Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Köpa ny PS3

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0

Köpa ny PS3

Tja,

Jag har försökt få lite klarhet i PS3 hackandet men men känner mig sjuukt osäker.

Om jag köper en ny PS3a med ny firmware kan jag köra backups på denna?

Utgår ifrån att jag kommer bli mosad med svar om sök etc men jag har inte hittat något om detta.

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Har konsollen du köper firmware 3.41 kan du jailbreaka. Har den firmware över det dvs 3.42 eller 3.50 kan du inte jailbreaka (än så länge).
    Men då kan du o andra sidan köpa en original psjailbreak o nedgradera till 3.41, kostsamt men det går.

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Något man kan gå på när man köper ny ps3 om vilken firmware den har? Såg tråden och blev lite nyfiken själv också

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Nån som vet om någon av dom stora drakarna har erbjudande på, egentligen vilken modell som helst, som endast är i butik och inte via webben?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Du kan ju alltid nedgradera från 3.41+ med hjälp av desse:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1334&xSec=132
    eller:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1342&xSec=132

Sista länken får du med allt du behöver för att nedgradera ( 2* minneskort med rätt filer på )
    förstnämda får du jaga filer själv
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Jag är intresserad av samma sak som TS...
    Har planer på att köpa mig själv en sen julklapp och eftersom jag läst att ps3key är "bäst" så blir det nog ett sånt men jag e nu orolig att när jag köper pset att det kommer vara uppgraderat redan till en icke fungerande version.
    Är detta möjligt? kan jag på nåt sätt få reda på ver. innan köpet?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ogward Visa Inlägg
    Jag är intresserad av samma sak som TS...
    Har planer på att köpa mig själv en sen julklapp och eftersom jag läst att ps3key är "bäst" så blir det nog ett sånt men jag e nu orolig att när jag köper pset att det kommer vara uppgraderat redan till en icke fungerande version.
    Är detta möjligt? kan jag på nåt sätt få reda på ver. innan köpet?
    Möjligheten finns att du får en 3.42 maskin, var med någon speciell bundle som dom börjat dyka upp med, dock är jag osäker på vilken exakt...

Om du skulle råka få tag på en för ny maskin (3.42 eller högre) kan vi nedgradera den åt dig
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Möjligheten finns att du får en 3.42 maskin, var med någon speciell bundle som dom börjat dyka upp med, dock är jag osäker på vilken exakt...
    En polare köpte en vanlig enkel 160gb (ingen bundle) på Elgiganten för en vecka sedan och det var 3.42 på den. Jag själv köpte också en i förrgår och även den var 3.42 på vilket jag givetvis förväntade mig, men kunde inte vänta längre på att GT5 skulle fungera med JB.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

1. Köpa 360
    By kallkorv in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-12-01, 12:56
  2. Köpa ny dvd?
    By grossisten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 12:43
  3. Köpa ny hd
    By steiner in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 20:15
  4. Vad ska jag köpa ny här?
    By kekke in forum XBOX Media Player / Media Center