Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hur uppdaterar jag (exv. 1.00 till 1.02) en backup med PSJailbreak?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Hur uppdaterar jag (exv. 1.00 till 1.02) en backup med PSJailbreak?

    Hej!

    Såhär ligger det till. Jag har spel X liggandes på en ext hdd.
    Hur går jag tillväga för att patcha det?

    Om jag försöker patcha det inifrån spelet när Sony-mjukvaran säger "Ny uppdatering har hittats... Installera X Avbryt O" Väljer jag Installera så får jag därefter en error code som jag inte orkar lägga på minnet.

    Om jag inte patchar det så blir man avbruten var 10:e minut med en fråga om jag inte vill patcha till version 1.0X eller liknande.

    Vissa scen-backups har ju medföljande updates. Hur är det tänkt att de ska installeras, för Sony-mjukvaran kommer ju garanterat inte att ha en liknande update liggandes på Sonys ftp-servrar då den är moddad, eller vad det nu kan vara.

    Blir så himla förvirrad av allt. Inte en enda hemsida har en "PSJailbreak for dummies".

    Exempel på småfrågor:

    1. Skillnader mellan olika managers? Vilka funktioner kan användas av vilka donglar. PSJailbreak verkar ju minst sagt begränsad.
    2. Vad är "patch mode"?
    3. Hur går man tillväga för att ha ett spel"iso" liggandes på hårddisken. Är spelet "installerat" då eller hade det lika gärna kunnat ligga på den externa?
    4. Hur man uppdaterar ett spel utan att ha Sony's servrar inblandade. Varför finns program "Awesome Update Finder"
    5. Hur fungerar PSSplitter som tydligen finns inplementerat i Gaia Manager. Måste man kopiera över från externa till interna för att de >4GB's-filerna ska joinas till användsbara originalfiler eller gör den alla filer till "en" i realtid?

    Vore himla fint om någon kunde skriva en sådan. För att återupptäcka hjulet genom att googla i tiotals timmar för att ändå knappt bli klokare känns så tråkigt när vissa redan har genomgått processen och skulle kunna lära ut det på 20-30 min.

    Tack på förhand,
    Valentin

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Lättaste sättet att undvika dom där frågorna om updates är att helt enkelt koppla ur nätverket
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Går inte att installera speluppdateringar med ps jailbreak. Kräver annan payload tex Hermes 4b,och därmed alltså en annan dongel oxå.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Lösning?

    Kan det här vara något?

    http://www.ps3news.com/forums/ps3-gu...de-113989.html

    (Man kan ju skippa Step 1 - Step 4 och bara tanka updaten med Awesome Update Finder).

    En spontan fråga blir... När man normal spelar med BD-ROM'en, så installeras ju vissa spel till hårddisken, medan vissa inte gör det. Jag antar då att oavsett vilken typ av spel vi diskuterar så kommer de nya versionerna av vissa filer (i update patchen) att installeras till disken och köras istället för de ursprungliga som ligger på BD-ROM'en eller låg på hårddisken.

    Är jag rätt ute?

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-03, 10:57
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 11:20
  3. Hur man uppdaterar sitt Wiikey till 1.9g [Bilder][Film]
    By Lilleolov in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 22:40
  4. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 14:08
  5. Hur uppdaterar jag till version 3.2E?
    By YodaMaster in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 10:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •