Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Rykte om att PS3's "Master Key" nu är knäckt

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22

Rykte om att PS3's "Master Key" nu är knäckt

Det dök precis upp ett rykte om att någon med hjälp av en brute-force attack har lyckats knäcka PS3:ans "Master Key". Tror dock att man bör ta detta rykte med en nypa salt, då det känns osannolikt att det skulle gå att få ut denna nyckel på mindre än 30 minuter som det påstås. Mer om detta finns att läsa på psx-scene http://psx-scene.com/forums/f6/rumor...y-found-72158/
    Last edited by samplehead; 2010-12-04 at 08:50.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    XORLOSER = säker källa.

Kul att han verkar ha haft nytta av den där dumpen jag gjorde av USB-trafiken mellan ps3 och psdowngrade med beagle-analysatorn. Har nämligen inte sett någon annan sådan dump som innehåller ett fungerande challenge/response exempel som det han refererar till :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    PS3 Master Key found by Graf_chokolo - http://xorloser.com/?p=297&cpage=15#comment-2225

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Är ny här som sagt och är lite nyfiken på vad Masterkey har för uppgift? Typ konsolens personliga id eller vad vet jag typ bootsektion etc etc , nä jag ska nog inte gissa på detta för jag har lite för kunskap om det här.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Masterkey är nyckeln som ger dig tillgång till i princip allt
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Det hela har blivit bekräftat som fake tyvärr

http://www.ps3hax.net/2010/12/ps3-ma...-graf_choloko/

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    Nu ser det äntligen ut som nyckeln är knäckt på riktigt. Även Mathieulh har konfirmerat detta, så vi får hoppas att det stämmer denna gång. http://psx-scene.com/forums/f6/real-...nfirmed-72463/

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    En väldigt pålitlig källa dessutom, direkt från Mathieulhs twitter Detta är intressanta nyheter indeed.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Masterkey och masterkey, det är *USB* master key som behövs för att få en service mode dongel / jig / psdowngrade att fungera :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Och nu finns den att hämta hem till teensy 2.0. Hoppas detta leder till nåt mer kul än bara downgrade.

Liknande diskussioner

1. Hur vet man när man har "knäckt" skate?
    By hejsan in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 12:36
  2. kan nån skriva en guide till hur man bränner med "pioneer 111d" med "Imageburn"
    By shaft in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 02:34
  3. Bokstaven "Å" i subtitles blir "ì" i XBMC - hjälp!
    By n00rfen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-08-16, 21:25
  4. Hur får jag en "Launch Menu 2" som hänvisar till "F:\games"?
    By Freddo_mAN in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 20:28
  5. Flera "Items" i samma "section"? (evox.ini)
    By boxhack in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 14:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner