Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Hermes?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Hermes?

    Hur installerar man hermes? Jag har psjailbreak original. Hittar inga guider här på forumet om det.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Det gör du inte...
    De enda korten du fritt kan välja mjukvaror med är Teensy, Maximus o andra donglar.
    Ps3KEy är väl en klon av PL3 och Hermes fast en egen kompilerad version av dem.
    fördelen är att du där slipper leta filer som en tok

    Köper du en Maximus eller Teensy av oss får du själv kompilera det du vill ha på din sticka eller leta färdigkompilerat
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Så jag behöver köpa en sån för att kunna spela spel som kräver 3.50 firmware.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Flonta Visa Inlägg
    Så jag behöver köpa en sån för att kunna spela spel som kräver 3.50 firmware.
    Ja. Och det kommer inte fungera med de spel som VERKLIGEN kräver 3.50, dvs anropar funktioner som bara finns i 3.50.

    Spel som bara definierar att dom behöver 3.50 men inte utnyttjar det kan gå att köra om man ändrar i parameterfiler och/eller kör en "payload" som gör att t.ex. 3.41 "låtsas" vara 3.50.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Ahaa ok. Ska testa min andra dongel som inte är orginal. Men kan ni inte fixa några bra guider sen om hur man gör?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Vissa spel ja men bara om man först patchat spelen, COD Black Ops går att patcha, inte GT5 i dagsläge som är kompilerat för en 3.50 mjukvara.

    Alla spel kommer inte gå igång, många kan fulpatchas men långt ifrån alla, nyare spel komemr komma med nyare skydd.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    Detta innebär då att Ps3 jailbreak är rätt värdelös om man exempel jämnför med ex Ps3break, den har stöd för "No disc in Blu ray drive" som är jävligt bra om du besitter en enhet med trasig blu ray spelare.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Detta innebär då att Ps3 jailbreak är rätt värdelös om man exempel jämnför med ex Ps3break, den har stöd för "No disc in Blu ray drive" som är jävligt bra om du besitter en enhet med trasig blu ray spelare.
    Som läget är nu är enda fördelen med en psjailbreak att den går att göra om till service mode dongel för nergradering. Har du en psjailbreak så spara den för det hintas en del om att det är en uppgradering på gång som kommer göra den mycket intressant som jailbreakdongel igen. Men tills dess så är homebrewvarianterna av psgroove (hermes osv) att föredra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Jag skulle rekommendera PS3KEy som kör en kompilering mellan Kakarotos och Hermes koder
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •