Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Byta Hitachi till Lite-on.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20

    Question Byta Hitachi till Lite-on.

    Hej Hopp.
    Tänkte höra mig för här på forumet för en gångs skull.

    Lång historia kort.
    1. Köpte 360 (med hitachi drive)
    2. Flashade hos PSX
    3. 360 dog till slut (ej pga PSX ;-)
    4. Köpte ny 360 (med Lite-on drive)
    5. Bad klåpare byta Lite-on driven mot gamla flashade Hitachi. (Vart sådär, men det funkar)

    Så nu med nya LT+ så vill jag gärna sätta tillbaka min Lite-on i boxen, nåt speciellt jag bör tänka på?

    Tack.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dumpa Liteon driven och inte Hitachi driven så ska det inte vara några problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Vad är det enklaste sättet att flasha en lite-on idag, förutom att lämna in den till psx dvs? :P
    Bör jag införskaffa mig ett sånt där connectivity kit eller liknande för att slippa eventuellt lödning och dyl?

    Har inte varit aktiv inom scenen på ett tag

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Beror helt på vad det e för version du har

    Skulle tippa på att du har en Liteon 74850C? isåfall kan du följa någon av mina guider
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Connektivitykit med eventuella Via-sata kort med mer landar på ca 1.000 kr - 1.500 kr
    Sen är det bara flasha på om datorn är kompatibel *Ett jävla meckande*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Reggade mig här enbart för att få dela med mig.. Jag har en Hitachi 79 drive. Uppdaterade kinnekt (eller vad fan de nu heter) med Need for speed spelet, efter det fick jag att skivan inte kunde läsas..
    Surfat runt ett par dagar och hittade för en stund sen ett forum som påstod att det visst gick att spela på hitachi. Enda man behövde göra var att uppdatera sin xbox med uppdateringen från microsoft och inte från spelskivorna, för dom fungerade aldrig ändå sa han...

    Sagt och gjort, laddade ner patchen och la in det på ett usb minne... startade om boxen och patchen installerades, och DÖM AV MIN FÖRVÅNING! need for speed fungerade!! så jag vill verkligen tipsa om detta! ta mig fan helt otroligt att jag för en gång skull ska få ha lite tur!

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...c=723031&st=15 här stod det.

    och patchen att ladda ner är http://support.xbox.com/en-us/pages/...ates.aspx#copy

    Ps, va lite krångel i början på Nfs, ville att man skulle ha nån live konto? och tog nog 10 min innan jag kom ifrån den skiten.. kanske bara jag som är korkad,
    sen är det ett HISKELIGT TJAT! i spelet.. är ju inte att sätta på och spela... ska avhandlas en examen innan du ens får börja Ds

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lemmyrock Visa Inlägg
    Ps, va lite krångel i början på Nfs, ville att man skulle ha nån live konto? och tog nog 10 min innan jag kom ifrån den skiten.. kanske bara jag som är korkad,
    sen är det ett HISKELIGT TJAT! i spelet.. är ju inte att sätta på och spela... ska avhandlas en examen innan du ens får börja Ds
    vet inte hur du trycker men det är inte mycket tjat hos mig.. visst den frågar om liveprofil men det är bara att neka.. vissa lägen är enbart för online, men kör du karriär så fungerar allt fint..

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Hej hopp, försöker dra liv i denna tråd igen.
    Nu när tomten kommit med LT+ 1.1 så tänkte jag skippa att byta tillbaka till Lite-on och dra in denna i Hitachin som sitter istället (se tidigare prat).
    Så jag kopplar in och flashar enligt manual min hitachi till LT+ 1.1 genom jungleflasher och allt går bra.
    Men sen när jag drar in AC:Brotherhood i boxen så vill den inte. Har kollat skivan genom ABGX och allt ser så vitt jag kan se bra ut.

    Hitachin är en 0047 som är/var spoofad som Lite-on.

    Några vänskapliga tips?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dekeart Visa Inlägg
    Hej hopp, försöker dra liv i denna tråd igen.
    Nu när tomten kommit med LT+ 1.1 så tänkte jag skippa att byta tillbaka till Lite-on och dra in denna i Hitachin som sitter istället (se tidigare prat).
    Så jag kopplar in och flashar enligt manual min hitachi till LT+ 1.1 genom jungleflasher och allt går bra.
    Men sen när jag drar in AC:Brotherhood i boxen så vill den inte. Har kollat skivan genom ABGX och allt ser så vitt jag kan se bra ut.

    Hitachin är en 0047 som är/var spoofad som Lite-on.

    Några vänskapliga tips?
    Läst NFO filen? Bara hitachi 78/79 som har AP25 stöd så du måste fortfarande köra in din liteon läsare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Läst NFO filen? Bara hitachi 78/79 som har AP25 stöd så du måste fortfarande köra in din liteon läsare...
    Ah, är det så. Jag har fått för mig att AP25 ska funka för äldre hitachin, dvs för min men för 78/79 måste man ha LT+.
    Antog att det var pga spoofningen som den inte vill köra igång de.
    Så Hitachin är helt död då vad gäller AP25?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dekeart Visa Inlägg
    Ah, är det så. Jag har fått för mig att AP25 ska funka för äldre hitachin, dvs för min men för 78/79 måste man ha LT+.
    Antog att det var pga spoofningen som den inte vill köra igång de.
    Så Hitachin är helt död då vad gäller AP25?
    Hitachi pre 78 har inte stöd för AP25 från början, därför har man inte heller lagt till det i LT+ för dom, utan man har helt enkelt valt att göra den livesäker bara, 1.51 är senaste firmwaren innan LT+ nu, och det är SKIT länge sedan den kom (mars 2009 tror jag det var?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Byta Ut Hitachi Mot Samsung
    By stvikt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 16:11
  2. byta dvdläsare från hitachi till samsung
    By nnorman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 19:06
  3. Byta Hitachi 79FL spelare?
    By wumpscut in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 16:09
  4. Kan man byta dvdläsare från Samsung till Hitachi?
    By xboxbagarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 11:22
  5. Hitachi V47, behöver lite hjälp.
    By dbl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 01:47

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •