Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Sitter fast på Factory mode...

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    47
    Respekt
    14

    Sitter fast på Factory mode...

    Hjälp...har gjort allt i guiden, och har testat alla usb utagen...någon som vet vad problemet är och jag självklart byt self fil till fil 2...

    Snälla är orolig..

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    läste för någon minut sedan att en kille kom ur service mode genom att lägga filerna på en USB disk. eller prova en annan usb sticka de ska helst inte ligga något sånt där "skydd" som vissa stickor har.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Se till att du har korrekta namn på filerna i USB-minnet.

    Ibland är lv2diag.self namnändrad till lv2diag.self.1 eller lv2diag.self.2 eller lv2diag.self (file1) osv.

    Ställ in windows på att du kan se det fullständiga filnamnet! Har du inte menyn med "Arkiv Redigera Visa Verktyg Hjälp" så tryck på ALT tangenten så kommer dom upp. Under verktyg->mappalternativ->Visning så tar man bort krysset i rutan för "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper.

    Observera att det finns TVÅ filer som heter lv2diag.self

    Den ena lv2diag.self används tillsammans med ps3updat.pup för att utföra nergraderingen. Den andra används enskilt för att ta ur ps3:an ur serviceläget.

    USB-minneskortet måste sitta i USB-porten längst till HÖGER!

    VÄNSTER <===============> HÖGER

    Ha inga andra tillbehör/kablar i USB-portarna.

    Dra ur och sätt tillbaka strömkabeln / alt. stäng av och sätt på med strömbrytaren på baksidan om du har en "tjock" ps3 innan varje steg där man skall starta ps3:an

    Vänta! När nergradering till 3.41 pågår så är det inte alls säkert man ser några lampor/dioder som blinkar. Vänta tills din PS3 stänger av sig själv (röd lampa) - då är den klar. Så länge lampan lyser grön så pågår installationen fortfarande. Vänta åtminstonde 30 minuter innan du ger upp! Normalt tar det c:a 10 minuter.

    Prova andra USB-stickor om det inte fungerar. Vi använder Sandisc Cruzer Blade 16GB för nergradering till 3.41 (och 3.15). Jag använder en Kingston microsd med en microsd/USB adapter från ett M3 flashkort för den lv2diag.self som stänger av serviceläget. Alla minneskorten är formatterade med FAT32. Använd inte minneskort som har s.k. säkerhetsfunktioner/lösenord/kryptering på sig för det fungerar INTE.




    - Make SURE you got the correct files with correct names on your USB stick. Sometimes we find lv2diag.self renamed to lv2diag.self.1 or lv2diag.self.2 instead of having them in separate subdirectories in the archive. If you are running windows in "stupid secretary" mode where it hides filename extensions, turn that idiotic (and default...) feature off! Press ALT button to activate the menu with FILE / EDIT / VIEW / TOOLS / HELP if not shown. Find the folder settings (i am on swedish windows right now dont remember the exact english names) and uncheck the "hide file extension for known file types" box.



    - Remember that there is TWO different lv2diag.self files. One is used when downgrading to 3.41 (together with ps3updat.pup). The other is used by itself (no other files on the usb memory stick!) to EXIT the service mode.


    - Remember to have the USB memory card in the RIGHTMOST slot and no other stuff in USB.

    - Remove and replace power cable on slim / turn off then on switch on phat before starting the PS3 (maybe not neccessary but when you have problems make sure to try this!) in every step.


    - WAIT! for the 3.41 install to finish. The PS3 will turn off (red led) when finished. Give it 30 minutes even if no lights are flashing, as long as the green led is on the firmware installation should be running.

    - Still problems? Try other USB memory sticks. I use Sandisc Cruzer Blade 16GB for downgrading to 3.41 (and 3.15). I use a Kingston micro usb with a microsd/USB adapter from a M3 flashcard for the lv2diag.self that exits service mode. They are formatted with FAT32.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    47
    Respekt
    14
    har testat med usb minne och en maxtor hårdisk får det endå inte att starta min updaterings fil...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    47
    Respekt
    14
    msåte vara fel på mitt usb minne isf för, den blinckar men han hoppar direkt till starsidan på ps3 där det står service mod..osv....köpte det på onoff 8gb transcend,

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Transcend är väl inte direkt kända för bra minnen?! Testa med ett av dom "större" märkena Kingston eller Sandisk. Dom kostar inte så mycket heller.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Sådär, nu har jag äntligen lagat PS3:an jag brickade med servicemode tidigare tagit mig 3 dagar att försöka hitta en lösning, och det är tålamod som gäller... rejällt med det... =p

    Kingston DATATraveler G2 32Gb fungerar perfa kan jag säga även Kingston 8GB Micro SDHC i en Micro SDHC kortläsare fungerade bra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. hur vet man att chippet sitter som de ska?
    By danjul in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 15:03
  2. Var sitter skrivskyddet?
    By roobban in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2005-06-13, 11:02
  3. Still Life [Sitter fast tidigt i spelet]
    By Dannne in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-05-19, 23:38
  4. IDE kablen sitter fast!
    By macke[xbox] in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2004-07-20, 14:45
  5. Sitter på 2 små problem
    By Cellen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-04, 05:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •