Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Snabbt svar = tacksam!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0

    Exclamation PSP frågor

    Jag är inne på att köpa en psp 1004 till min brorson i julklapp. Finns en som jag kan köpa ganska omgående som är färdigflashad och i mycket bra skick.

    Frågan är: Jag va inne och kollade på psp spel på torrent sida och såg i nfo att det står "Requirements: PSP2". Vad innebär detta? Att det inte fungerar på 100x? De har väl samma hårdvara prestandamässigt?

    Tacksam för snabbt svar så jag vet om jag ska köpa eller inte
    Last edited by Yobaman; 2010-11-28 at 22:49.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Jag är inne på att köpa en psp 1004 till min brorson i julklapp. Finns en som jag kan köpa ganska omgående som är färdigflashad och i mycket bra skick.

    Frågan är: Jag va inne och kollade på psp spel på torrent sida och såg i nfo att det står "Requirements: PSP2". Vad innebär detta? Att det inte fungerar på 100x? De har väl samma hårdvara prestandamässigt?

    Tacksam för snabbt svar så jag vet om jag ska köpa eller inte
    PSP2: http://kotaku.com/5672410/psp2-will-...-out-fall-2011
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Tack Så det är alltså en helt annan modell.

    Samma som psp go?
    Last edited by Yobaman; 2010-11-28 at 16:50.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Tack Så det är alltså en helt annan modell.

    Samma som psp go?
    Ingen aning, men jag skulle tippa på att det är en helt ny modell, som inte tar PSP spel utan bara PSP2 spel kanske?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Ok.

    Jag drog o köpte en 1004. Denna har 3.9 M33-2. Fungerar denna bra med alla spel eller behöver den kanske uppdateras? Den ska spelas av en ganska ung grabb så mer finesser än att köra backuper behövs inte
    Last edited by Yobaman; 2010-11-28 at 20:00.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Uppdatera den till 5.50-GEND3 därefter Prometheus-3
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Läser att man kan uppdatera via network update. Den står inställd på M33 network men får DNS error. Surfa går bra.. Why?

    Kan man bara uppgradera inom den mjukvara man har, i mitt fall 3.9, eller kan jag uppdatera själv via network till 5.50?

    Vad är prometheus-3?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Läser att man kan uppdatera via network update. Den står inställd på M33 network men får DNS error. Surfa går bra.. Why?

    Kan man bara uppgradera inom den mjukvara man har, i mitt fall 3.9, eller kan jag uppdatera själv via network till 5.50?

    Vad är prometheus-3?
    Jag är osäker på hur du behöver uppdatera, men det är offline updates som gäller tyvär...

    Prometheus-3 är en CFW patch som gör att du kan spela alla dom senaste spelen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Jag läste er guide här och på andra ställen och där står att man kan uppdatera via network om man har 3.8 eller högre. Stämmer inte det?

    Så CFW i sig gör inte att man kan spela spel utan man måste ha prometheus? Ingår detta i CFW upgrade hos er?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Jag läste er guide här och på andra ställen och där står att man kan uppdatera via network om man har 3.8 eller högre. Stämmer inte det?

    Så CFW i sig gör inte att man kan spela spel utan man måste ha prometheus? Ingår detta i CFW upgrade hos er?
    Asså, det gick förut men update servern finns inte längre, lite svårt o uppdatera från en server som inte finns??

    CFW i sig gör att du kan spela spel ja, MEN... inte spel som kräver en firmware version över 5.50, dessa måste patchas om eller så kör du in prometheus och det löser alla problemen om rätt person uppdaterar din PSP ingår prometheus ja... inte alla som har koll på att man måste köra igång den efteråt... men du kan fråga efter mig om du vill så fixar jag det åt dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Har du gjort nätverksinställningarna i pspn rätt då? Tycker i alla fall du ska ta en titt på det där, det är bra mkt smidigare med onlineupdatering, och dessutom har jag vart med om att offlineupdatern till 5.00 M33 har ansett sig vara korrupt av något konstigt skäl när jag har uppdaterat folks psper.

    Eventuellt kan du behöva göra en mellanlandning på 4.xx M33 för att kunna köra 5.00 M33-6-updatern, men annars är det bara att gå direkt till 5.00 M33-6 och sedan vidare till 5.50 GEN-D3 (som du måste köra som offlineupdater). Sedan slänger du Prometheus-3 eller vad du nu vill ha för att kunna köra nyare spel, och så är du hemma.

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Enligt Swizzy finns inte servern kvar och därför går det inte. Jag hade ingen aning om det då jag aldrig haft att göra med en PSP förrens nu.

    Kan jag uppgradera cfw själv till senaste utan service batteri eller annat special?
    Behöver jag prometheus även om jag fixar cfw 5.50?
    Finns det listor på spel och vad dessa kräver för firmware?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Enligt Swizzy finns inte servern kvar och därför går det inte. Jag hade ingen aning om det då jag aldrig haft att göra med en PSP förrens nu.

    Kan jag uppgradera cfw själv till senaste utan service batteri eller annat special?
    Behöver jag prometheus även om jag fixar cfw 5.50?
    Finns det listor på spel och vad dessa kräver för firmware?
    Uppdaterar man i steg så går det bra att uppdatera utan special batteri, bara man har fullladdat batteri

    Ja, du behöver Prometheus även om du har 5.50...

    Om det finns några listor som dom du söker har jag ingen koll på tyvär...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Jag har hittat sidan psp-hacks där jag har letat reda på 5.50 GEN-D3 och prometheus 2 (hittar ingen 3:a). Är dessa det senaste som gäller?
    Däremot verkar v 5.03 vara enbart för slim så hur ska man gå i steg från min nuvarande 3.9 till 5.50 GEN-D3? Försöker googla fram en lista på cfw versioner men verkar omöjligt...

    Jag kommer inte att göra någonting förrens jag känner mig säker på saken. Jag har bara läst i ett par timmar om detta så har såklart lite frågor. Väldigt tacksam för dina svar Swizzy, mycket intressant

    5.50 GEN-D3 =
    http://www.psp-hacks.com/2009/12/15/...-hen-released/
    Prometheus 2 =
    http://www.psp-hacks.com/2010/09/05/...us-2-released/


    EDIT: Kollade precis din sig och där ligger ju massa grejer Men exakt vilka grejer är det jag behöver?
    Last edited by Yobaman; 2010-11-28 at 23:25.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://www.psp-hacks.com/2010/11/05/...5-035-50-psps/ Prometheus-3 på första sidan under nyheter

    det du behöver är:

    5.00 M33:

    http://www.psp-hacks.com/file/1646

    5.50 GEN-D3:
    http://www.psp-hacks.com/file/1873

    Prometheus-3 för 5.50 GEN-D:
    http://www.psp-hacks.com/file/1953
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Tack som fan, ska ge mig på detta ikväll
    Skiter det sig så kommer jag o knackar på.

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Länken du anger för 5.00 M33 är i själva verket 5.00 M33-6. Jag hittade 5.00 M33 själv och körde den innan jag körde -6 eftersom -6 är en uppdatering och ska inte köras innan själva cfw men det vet du såklart, länken blev fel bara gissar jag.

    Återkommer med resultat
    Last edited by Yobaman; 2010-11-29 at 20:24.

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Allt gick perfekt, jag har nu 5.50 GEN-D3 + prometheus 3

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Perfa, sorry jag har inte så jätte bra koll på PSP pre 5.00 själv började jag på 5.00-M33-4
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Skulle nästan göras en guide som täcker alla dessa grejer, ett jävla rotande

    Tack för hjälpen!

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Guiden för de som är intresserade och har samma frågor: http://forum.psxcare.com/support/sho...C3%A5-PSP-100x

Liknande diskussioner

  1. bannat xbox 360... tacksam för snabbt svar!!
    By gladpack_91 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 00:44
  2. tacksam för svar
    By bennyl in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-02-16, 23:31
  3. 2 frågor... Tacksam för svar...
    By mansnet in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-10-16, 19:37
  4. Hansi - Fråga om Neo2!! Tacksam för svar!
    By fralle in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-07-06, 13:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •