_61_RM och undrar då även fungerar emulator spel som man har på datorn (roms?)

    2. Har förstått att det har kommit en hack nu till 6.20 som gör att man kan lägga in sånna program men förstår inte riktigt hur jag ska gå tillväga eller börja med har iallaf laddat hem 6.20 TN-A HEN och packat upp så jag får en EBOOT.PBP fil men vad jag förstår så behöver man mer än det? och vad kan jag lägga in så dom emulatorer jag tidigare prata om fungerar? ja jag har försökt läsa mig till på psphacks forum men ju mer jag läser desto mer huvudbry får en
    "http://pspslimhacks.com/release-easy-6-20-tn-b-hen-installer-installs-everything-to-run-6-20-tn-b/" tänkte testa denna men en del frågor kvarstår såsom vilken emulatorer funkar till den?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Roms är inte speciella för datorn, utan dom fungerar cross-platform
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2011
    Från
    säffle
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Det var det jag tänkte.. men har fått ett annat problem nu jag får ingen av emulatorerna till att funka..min psp ser den/dom som "corrupted data" för så som jag har gått tillväga är att jag laddat hem t ex nesterj packat upp den till skrivbordet, sen klippt ut hela mappen och sen lagt den i M:\PSP\GAME mappen sen när det har laddat färdigt, dragit ur usb kabeln och sen kollat om det funka.. och vad jag har förstått så har jag fått "hacken" att funka för under "system software" så har jag version 6.20 TN-B och trycker jag select i xmb så får jag upp den s k TN VSH Menu" så då borde jag ha gjort rätt? Men det känns som jag har missat nått?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag vet inte hur 6.20 hacket fungerar så kan inte hjälpa dig så värst mycket där tyvär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2011
    Från
    säffle
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Nuu är vi på g..kanske har fått NesterJ_v1_07 att fungera själva programmet har inte testa några spel än för var ingen roms folder med"bara save och state" men det kanske bara är att lägga in under själva huvudmappen?

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2011
    Från
    säffle
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    så fått gun smoke att fungera men tyvärr så verkar den nester j versionen jag har lite snik för jag kan inte ändra storleken på bilden

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2011
    Från
    säffle
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Nu har jag testat ett antal kan man väl säga emulatorer till.. men nada... "corrupted data" så nu får det allt vara för ett tag tills det kommer nått som funkar.. det jag fick att funka var som sagt NesterJ_v1_07

    ska tilläggas att det GÅR att ändra storlek på bild i NesterJ_v1_07
    Last edited by MrTobben; 2011-01-06 at 00:47.

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Hur har du fått 6.20 och funka för dig? Not working for me

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag har själv inte fått .iso att hoppa igång smärtfritt (alls), något jag måste kika på men hinner någon annan före så
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2011
    Från
    säffle
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    hade 6.20 ofw innan vet inte om det hjälpte och sen en installationsguide som du helt enkelt lägger i rotmappen i pspn så installerar den allt du behöver automatiskt..dock så fick jag ett fel meddelande i form av "memory leak?" när hen laddas men ändå så funkar det verkar det som iom det står under "system software" så har jag version 6.20 TN-B och trycker jag select i xmb så får jag upp den s k TN VSH Menu"
    har bara bökat med emulatorer och inte nått alls med iso. filer men vad jag har läst eller fattat som så måste du ha nått tillägg i 6.20 tn-b och det verka som det funka sådär än så länge.

    lordseymore: vad kör du med för snes emu.? för har inte fått en enda snes emu. att fungera

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag testar just nu Tekken (någon gammal japansk version jag hade liggande som iso) på en psp slim med fw 6.35.

    HEN 6.35PRO, Prometheus ISO loader 0.1, ISO MODE NP9660

    (Iso Mode M33 verkar inte fungera för mig)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. [psp 3004, 5.55][re-opened]
    By lordseymore in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-26, 23:08
  2. Köra emulator på PSP 3004?
    By DaCapo_x in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-15, 13:54
  3. hacka psp slim & lite 3004 PB hjälp!!!
    By bawaan7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 12:59
  4. Flasha eller inte flasha?
    By orphtek in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 08:56
  5. Konstig 3004?
    By PS. in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 19:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •