Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: MIn dator hittar inte....

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    14

MIn dator hittar inte....

har tittat runt på forumet...och hittar ingen som skrivit om att dom har haft probelm med att hitta psjailbreakn... jag fattar inte har tryckti in den i alla portar i datorn och har windows 7 och den säger att den inte hittar det...
    snälla hjälp mig nu har just fått psjailbreaken nu och blir lite störd..

Mvh Momme

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    14
    åhh så otolig jag blir....slösat 1400kr...på nått som inte funkjar kan någon snälla hjälpa..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Kollat så att den verkligen sitter i ordentligt?? vilken version av Windows 7 kör du?? har du installerat drivrutiner för okänd enhet??
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    14
    joo har testa alla möjliga portar och den lysser...röd gul eller vad det är men inget händer det kommer upp en ruta och säger att datorn inte kännerigen den...så insatllerade jag drivers för windows 7 64bit..

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    Detta stod i ett annat forum ang. problem med att hitta psjailbreak i windows 7 X64bit.

"For those of you having problems getting the PSJailbreak dongle to show up or are getting errors this is what I did.

I am running Windows 7 x64 and I was stumped for awhile trying to figure out how to get this to work as I was getting the “missing libusb0.dll” error.

First thing is to go through the PS Upgrader setup again. Click on the setup.exe and select repair. Next you will see a screen that says it will create an .inf file for your device. Connect your PSJailbreak if you haven’t already and click next. You should see an Unknown Device #1, select it and click next. Then fill out the Manufacturer Name and Device Name (for Manufacturer Name I just put PSJ and for Device Name I put PSJailbreak). Click next and whatever you put down as the device name should be what the file will be called. Just click save. If you get a “no resource found” message, don’t worry about it.

Now to fix the error in PS Upgrader…

To fix this go into the “Drivers” folder where you installed PS Upgrader. Now go into the “x86? folder and copy the file libusb0_x86.dll

Now paste that file into “C:\Windows\SysWOW64? and rename libusb0_x86.dll to libusb0.dll

Next copy the file libusb0.sys and place that into “C:\Windows\System32\drivers” as that should now fix the error issue.

The next thing is to get your PSJailbreak dongle to show up in Windows. To do this, go into your device manager and you should see a “unknown device.” Simply right click on it and select that you want to update the drivers. Then select that you want to browse your computer. Now go to this directory “C:\Windows\SysWOW64? and click next. You should see that it wants to install a driver.

Now your computer should recognize your PSJailbreak "

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Samma problem för mig.. Gjorde allt som står i hjälpen här längst ner.. Men i det sista steget att man ska uppdatera drivrutinerna så tycker datorn att man redan har de senaste och bästa.. hur ska jag göra för att kunna se jailbreaket i updatern? Står bara "no-dongle". Vet inte hur många sidor jag har googlat fram men verkar inte som detta är nått vanligt problem ju.. lyser bara lite gult i jb när ja sätter in det i datorn och inget mer nu när det suttit i ett tag? Är det fel på dongeln?
    Tacksam för snabbt svar

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Saxat från PSJB:

PSUpgrader V1.3 is now released! [2010.12.01]
    We have received numerous compatibility complaints across different windows platforms. We have repaired all issues concerning file save directory, 64 bit windows integration and file corruption. Now you just install fresh version, click receive updates and enjoy! We appreciate your feedback and support. Downgrading is now accessible and free to all past and future clients Enjoy your original PS Jailbreak. We invented the industry and were also leading the way! Don’t get stuck with inferior products or clones, by now you should all know that PS Jailbreak leads and everyone else tries to copy. Wholesalers please contact us for new pricing, marketing material and Christmas specials.
    http://www.psjailbreak.com/downloads
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    kör redan den versionen men utan nått resultat..

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Prova köra programmet i XP kompabilitetsläga och som Administratör o stäng av UAC kontroller, det kanske hjälper.
    Uppdatera alla Win updates och .net paket med.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Kör ett win7 home så XP kompatibilitetsläge finns inte eller? vet det finns på ultimate osv

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Högerklicka på programmet o välj egenskaper/kompabilitetsläge så skall det nog gå
    Borde finnas på samtliga win7 versioner.
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Min dator hittar inte MS28 i bios
    By macbang in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 18:11
  2. Hittar inte F&G...
    By funkycobra in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 23:42
  3. Min ftp funkar inte på min nya dator
    By mekholm in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-08-08, 10:46
  4. Hittar inte G:
    By cedergren in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering