Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Fråga om Köp av WII med Drivekey, byte.

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    61
    Respekt
    21

    Fråga om Köp av WII med Drivekey, byte.

    Tjena jag har noll koll när det gäller wii chip osv. Så jag var inne hos er i lördags frågade lite om wii. Frågade vilken som var bäst med chip i, ni rekommenderade wiikey 2 eller fusion kommer inte riktigt ihåg. Så då valde jag en sån, men så fick jag en wii med drivekey, dessutom gick chippet sönder men det fixade ni galant och jag fick tillbaka den idag tis. Men jag hade inte kollat kvittot tills jag bestämde mig för att bränna en konfig disc till wiikey 2 och det står självklart att jag inte har ett wiikey 2 i :P. Nu är min fråga om man skulle kunna komma in och byta mot en wii med wiikey 2 eller fusion i? Hört att dom är bättre, eftersom dom spelar spel med 6x drivespeed osv, medans tex SMG och WWSM laggar i filmsekvenserna med en Drivekey som går på 3x drivespeed?.

    PS: Om det inte är drivekey som är boven i dramat och spelen ska funka utan "stutter" i filmsekvenserna så får ni ursäkta min noob-ines. Om det är chippet dock som orsakar hackiga sekvenser då skulle jag vilja byta eftersom att jag vill köra från skiva och inte usb-hårddisk osv.
    Last edited by Remix1121; 2010-11-30 at 18:20.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova bränna andra skivor, det skall inte vara några märkbara försämringar i prestanda med drivekey.

    Wiikey 2 är inte stabila alls på de dvdläsare vi kan montera i Wii just nu. Wiikey fusion är inte heller 100% stabila, brukar kräva 2st omstarter varje gång man vill spela.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Drivekey
    By Hansi in forum Nintendo WII - Drivekey
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 13:04
  2. Fråga om byte av hårddisk i xbox
    By Marcus_86 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 14:08
  3. Ännu en fråga om hd byte o bios!
    By tvniklas in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2005-03-24, 13:51
  4. Byte av fläkt - fråga ang. koppling
    By Foppaa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-22, 12:05
  5. Fråga ang. hd byte
    By Quinn the Eskimo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-09-03, 10:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •