Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Behöver lite hjälp.. ps3key

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    47
    Respekt
    14

    Smile Behöver lite hjälp.. ps3key

    Köpte min i går...
    Tetsat och testat blev förbannad när jag insåg att min dotter har installerat 3.42, Visste själv om att det var på 3.41 på fredag morgon då jag bestälde min dongel,

    Finns det verkligen inte nått bra sätt att köra igång detta... Är ivirg och vill verkligen testa det, har en hel del polare som "tyckte" att jag var snillet som skulle testa så ungefär 10 pers på jobbet skulle kunna tänka sig köpa det i julklapp... bara jag får igång det så dom vet att det funkar...

    Men hur tar jag med tillvägas?... äre bara vänta tills dom har knäck 3.42? ps3key alltså?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Du har två alternativ.

    1. Behåll ps3key och kolla om någon du känner har en psjailbreak och gör en downgrade (dvs. 3.42 -> 3.41)

    2. Skicka tillbaka ps3key och köp en psjailbreak. Idagsläget är det den enda som klarar detta dvs. 3.42-3.50 -> 3.41.

    Se till att det blir original psjailbreak för annars fungerar detta inte, så håll dig till psxcare!
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    47
    Respekt
    14
    Tackar för svar tyvärr så tror jag inte det finns någon i norrbottens län som har Hunnit med utceklingen...så det blir att förmodligen skicka tillbax den...men varför uppdaterar inte ps3key som dom andra donglarna? fick ju höra att det var det man skulle ha om man skulle ha någon dongel alls..

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Det är för att psjailbreak har krypterat sin programvara att vara bunden till sin usb-sticka och förtillfället har inte klonerna (bl.a. ps3key) kunnat knäcka detta, så det möjliggör att även kunna göra det med sina stickor.

    Men om du har köpt ps3key från psxcare, skall det nog inte vara några problem att skicka tillbaka den och istället ta psjailbreak.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    47
    Respekt
    14
    Hel*vete så jobbigt.....aja bara börja och packaiväg det...

    Tack så hemskt mycket..

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Det är för att psjailbreak har krypterat sin programvara att vara bunden till sin usb-sticka och förtillfället har inte klonerna (bl.a. ps3key) kunnat knäcka detta, så det möjliggör att även kunna göra det med sina stickor.

    Men om du har köpt ps3key från psxcare, skall det nog inte vara några problem att skicka tillbaka den och istället ta psjailbreak.
    Problemet är snarare att han måste nedgradera från 3.42 till 3.41 för att någon dongel skall fungera.
    Om Ps3Keyn är använd o registrerad ( vilket krävs för att man skall kunna uppgradera dem ) så tar vi inte tillbaka dem.
    Samma gäller PSJailbreak.

    Det man kan göra är att köpa en PSJailbreak för att kunna nedgradera o när man gjort det använda en Ps3KEy vilket jag skulle rekommendera framför PsJailbreak då Ps3key har bättre mjukvara i sina donglar än Psjailbreak släppt på över två månader...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Cryton Visa Inlägg
    Köpte min i går...
    Tetsat och testat blev förbannad när jag insåg att min dotter har installerat 3.42, Visste själv om att det var på 3.41 på fredag morgon då jag bestälde min dongel,

    Finns det verkligen inte nått bra sätt att köra igång detta... Är ivirg och vill verkligen testa det, har en hel del polare som "tyckte" att jag var snillet som skulle testa så ungefär 10 pers på jobbet skulle kunna tänka sig köpa det i julklapp... bara jag får igång det så dom vet att det funkar...

    Men hur tar jag med tillvägas?... äre bara vänta tills dom har knäck 3.42? ps3key alltså?
    Sitter och funderar på hur din dotter lyckats få in v3.42 och inte v3.50 ?
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Sitter och funderar på hur din dotter lyckats få in v3.42 och inte v3.50 ?
    Finns säkert något spel som lägger in 3.42....

    Är inte folieförpackningen till ps3key bruten och registreringskoden sitter kvar orörd så är retur ok.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    47
    Respekt
    14
    Har löste, vart charmad av någon i telle..kunde inte hålla mina känslor inne så han slänger iväg en PSJailbreak...så he blir nog fint så får man nergradera hurmycket man vill om inte annat ta betalt av grannarna om dom ska låna

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    47
    Respekt
    14
    Ps när jag har fått min ftp in driv mode så har jag ungefär 700 spel som väntar till ps3...ni som känner att det skulle vara roligt att dra hem kan ju faktist skriva lite... Laddar hem oftast dom nya men har gamla första spelen som släpptes till ps3..

Liknande diskussioner

  1. Behöver lite hjälp!
    By zixla in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 13:00
  2. Nyinstallerat DMS4 lite EZI. Behöver lite hjälp!
    By edz in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 22:18
  3. Behöver lite hjälp
    By torzten in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 14:38
  4. Behöver lite hjälp
    By Rasmus1337 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-09-25, 13:12
  5. behöver lite hjälp
    By phazon in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-22, 18:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •