Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Dagens fråga: XBLA hittas ej!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16

    [LÖST]: XBLA hittas ej!

    Okay, inte min box som har detta problemet då, men iaf.

    En polare har en JTAG med Freeboot 0.032, FSD1.2. Och den vägrar befatta sig med XBLA. Har kollat på den (trots min nybörjarstatus), och han har lagt upp filerna exakt så som jag har, och jag har inga som helst problem. Samma filer, samma dirs. XM360 hittar inte heller XBLA-filerna (den hittar TU:s samt DLC utan problem).

    Any ideas? Swizzy vet säkert hur man löser detta också?!

    EDIT: Kan ju tillägga att FSD Indexer hittar en del av XBLA-spelen. Men de går inte hitta i någon dash på boxen (paths är korrekta i config i FSD).
    Last edited by efex; 2010-12-09 at 22:18. Anledning: Tillägg

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Underligt problem det där, provat uppdatera till Freeboot 0.04?

    Och kör med FSD 2.0 istället för 1.20
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Underligt problem det där, provat uppdatera till Freeboot 0.04?

    Och kör med FSD 2.0 istället för 1.20
    Freeboot ska han uppdatera så småningom, har ingen brådska med det.Han är försiktig med sånt (rädd för att paja något). Men känns som att det borde fungera ändå, XBLA-spelen kom ju långt innan 0.04 fanns (och fungerade redan då).
    Och FSD2.0a vill han inte ha, han vill bara ha "stable"-programvara... (EDIT: Iom. att XM360 inte heller hittar så borde det väl inte vara dashens fel?)

    Funderade kring om det kan ha att göra med att han aldrig haft någon live-aktiverad profil på den Xboxen. Kan det ställa till det på något sätt?
    Last edited by efex; 2010-12-04 at 18:12.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det kan ha att göra med att hårddisken inte mår så bra också provat formatera om den i en vanlig 360 eller så? hur har ni lagt över spelen också??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Freeboot ska han uppdatera, han är dock extremt försiktig med sånt (rädd för att paja något). Men känns som att det borde fungera ändå, XBLA-spelen kom ju långt innan 0.04 fanns (och fungerade redan då).
    Och FSD2.0a vill han inte ha, han vill bara ha "stable"-programvara... (EDIT: Iom. att XM360 inte heller hittar så borde det väl inte vara dashens fel?)

    Funderade kring om det kan ha att göra med att han aldrig haft någon live-aktiverad profil på den Xboxen. Kan det ställa till det på något sätt?
    låter faktiskt som att de ligger fel, underligt eftersom du verkar dubbelkollat med dina inställningar. hade de varit felaktigt patchade så hade de dykt upp som demon i vilket fall. ligger de på extern hdd eller intern hdd? om du har på extern, släng in de i den interna hdd1:\content\0000000000000000\

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    låter faktiskt som att de ligger fel, underligt eftersom du verkar dubbelkollat med dina inställningar. hade de varit felaktigt patchade så hade de dykt upp som demon i vilket fall. ligger de på extern hdd eller intern hdd? om du har på extern, släng in de i den interna hdd1:\content\0000000000000000\
    De ligger på den interna hdd:n, exakt sökväg till Lara croft xbla t.ex.:
    \Hdd1\Content\0000000000000000\58410A59\000D0000\

    Det mystiska är att DLC som också läggs i \Hdd1\Content\0000000000000000\ fungerar fint. Men just XBLA vägrar. Har jämfört dessa två boxar, och ser ingen som helst skillnad någonstans..

    Swizzy: Spelen är överförda via FTP (via FSD's server)
    Last edited by efex; 2010-12-04 at 18:13.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    De ligger på den interna hdd:n, exakt sökväg till Lara croft xbla t.ex.:
    \Hdd1\Content\0000000000000000\58410A59\000D0000\

    Det mystiska är att DLC som också läggs i \Hdd1\Content\0000000000000000\ fungerar fint. Men just XBLA vägrar. Har jämfört dessa två boxar, och ser ingen som helst skillnad någonstans..

    Swizzy: Spelen är överförda via FTP (via FSD's server)
    Prova att kopiera till USB minne/hårddisk istället... kan vara så att det blir korrupt när du kör över FTP...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Prova att kopiera till USB minne/hårddisk istället... kan vara så att det blir korrupt när du kör över FTP...
    Återkommer när detta är testat.. tack för tipset

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Nu är konsollen uppdaterad till Freeboot 0.4, kör FSD2.0 RC1.1

    Still no go. Ett spel (av totalt tiotalet) visas som trial i ett par sekunder, sen försvinner det från listan igen.
    XM360 hittar ett spel, sen fryser den.

    Fler idéer någon?

  10. #10
    dragonslayer Guest
    Har du tillgång till flera xbox360 så prova att byta diskar... Jag tippar på att disken inte mår så bra
    Provade du Swizzys förslag: att formatera om disken ?
    (kan ju kanske kopiera allt till extern usb-disk först)

    Angående patchning så kan du ju låta Dashlaunch 2.0x patcha dom automatiskt

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Tack för tipset, men Still no go. Hårddisken byttes ut, formaterades, ett XBLA-spel fördes över. Den syntes i game library (som trial) i ett par sekunder, sen försvann den. Verkligen INGEN som har hört talas om detta förr?!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Faktiskt inte... något är galet... någonstans... sitter hårddisken verkligen i ordentligt då? så det inte är glapp någonstans?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Faktiskt inte... något är galet... någonstans... sitter hårddisken verkligen i ordentligt då? så det inte är glapp någonstans?
    Hårddisken sitter som den ska ja.. och allt annat hittas, spel, fsd osv. men xbla vägrar hittas. Som sagt, ett eller ett par spel syns som trial i ett par sekunder, sen försvinner de. XM360 fryser vid scanning. Helt stört...

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Väldigt skumt... provat en annan hårddisk på 360'n??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Problemet löst! Linux orsakade detta Antagligen har linux satt behörigheter/begränsningar på filerna. Så fort de fördes över från en win-dator istället så fungerade det. Ifall frågan dyker upp igen så vet ni nu :-)

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    lol, jobbigt... menne, hade du inte provat överföra från hans hårddisk via usb minne till din i XEXMenu? eller la du allt på USB minne via linux?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    lol, jobbigt... menne, hade du inte provat överföra från hans hårddisk via usb minne till din i XEXMenu? eller la du allt på USB minne via linux?
    Det enda som provades var:
    Linux -> FTP -> Xbox = Fail
    Linux -> USB-minne -> Xbox = Fail

    Sen byttes HDD och samma provades igen. = Fail

    Sen provades Windows -> USB -> Xbox = WIN


    EDIT: eller ja..rättare sagt, Linux -> USB-minne -> Windows -> usb-minne -> Xbox = WIN!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Det enda som provades var:
    Linux -> FTP -> Xbox = Fail
    Linux -> USB-minne -> Xbox = Fail

    Sen byttes HDD och samma provades igen. = Fail

    Sen provades Windows -> USB -> Xbox = WIN


    EDIT: eller ja..rättare sagt, Linux -> USB-minne -> Windows -> usb-minne -> Xbox = WIN!
    Omstädigt!

    Gott, att det löste sig och att du följde upp tråden med vad orsaken var.

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Omstädigt!

    Gott, att det löste sig och att du följde upp tråden med vad orsaken var.
    Glömde dock skriva ett steg, att usb-minnet formaterades om i windows efter att den hade varit inkopplad i linux-burken

    Men klart man följer upp, man vet aldrig när nästa person råkar ut för detta

Liknande diskussioner

  1. Jtag dlc / xbla
    By Wrekk in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 19:25
  2. Bränna XBLA releaser ?
    By Fraodi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 18:56
  3. XBLA backuper (FreeBOOT, XBReboot)
    By int21 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 35
    Senaste inlägg: 2009-12-23, 23:25
  4. Dagens Tv 2.0
    By fredde73a in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 11:39
  5. 51 XBLA Xbox360 Games - Morlok8k
    By Vickan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 11:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •