Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Flasha eller byta DVD??

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Flasha eller byta DVD??

Hej allihop.

Jag tillhör skaran med folk som köpte en 360 där man fick byta dvd för att det skulle funka med ixtreme då det inte fanns något fungerande till lite-on driven som satt i.
    Nu när det kommit spel med AP25 så är min fråga om det räcker med att uppdatera firmware eller måste jag byta dvd?
    Till på köpet kan nämnas att jag inte fick med min orginaldrive och har ingen större lust att köpa en ny om jag inte måste.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du behöver byta DVD enhet då LT+ endast finns till Liteon och BenQ

Har du en samsung kommer du inte ha stöd för AP25 spelen även om du har senaste firmwaren till den, det är inte heller värt att spoofa dessa då det kan upptäckas av MS!
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du behöver byta DVD enhet då LT+ endast finns till Liteon och BenQ

Har du en samsung kommer du inte ha stöd för AP25 spelen även om du har senaste firmwaren till den, det är inte heller värt att spoofa dessa då det kan upptäckas av MS!
    För min del så spelar det ingen roll om M$ kan upptäcka det eftersom jag aldrig kört live och inte har några planer på det heller.
    Det funkar inte att köra AP25 spel på en Samsung med den LT firmware som finns tillgänglig idag om man inte bryr sig om ban?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av bylund Visa Inlägg
    För min del så spelar det ingen roll om M$ kan upptäcka det eftersom jag aldrig kört live och inte har några planer på det heller.
    Det funkar inte att köra AP25 spel på en Samsung med den LT firmware som finns tillgänglig idag om man inte bryr sig om ban?
    Tyvär; nej... den ända firmwaren som stödjer AP25 är LT+ i dagsläget, Xbox 360 maskiner som har en Samsung eller hitachi från början klarar även dom av AP25 spel då man i dashboarden stängt av AP25 checkarna, men det fungerar ju då såklart inte på en maskin som det setat en Liteon i
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Flasha eller inte flasha?
    By orphtek in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 09:56
  2. Hur gör man för att flasha / byta fireware?
    By hejsan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 19:25
  3. Hjälp med att flasha om bios samt byta HD
    By morper in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 20:56
  4. Starta med ett chip, byta och flasha??
    By Skutt in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 18:09
  5. Byta upp till 200 eller 300GB
    By Frenzy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-11-28, 19:00

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner