Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: hur gör man med ps3 key

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    41
    Respekt
    22

    hur gör man med ps3 key

    fick min ps3 key i brevlådan hur funkar den men uppateringer hur lägger man in det på den och vart får man tag i uppdatering och ytterligaren en fråga hur göra för att lura systemet att det är en 3,50 version jag kör

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    http://www.ps3key.com för updates
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    var inne på den sidan och vad ska man ladda ner vad skiler det på dom

    # PS3Key Firmware (Atmel)
    # PS3Key Firmware (Silabs)
    # Open Firmware (HEX

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Registrera din psodukt, kika vilken version du har ( sililabs ) ladda ned den senaste mjukvaran till den o lägg in på stickan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    problemet är att jag vet inte vilken jag har syns det eller

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mr_mupp Visa Inlägg
    problemet är att jag vet inte vilken jag har syns det eller
    Registrerar du din dongel står det på hemsidan om den är Silabs Based eller Atmel based, ett annat sätt att ta reda på vilken du har är att låta den sitta i datorn i cirka 5 minuter, om den inte dyker upp som en minnesenhet under den tiden och lyser blått har du en Atmel based, dyker den upp som en minnesenhet är den silabs based
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    hur går man tillväga sen min lyser bara med blått sken har provat att ta ut och in den ett antal gånger men händer inget ska stå att både blå och röd ska lysa men det är bara dne blåa lampan som lyser vad gör man för fel

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    provat att låta den sitta i datorn och låta den vara i 5 minuter???
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    har gjort det men dfortfrande bara blåt sken

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du köpt den här så är det iaf en silabs
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Har du köpt den här så är det iaf en silabs
    Om det inte är en av dom 30 första vi tog in... dom 30 första var Atmel =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    nä inte köpte min på psx care köpte min från usa men det känns som man fått en dålig dongle så får väll införskaffa en från psxcare i stället och hoppas på bättre tur

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    1. Köpte en PS3KEY
    2. Regristrerade jag mig PS3KEY.COM
    3. Drog ut strömmen och satt i PS3KEY usb´n
    4. Tryckte på ON samt EJECT och den började lysa BLÅTT
    5. Sedan gick jag in på insatll packages under game menu

    MEN det verkar inte som det finns några filer under den menyn

    Jag kör Firmware 3.41

    Ska jag ladda ner något till PS3KEY usbn ??????

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du ska lägga program (.PKG filer) på ett USB minne, det PS3Key'n gör är att få in konsollen i rätt läge, sedan får du använda USB enhet med program på för att installera dessa...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    OK tack !
    Laddar ner den senaste uppdateringen från ps3key.com och lägger på ett usbminne och testar nu !

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Som sagt ladda ner PS3Key v4.5 Firmware och lade på en formaterad usb sticka.
    Stoppade in den i PS3:an men får inte fram något iaf.. Den visar inga filer överhuvudtaget
    Ska man ha både PS3KEYusb och den vanliga usb i samtidigt ????

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av saaben Visa Inlägg
    Som sagt ladda ner PS3Key v4.5 Firmware och lade på en formaterad usb sticka.
    Stoppade in den i PS3:an men får inte fram något iaf.. Den visar inga filer överhuvudtaget
    Ska man ha både PS3KEYusb och den vanliga usb i samtidigt ????
    läser du inte vad jag skriver?? du ska ha PKG filer, ser du någon PKG fil i 4.5 updaten? det gör inte jag iaf... kolla under download sektionen på www.ps3-hacks.com när sidan väl går att komma åt så ska du se att det finns lite grann där du kan lägga in
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    uppdateringen från ps3key.com lägger du in på själva dongeln efter du tryckt in den i datorn och den kommit upp som ett usb minne i datorn.. öppna "minnet" aka dongeln och klistra in de 2 filerna som kommer med 4.5 uppdateringen... sedan tar du ut den och kör som vanligt i ps3an..
    Ska du installera någon ftp server eller backup manager så får du ladda hem respektive homebrew i .pkg format och lägga dem på en sepparat minnesenhet och stoppa in den i ps3an efter att du startat upp den med ps3key, sedan navigera in i install packages och då bör du se dem listade där.

    Läs på deras hemsida... simpelt

    Requirements

    PS3 Console (fat or slim)
    Consule (firmware) version 3.41 only
    Remove all discs from the drive
    Do not connect any devices to the console via USB
    IMPORTANT: The console must be completely switched off before using PS3Key. For fat versions, use the switch at the rear. For slim versions, simply remove the power cable. This is extremely important for the process to work correctly when you start the console.

    Operation

    Once the power to your console is completely disconnected:

    Insert PS3Key into a USB port on the PS3.
    Start up the PS3 and press the EJECT button.
    The LED (which should have been red initially) will change to blue.
    If the above process worked, there will be a link to “Install Package File” in the game menu.

    Installing the Backup Manager

    You only need to install the backup manager once, using the following instructions:
    Download and add the .pkg file to a USB flash drive using your PC.
    Connect the USB flash drive to your PS3 and then go to the game menu, followed by “Install Package File” and select the .pkg file.
    Once it is installed, you will see the Backup Manager directly in the Game Menu.

    När du laddat hem senaste uppdateringen från hemsidan så finns också ett textdokument med, läs den!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •