Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: AntiPiracy25 Media frågor

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    AntiPiracy25 Media frågor

    Hallå där PSXCare!

    Jag vet att detta är min första tråd, och jag ber om ursäkt för att jag är så oartig att inte presentera mig först, så... hej hej!

    Jag köpte min Xbox 360 Elite, flashad med iXtreme LT, från er på PSXCare tidigt 2010, och har nu idag stött på detta fenomen med AP25. jag har sökt på google efter det, och även på ert forum och har hittat att det är en ny problemlösning från GreedySoft.

    Jag har även hittat att det hittills är Fable 3, Assassin's Creed Brotherhood och Need For Speed Hot Pursuit som har denna programvara. Jag har även läst att LT+ kan komma förbi det, och att även Samsung (och jag tror det var Hitachi) läsare skippar det.

    Nu kommer mina frågor:
    Om min konsoll klarar av att läsa och spela Fable 3, klarar det då AC Brotherhood?

    Om min konsoll kan läsa och spela Fable 3, klarar den då även AC Brotherhood? Okej, hittade just svaret på detta. Jag svär för mig själv...

    Om inte, MÅSTE jag verkligen uppdatera till LT+? Jag vågar ej öppna lådan själv, och har inte råd att skicka den till er, och jag vet tyvärr inte vad den har för läsare. Hittade även detta. Då formulerar jag om frågan, finns det något simpelt sätt att uppdatera till LT+?

    Jag tackar redan nu för era förhoppningsvisa positiva svar!
    Last edited by HaewkE; 2010-12-26 at 22:58.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Nej, inte per automatik, det beror helt på... Fable III liras på 9199 som inte kollar AP25... och det kanske är så att spelet behöver en title update för att aktivera AP25...

    2. Det är en Liteon läsare i den... så mycket kan jag säga... och ja du måste flasha upp till LT+ för att läsa spelen ordentligt... du måste även patcha spelen så dom har AP25 svaren (ABGX360 version 1.0.4 eller senare med Autofix Level 3 gör det åt dig!)

    *för att reflektera dina ändringar*

    För att uppdatera till LT+ måste du flasha om dvd'n, det kräver special kunskaper och viss utrustning... du kan läsa mina guider för hur du flashar dom, men dom kommer inte hjälpa mycket för hur du dumpar... det går helt enkelt inte att dumpa på det gamla vanliga viset (probe/dummy from ixtreme) utan du måste löda för att dumpa LT och högre... detta för att LT bygger på 93450C mjukvaran
    Last edited by Swizzy; 2010-12-26 at 23:00.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Det där lät helt klart alldeles för komplicerat för mig! Jag får väl strunta i att spela AC Brotherhood och framtida spel. Fy *** vilken besvikelse.

    Aja, tack ändå för svaren Swizzy.

    Måste ju ändå fråga: hur mycket skulle det kosta att skicka det till er och låte er uppgradera?
    Last edited by HaewkE; 2010-12-26 at 23:14.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av HaewkE Visa Inlägg
    Det där lät helt klart alldeles för komplicerat för mig! Jag får väl strunta i att spela AC Brotherhood och framtida spel. Fy *** vilken besvikelse.

    Aja, tack ändå för svaren Swizzy.

    Måste ju ändå fråga: hur mycket skulle det kosta att skicka det till er och låte er uppgradera?
    250:- plus frakt om du inte lämnar/hämtar i butiken (då den är gjord hos oss)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Det låter ju helt klart rimligt! Det finns hopp ändå! =D

    Vet du ungefär hur mycket frakten ligger på? Måste dessutom säga att jag inte riktigt vet om jag har kvar kvittot.

    Värt att nämna kan ju vara att jag bor i Mariestad.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av HaewkE Visa Inlägg
    Det låter ju helt klart rimligt! Det finns hopp ändå! =D

    Vet du ungefär hur mycket frakten ligger på? Måste dessutom säga att jag inte riktigt vet om jag har kvar kvittot.

    Värt att nämna kan ju vara att jag bor i Mariestad.
    Behövs inget kvitto, ta loss faceplaten så ser du vårat sigill, det räcker för oss

    Frakten... jadu... totalt tur och retur lär frakten ligga på typ 455 tror jag (225 till oss, och 230 tbx om jag inte minns fel) så total summan blir då 705:- (inkl frakt tur och retur)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Herre jistaness, dyrt för en student! Det blir att vänta tills jag verkligen behöver det!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 20:15
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 14:09
  3. XBOX Media Player / Media Center?
    By NORDWIND in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-09, 12:19
  4. CD/DVD media
    By walle in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-07-24, 09:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •