Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Maximus Lizard - Verktyg för flashning

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22

    Maximus Lizard - Verktyg för flashning

    Finns det några planer på att ta in och sälja Maximus Lizard?
    Verkar som ett ganska trevligt verktyg som underlättar vid flashning. Finns en video som demar verktyget här: http://vimeo.com/17349981
    Även Team Xecuter ska ha en liknande produkt på gång.
    Last edited by samplehead; 2010-12-02 at 06:12.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi hade inga planer tills vi såg videon då vi inte vetat att den funnits eller att det funnits en efterfrågan
    Hörde mig för med en kompis o det verkar inte vara en 100% fristående flashdongel, man måste tydligen läsa ut mjukvaran med den, koppla till PC fippla, o stoppa i dvd läsaren igen o flasha

    Bra vore om man laddar på olika mjukvaror i den o den sköter allt själv och *lagrar* din gamla mjukvara så du kan extrahera till dator o spara för framtida behov. *vilket vi ( Swizzy o jag ) har svårt o tro att den gör*

    Enda jag såg positivt med den nu är att sätta Hitatchi 79 i Mode B utan att använda en *nix dator som vi själva här gör just nu *skratt*

    Om någon annan testat den eller så o tycker den är bra eller folk vill att vi tar in den så kommer vi säkert göra det
    Sånt är helt sonika upp tilll Hansi.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vi hade inga planer tills vi såg videon då vi inte vetat att den funnits eller att det funnits en efterfrågan
    "VI" som i du och dina löss menar du? :-)

    Jag kollade in deras nya produktsida tidigt i går, men den verkar inte helt färdig att sälja ännu och inga priser angivna. Jag lär ta in åtminstonde ett par till butiken, sedan får jag se om den får ett pris som gör den intressant till "vanliga" kunder som inte flashar boxar som verksamhet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Bra vore om man laddar på olika mjukvaror i den o den sköter allt själv och *lagrar* din gamla mjukvara så du kan extrahera till dator o spara för framtida behov. *vilket vi ( Swizzy o jag ) har svårt o tro att den gör*
    Den kopplas till en PC för att spara undan filer osv, det skall finnas någon form av "pc manager" program till den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag kollade in deras nya produktsida tidigt i går, men den verkar inte helt färdig att sälja ännu och inga priser angivna. Jag lär ta in åtminstonde ett par till butiken, sedan får jag se om den får ett pris som gör den intressant till "vanliga" kunder som inte flashar boxar som verksamhet.
    Jag hörde om ett pris på £49.99 från en återförsäljare i UK. Jag kommer hursomhelst lämna in min 360 till er för en LT+ uppgradering, men detta kan eventuellt vara en intressant produkt i framtiden om det nu skulle bli så att man kommer behöva uppgradera FW mer frekvent än tidigare.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Kolla in videon igår när den postades hos xbox-scene men jag fattar inte exakt varför man skulle köpa den. Den klarar förstås läsa ur nyckeln ur 0225-drivarna med, men det lär ju bara vara en tidsfråga innan JF klarar det med. Ska bli intressant att se om det även kommer gå att flasha Slim-drivarna snart. Som jag förstått det har de redan lyckats med det internt (inom Team Jungle).

  7. #7
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Jag kan ha fel, men om jag förstod det hela rätt så kunde man använda detta verktyg utan PC också. Det enda man då behöver göra är att öppna 360:n och ansluta lizard:en till DVD driverns SATA port och sedan flasha.
    Det sägs också att den ska fungera på slim drivarna. Mer info lär väl dyka upp snart och som sagt så har Team-Xecuter också en liknande produkt på gång.
    Här är en länk till dit jag läste om Maximus Lizard - http://psx-scene.com/forums/f170/max...-lizard-71701/

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    "VI" som i du och dina löss menar du? :-)
    Det jag menade var att "Vi" jag o mina barsliga löss inte vetat om att produkten funnits förens någon tipsade oss och då är det lite svårt att ta ställning

    Vidare skrev jag längre ned att vi säkert kommer ta in några och att det helt hänger på dig.
    Sluta sandlådetramsa nu *ler*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Den här produkten blev helt plötsligt OERHÖRT mycket mer intressant!!!

    -------------------------------------------------------------------
    The Wait is almost Over !!

    The 360 Lizard device is in its last stage of completion, we have the production completed and all materials have been received. We are currently setting up the inital firmware and testing every unit to ensure the end user receives a top quality item. The reseller shipments will start early next week.

    We also are proud to announce a major break-through, The NO-CUT/NO-SOLDER solution for (phat) lite-ons is here and built into the 360lizard device. This is the real deal, NO CUTS, NO SOLDER, NO GLUE-SCAM, this is a complete and tested solution, we will be posting full details really soon. (you know the copycat and mouse game) is why we will not give details until resellers have stock.

    This feature will require an extra accesory that will interact with the 360Lizard , please contact your reseller to find out their plan on providing this tool. Since the accessory was not originally part of the standard 360Lizard kit some resellers may or may not include it while others will charge an additional fee for the add-on tool.


    Thank you for your patience, we apologize for all the delays. Many thanks to the people who chose to support us.

    Thanks to all people involved on this project, such as the research team, factory, the production team amd the many helpers we had to assit in the setup and testing. This is been a very long week spending several hours to ensure you get a perfectly working 360Lizard.
    -------------------------------------------------------------------

    Fast det är klart nu när det är knäckt så lär säkert även kommande X360USB Pro stödja detta. Och jag skulle inte bli förvånad om gamla Xecuter CK3 och Maximus Xtractor Pro kommer stödja det med. Man kan ju iaf hoppas. Om inte så har helt klart Lizard ett ess i rockärmen.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lizard kom in idag, strax uppe i webshoppen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    "Sexig display". Va? haha

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    "Sexig display". Va? haha
    det är så det står i den engelska versionen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    "Sexig display". Va? haha
    Displayfetischism?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Displayfetischism?
    Jo folk tänder ju på de mest konstiga saker.....................säger jag som nästan precis tände på "Capcom vs. Marvel 3". Herre gud vilket hysteriskt och underbart beat 'em up spel! Synd bara att jag är så hejdlöst usel...

Liknande diskussioner

  1. vad för verktyg för case modding?
    By mrflim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 09:15
  2. checkdisk verktyg till XBOX
    By xcopy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 15:04
  3. Bra verktyg för Subs
    By skinnerbox in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 01:13
  4. Verktyg för att förhandsgranska skins?
    By Converge in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-06-03, 22:30
  5. XBOX ISO verktyg
    By Hansi in forum Download
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 23:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •