Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Extra USB-dongel komplement till PSJailbreak... Vilken? Billig & "framtidssäker"?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Extra USB-dongel komplement till PSJailbreak... Vilken? Billig & "framtidssäker"?

    Hej!

    Jag har köpt en PSJailbreak, främst för att nedgradera min 3.50 till 3.41. Nu har jag dock insett dess brister när det kommer till att ladda vissa spel. Jag är nu intresserad av en extra dongel som ska vara ett mellanting mellan anpassningsbar (möjlighet att ha olika payloads) och pris...

    Vilken av de på de här sidan skulle ni rekommendera? url borttagen

    Ifall detta klassas som reklam ber jag om ursäkt och ber er ta bort denna tråd. Menar verkligen inte att förstöra någons business.
    Last edited by Hansi; 2010-12-02 at 23:10.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Valentin Hogea Visa Inlägg
    Hej!

    Jag har köpt en PSJailbreak, främst för att nedgradera min 3.50 till 3.41. Nu har jag dock insett dess brister när det kommer till att ladda vissa spel. Jag är nu intresserad av en extra dongel som ska vara ett mellanting mellan anpassningsbar (möjlighet att ha olika payloads) och pris...

    Vilken av de på de här sidan skulle ni rekommendera?

    Ifall detta klassas som reklam ber jag om ursäkt och ber er ta bort denna tråd. Menar verkligen inte att förstöra någons business.
    Om du vill ha maximal valmöjlighet så ska du inte köpa en dongel som är gjord för bara jailbreak utan ett "riktigt" utvecklingskit där du kan
    lägga in i stort sett vad du vill och är inte bunden till tillverkarens egna filer. Köpte själv ett Teensy 2.0 härifrån och kan köra det mesta, psxcare
    har också minimus AVR och AT90USBKEY som också ska funka jättebra.

    Och att programmera mitt Teensy så trycker jag in den i USBporten och startar programmeringsprogrammet för Teensy. Väljer hexfil och programmerar.
    Max 1 minuts jobb...
    Last edited by Hansi; 2010-12-02 at 23:10.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Beställde en P3GO till slut. Stod mellan den, X3Max & Teensy 2.0. Förstnämnda vann, då de såg bäst ut på pappret, var billigare samt snyggare. Nu har den ju även gått och blivit open source och klarar i princip alla "vanliga" donglars payloads. Verkar intressant. Ska bli kul att pilla med den när de kommer. Tråkigt med 10-30 dagars leveranstid, men man har ju tillräckligt många bra spel att roa sig med tills dess.

    Finns det något tips på en bra hemsida med allehanda payloads? Det verkar så spretigt med ps3-hacks, psgroove, psxscene etc. Någon länksamling kanske?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    De donglar jag kört o de jag rekommenderar:

    PS3Key
    *Lätt satan att uppdatera, de säpper uppdateringer titt som tätt o det är inte svårt att hitta dessa

    Teensy 2.0 eller annan
    *Kan vara jobbigt o kompilera kod själv, ibland får man leta röden av sig efter färdigkompilerade saker.

    Maximus
    Se Teensy 2.0

    P3Go
    Fick hem en sån av våra leverantörer för att testa, fungerar väl som alla kloner men har två mjukvaror i ett kort. Ena aktiveras med minneskort i MicroSD läsaren o andra utan ett kort i läsaren. ( de kompilerar egna mjukvaror baserat på open source)

    Jag skulle hellre köpa en Ps3Key som kör en blandning av Ps och Hermes, dongeln är dessutom mindre
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Vilken "Video Partition" när man patchar ss?
    By Mfah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 21:08
  2. kan nån skriva en guide till hur man bränner med "pioneer 111d" med "Imageburn"
    By shaft in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 01:34
  3. DMS3 till v9, vilken "firmware" ?
    By Jimmz in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 22:25
  4. Hur får jag en "Launch Menu 2" som hänvisar till "F:\games"?
    By Freddo_mAN in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 19:28
  5. Vilken version av "Evolution-X Dashboard"?
    By BabyFace in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-05, 22:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •